Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 En dårlig ide? Jeg har veldig lyst å vise 9åringen boligen vi tenker å kjøpe, at ungen kan være med på visningen. Problemet jeg ser komme er at vi ikke kjøper boligen, og at barnet blir svært skuffet. Et annet problem kan være at barnet hater huset og protesterer mot kjøp. Noen som har erfaringer? Anonymous poster hash: a39a3...282
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Barnet kan få se bilder når dere har fått huset, også kan dere gå på tur i området for vise frem stedet. Det holder, synes jeg. Anonymous poster hash: 8208f...f00
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Ikke lurt å ta med et barn på visning for å se et hus dere ikke har kjøpt enda. En niåring har heller ikke mulighet til å vurdere en bolig ut i fra en visning, så om barnet "hater" huset etter å ha sett det en gang er ganske ubetydelig. Vent til dere eventuelt har fått huset, og da forteller du barnet at "her skal vi bo", ikek "har du lyst til å bo her?". Anonymous poster hash: 254bf...e0d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Nei, det ville jeg ikke gjort. Er langt fra vurderer å kjøpe til faktisk å få. Anonymous poster hash: b4282...4dd
Mandala Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Vi hadde med barna mine på en visning. De visste selvsagt at vi kanskje ikke kom til å kjøpe huset og at vi voksne bestemte. Det var ikke noe problem, og vi alle sammen var enige om at det huset ikke var noe interessant. Men å ta dem med for å vise og fortelle at dere vil bo der og prøve å kjøpe huset er nok mindre lurt.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Når vi skulle kjøpe bolig var barnet 8 år og med på sikkert 30 visninger. Noen ganger satt hun i bilen og noen ganger var hun med inn. Hun lærte seg fort at vi må kikke først og at ingenting er avgjort. Ofte måtte vi dra på 3-4 visninger etter hverandre og da ble det litt lenge å la henne være alene hjemme. Spesielt siden vi skulle flytte til en annen by. Anonymous poster hash: a9b5a...84a
klg,2 boys now:) Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Vi hadde med begge ungene.sa vi tenkte og kjøpe det
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Hadde aldri tatt med barna og "her skal vi kanskje bo". Snakk om uforutsigbarhet for barna. Anonymous poster hash: 1b5a7...c64
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #9 Skrevet 3. mai 2015 Vi var pent nødt til å ta med barn på visning om vi skulle få se på det begge to. En smal sak å forklare en 9-åring hvordan det fungerer med huskjøp - selv om man har lyst på det kan noen andre kjøpe det foran nesen på deg. Men å ta niåringen med fordi h*n skal få ha noen mening om huset? Det ville jeg droppet. Anonymous poster hash: 67bff...32d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #10 Skrevet 3. mai 2015 Luftpute foreldrene kommer frem! Så klart kan du ta med barn på visning, men forklare at dere bare skal se. Barn på 9 burde forstå såpass! Anonymous poster hash: 0d5ba...86f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #11 Skrevet 3. mai 2015 Takk for svar dere. Jeg må innrømme noe, for jeg har ikke vært helt ærlig. Barnet er ikke ni år, men endel yngre. Jeg skrev ni år for å anonymisere oss så mye som mulig. Sannheten er altså at barnet er yngre en ni. I tillegg til dette kan det vært nødvendig å forklare at barnet har opplevd et samlivsbrudd nylig, og er veldig sårbar. Så nå må vi flytte og finne oss et nytt hjem. Hjertet mitt har så lyst å glede barnet med å vise den boligen som kanskje blir vår om vi har penger nok. Fornuften min sier at barnet ikke skal være med. Men jeg har så lyst at ungen skal vite hvordan romme sitt skal se ut, og kunne glede seg over det nye huset, for den siste tiden har vært tung med mye uvisshet for oss. Jeg tror jeg må spørre eier om vi kan komme på besøk og kikke, hvis jeg får kjøpt boligen, at det blir løsningen. Anonymous poster hash: a39a3...282
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #12 Skrevet 3. mai 2015 Takk for svar dere. Jeg må innrømme noe, for jeg har ikke vært helt ærlig. Barnet er ikke ni år, men endel yngre. Jeg skrev ni år for å anonymisere oss så mye som mulig. Sannheten er altså at barnet er yngre en ni. I tillegg til dette kan det vært nødvendig å forklare at barnet har opplevd et samlivsbrudd nylig, og er veldig sårbar. Så nå må vi flytte og finne oss et nytt hjem. Hjertet mitt har så lyst å glede barnet med å vise den boligen som kanskje blir vår om vi har penger nok. Fornuften min sier at barnet ikke skal være med. Men jeg har så lyst at ungen skal vite hvordan romme sitt skal se ut, og kunne glede seg over det nye huset, for den siste tiden har vært tung med mye uvisshet for oss. Jeg tror jeg må spørre eier om vi kan komme på besøk og kikke, hvis jeg får kjøpt boligen, at det blir løsningen. Anonymous poster hash: a39a3...282 Kjempefint det hvis dere har råd og barnet liker huset. Men det er virkelig ikke bra om barnet gleder seg og huset går så mye over takst at dere ikke har råd. Dette kan bli en kjempeskuffelse. Ville heller vist bilder, og kanskje heller avtalt å kommme å se med barnet rett etter et kjøp Anonymous poster hash: 1096d...1ca
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #13 Skrevet 3. mai 2015 Ser ikke problemet, bare ta med barnet. Men ikke si at dere skal bo der, bare at det er en av mange mulige bosteder. Barn trenger ikke være ni år for å forstå det. Anonymous poster hash: c7335...f1f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #14 Skrevet 3. mai 2015 Takk for svar dere.Jeg må innrømme noe, for jeg har ikke vært helt ærlig. Barnet er ikke ni år, men endel yngre. Jeg skrev ni år for å anonymisere oss så mye som mulig. Sannheten er altså at barnet er yngre en ni. I tillegg til dette kan det vært nødvendig å forklare at barnet har opplevd et samlivsbrudd nylig, og er veldig sårbar.Så nå må vi flytte og finne oss et nytt hjem. Hjertet mitt har så lyst å glede barnet med å vise den boligen som kanskje blir vår om vi har penger nok. Fornuften min sier at barnet ikke skal være med.Men jeg har så lyst at ungen skal vite hvordan romme sitt skal se ut, og kunne glede seg over det nye huset, for den siste tiden har vært tung med mye uvisshet for oss. Jeg tror jeg må spørre eier om vi kan komme på besøk og kikke, hvis jeg får kjøpt boligen, at det blir løsningen.Anonymous poster hash: a39a3...282 Kjempefint det hvis dere har råd og barnet liker huset. Men det er virkelig ikke bra om barnet gleder seg og huset går så mye over takst at dere ikke har råd. Dette kan bli en kjempeskuffelse. Ville heller vist bilder, og kanskje heller avtalt å kommme å se med barnet rett etter et kjøp Anonymous poster hash: 1096d...1ca Det er akkurat det jeg er redd for. hi Anonymous poster hash: a39a3...282
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #15 Skrevet 3. mai 2015 Vi hadde med barna som da var ca 4 og 6 på en lang rekke visninger da vi skulle flytte. Synes det var riktig at de skulle få se huset før vi bestemte oss, selv om det medførte noen skuffelser underveis. Det var jo mange hus vi ikke kjøpte, enten fordi de ikke falt i smak eller at budrunden gikk for høyt. Men da forklarte vi det til barna. Barn forstår veldig mye! Anonymous poster hash: bed19...4d8
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #16 Skrevet 4. mai 2015 Våre barn var 5 og 7år og vi hadde de med oss på 5 visninger før vi fant en leilighet vi ønsket. Vi sa bare at vi skulle kjøpe leilighet, men at vi først måtte gå å se på leiligheten for å se om vi likte den. Sa ikke noe når vi var på visningen at dette blir ditt rom hvis vi kjøper den. Sa bare at nå skal vi gå å se på en leilighet, hvorfor gjøre det så vanskelig? Når vi vant budrunden så sa vi at vi hadde kjøpt leilighet, ikke verre enn det Anonymous poster hash: 71244...690
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #17 Skrevet 4. mai 2015 Sånn generelt så er det neppe noe probleomså lenge man er nøye med å forklare at vi skal se på huset/leiligheten og bare kanskje kjøpe den. Og forklare at selv om barnet vil like soverommet så kjøper vi kanskje ikke huset, fordi vi vet ikke hva det vil koste (men vet jo ikke hvordan judrunden vil ende) og man har ikke så mye penger man vil ha. Men i ditt tilfelle med samlivsbrudd og sånt så ville jeg vært mer forsiktig. Anonymous poster hash: bd4e4...17a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #18 Skrevet 4. mai 2015 Jeg hadde tatt med barna uten å tenke to ganger over det. Er jo bare å snakke med barna om hvordan huskjøp fungerer. Anonymous poster hash: c4382...10e
Superdolly Skrevet 4. mai 2015 #19 Skrevet 4. mai 2015 Du kan selvsagt ta med ungen på visning. Du bør imidlertid ikke fortelle barnet at "dette skal bli ditt rom" og "se den fine utsikten vi får fra stua vår". Vær ærlig på at du kanskje ikke får kjøpt dette huset, at dere bare ser.
Bumblebeee Skrevet 4. mai 2015 #20 Skrevet 4. mai 2015 Vi hadde med barna på visning. De skjønte ikke så mye, vi sa at vi ville se inni et annet hus, for å se hvordan det var der. Vi kjøpte det ikke. De ble ikke traumatiserte 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå