Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Ofte (det siste halvåret) får jeg sterke magesmerter etter måltid! I dag spiste jeg kalkun, torsdag pasta carbonara og begge gangene fikk jeg rielignende smerter og diaré! Husker ikke hva annet magen har reagert på, men det skjer ganske ofte! Tør nesten ikke spise noe lenger! Det er virkelig vondt!! Legen finner ikke noe.. Anonymous poster hash: 0ebf8...37f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Hva har legen testet, da? Ofte sier legene at de har testet "alt" når de ikke har testet mer enn de hyppigste årsakene til slike problemer. I tillegg er det mange gråsoner hvor et svar som regel tyder på at man ikke har en sykdom, men i sjeldnere tilfeller kan ha det likevel - og det tar slike leger sjeldent hensyn til. Jeg ville gått for en matintoleransetest fra Lab1 om jeg var deg. Anonymous poster hash: 401d0...fa4
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har det som deg etter å ha spist kylling og kalkun. Legen mener jeg reagerer på det foret som fjærkrea får... Anonymous poster hash: 7662e...69c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har det som deg etter å ha spist kylling og kalkun. Legen mener jeg reagerer på det foret som fjærkrea får... Anonymous poster hash: 7662e...69c Spiste kylling onsdag, og reagerte ikke sånn. Vondt i magen har jeg hver dag uansett, i tilleg til disse rielignende smertene! Legen Tok mange forskjellige blldprøver, kjente på magen, avføringsprøve og ultralyd! Anonymous poster hash: 0ebf8...37f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Tok du pusteprøve? F.eks melkeintoleranse og fruktoseintoleranse utvikler en viss mengde gass (husker ikke hvilken) når man er allergisk (legen min kaller det fubksjonsalkergi og kan ikke spores til gener/blod) Har du intoleranse er det pusteprøver og matprovokasjon som gjelder, men burde gjøres i samråd med lege siden det er vanskelig å vite hva man skal kutte... F.eks skal man teste ut laktose er det viktig å kutte ut fruktsukker også Snakk m legen, og lykke til! Anonymous poster hash: ca512...a74
HvittHus Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Er du godt nok utredet for cøliaki da? Blodprøver er ofte falsk negative, og en 100% korrekt diagnose stilles ved gastroskopi.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har hatt problemer med magen i årevis. Enorme smerter og diarè. Mye smerter etter måltid. Ble undersøkt opp og i mente, inn med kamera der, ned med kamera her... Fikk påvist irritabel tarm, så jeg har prøvd å kutte ut noe her og der, men det eneste som har hjulpet er å kutte ut laktose (men det er kun i perioder jeg reagerer på det, på det verste tåler jeg ikke melk av noe slag) og sjokolade tåler jeg ikke så bra (særlig mørk sjokolade, så trolig kakaoen jeg reagerer på). Så ble jeg gravid, og begynte å få halsbrann. Så jeg begynte med Gaviscon... Og vips var magesmertene borte! Om ikke smertene forsvinner helt når jeg tar det, så blir det uansett mye bedre. Men jeg har fremdeles IBS som plager meg. Men bedre er det uansett. Kanskje verdt å prøve, eller...? Anonymous poster hash: 22f11...dc9
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Allergi ? Gallestein? Anonymous poster hash: 2d66a...49e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #9 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har hatt problemer med magen i årevis. Enorme smerter og diarè. Mye smerter etter måltid. Ble undersøkt opp og i mente, inn med kamera der, ned med kamera her... Fikk påvist irritabel tarm, så jeg har prøvd å kutte ut noe her og der, men det eneste som har hjulpet er å kutte ut laktose (men det er kun i perioder jeg reagerer på det, på det verste tåler jeg ikke melk av noe slag) og sjokolade tåler jeg ikke så bra (særlig mørk sjokolade, så trolig kakaoen jeg reagerer på). Så ble jeg gravid, og begynte å få halsbrann. Så jeg begynte med Gaviscon... Og vips var magesmertene borte! Om ikke smertene forsvinner helt når jeg tar det, så blir det uansett mye bedre. Men jeg har fremdeles IBS som plager meg. Men bedre er det uansett. Kanskje verdt å prøve, eller...? Anonymous poster hash: 22f11...dc9 Ser jeg var litt uklar. Jeg kan reagere på alt, i perioder. Noen ganger fisk, noen ganger gulrot, pasta, hvete, løk, potet... Ofte vet jeg ikke hva jeg reagerer på, men det er ikke alltid jeg reagerer selv ved samme matrett. Det kommer og går hva jeg reagerer på... Anonymous poster hash: 22f11...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå