Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Når man mottar dagpenger skal man jo fylle ut hvor mye man jobber, men hva når jobbingen opphører må man da dokumentere hvorfor? Ok, det var litt klønete forklart. Prøver å ta hele historien i stedet. Saken er at jeg er arbeidsledig, har søkt og fått innvilget dagpenger. Har fått en utbetaling fra NAV. De siste to ukene og to uker fremover har jeg har/har vikaroppdrag. Når dette da tar slutt skriver jeg jo at jeg ikke har jobbet. Men må jeg dokumentere ovenfor NAV at vikaroppdraget tok slutt og hvorfor? Vet at jeg etter 6 uker med jobb må søke dagpenger på nytt, men nå et det bare 4 uker da. Kom til og tenke på dette og da må jeg finne ut av det. Noen som vet? Anonymous poster hash: 47f40...c30
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Tror ikke det. Jeg har også hatt stillinger over et kort tidsrom, og har ikke gjort annet enn å krysse av for dette på meldekort, uten noe mer om og men. Nå går jeg på aap da, men regner med at det er ganske likt. Jeg har en veileder som ikke direkte tilhører nav, og hun har jo visst om mine kortere stillinger, men jeg har aldri snakket med nav om det. Tror ikke veilederen min har gjort det heller, annet enn å skrive om det i disse oppsummeringsbrevene hun sender til nav et par ganger i året. Om du er i tvil kan du jo bare kontakte din saksbehandler i nav og gi beskjed at du har tatt en liten vikariat stilling, så de evt. kan få det inn i papirene sine, om det skulle bli noe tull. Noe jeg tviler sterkt på Anonymous poster hash: 2a034...acb
Bustetroll Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Du trenger ikke dokumentere noe. Du bare fyller ut som du gjør til vanlig, og krysser av på det som blir riktig. Blir det lengre enn 6 uker må du søke gjenopptak, men det er en kort og enkel søknad som går veldig raskt!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Takker for svar:-) Anonymous poster hash: 47f40...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå