Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 http://nostebarn.no/annet/soveskinn.html Anonymous poster hash: 8da81...4ec
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Vask det i maskinen på ullprogram med Milo og la det tørke på f.eks. badegulvet. Når det er helt tørt, grer du det med en kattebørste. Da blir det helt mykt og fint. Anonymous poster hash: 7df42...ecb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Det samme gjør vi Holder seg myke og fine etter vask etter vask. Vi tørker dem flate på tørkestativ da.. Vask det i maskinen på ullprogram med Milo og la det tørke på f.eks. badegulvet. Når det er helt tørt, grer du det med en kattebørste. Da blir det helt mykt og fint. Anonymous poster hash: 7df42...ecb Anonymous poster hash: bc520...131
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Hvis det er den av de to typene de selger som faktisk KAN vaskes i maskin, så har nøstebarn egen anbefalt såpe og kan vaskes med det på ullprogram kald vask / 30 grader. Er ikke å anbefale men jeg har vasket skinnet på 60 grader kokvask og tok ingen skade av det. Vet ikke om det var flaks eller ikke, men ble fint og rent etterpå... Anonymous poster hash: dc929...1bb
PelleParafin Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har jobbet på Nøstebarn i mange år, og den anbefalingen vi gir er følgende: Vask skinnet på ullprogram med spesialsåpe kjøpt enten hos oss (koster 30 kr..) eller på helsekost. Babyshampoo kan også brukes. Når skinnet er ferdigvasket, tørkes skinnet flatt og sakte. Altså ikke på badegulvet. Det er veldig lurt å "knørve" baksiden av skinnet litt innimellom. Da unngår du at skinnet stivner. Du kan godt børste det når det har tørket helt. Vi anbefaler virkelig IKKE at du bruker milo! Grunnen til det er at milo er laget for ull som er superwashbehandlet, altså at det er lagt et tynt, tynt plastlag utenpå ullfibrene. Ulla vår har ikke dette plastlaget, og milo er dermed for hard for vår ubehandlede ull da det vil tære vekk det natulige ullfettet som er i plaggene våre. Det går nok helt greit å vaske skinnet med milo en gang uten at du merker stor forskjell, men holdbarheten og mange av de gode egenskapene til skinnet har blitt betraktelig dårligere. Lykke til 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå