Gå til innhold

Konfirmasjon-fadderbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i konfirmasjon og er veldig usikker på hvor stor pengegaven bør være, er fadder. Vet ikke hva som er vanlig i dag? Tenkte et sted mellom 1000-1500 (syns egentlig 1500 er for mye) Noen som vet "gjeldende satser"?

Anonymous poster hash: 63be7...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir 3000 kr, det vet jeg en kollega, som også er fadder, gjør også. 1000kr er lite.

Anonymous poster hash: 2c3d0...b0f

Skrevet

Vi ga 1000.

Anonymous poster hash: 151bb...701
Skrevet

Vi ga 1500,-. Det så jeg de andre fadderene også hadde gjort.

Anonymous poster hash: 246ba...b41

Skrevet

Syns nok 1000 er lite dersom du er fadder og har ok økonomi. Hadde nok gitt rundt 2- 3000 kr.

Skrevet

Jeg ga 1000 kr

Anonymous poster hash: 31078...f35

Skrevet

Er du i slekt med konfirmanten?

Anonymous poster hash: 25e6f...921

Skrevet

Har det noen betydning når man er fadder?

Skrevet

Har det noen betydning når man er fadder?

Ja, jeg mener det. Du behøver ikke være enig.

Skrevet

1000,- er litt lite synes jeg dersom du har grei økonomi. Vi ga 3500 til hun jeg er fadder for. Men vi har et vedlig godt forhold da..om du ikke kjenner h*n så godt er det selvsagt ikke vits i å gi så mye. Da holder det med rundt 2000

Anonymous poster hash: 413fc...efc

Skrevet

Man gir det lommeboka tilsier man kan gi, ikke hva andre mener.  ;) Er 1000 kr det du synes er greit, så er det greit.

Skrevet

Vi har helt ok råd, men jeg ville aldri funnet på å gi 3000 kroner. Da tror jeg faktisk foreldrene til barna vi er fadder til hadde steilet også.

Vi har lagt oss på 1000 kroner, men da vi nylig var fadder på en gutt kjøpte vi en bunadskniv, den kostet 1500. I utgangspunktet hadde vi tenkt at rundt 1000 var ok.

Så jeg tenker at neste konfirmant får et sted mellom 1000-1500. Mer aktuelt å gi litt mer hvis det er en ting de ønsker seg fremfor penger.

Men til syvende og sist mener jeg at man ikke skal gi over evne. Har man dårlig råd er 500 kroner ok også.

Ikke rart konfirmanter har høye forventninger til summen de skal få i konfirmasjon, den står tydeligvis i stil med mange voksnes forventninger også...

Skrevet

Guttungen stod til konfirmasjon i går oh han fikk alt fra 300 til 1500 fra fadderne sine. Folk gir etter lommeboka ☺

Skrevet

Herregud 3000 er alt for mye synes jeg! Ikke rart at barna har høye forventninger når dere som voksne synes 1000 kr er lite! Hårreisende holdninger.

Anonymous poster hash: 7d804...0a9

Skrevet

Syns nok 2-3000 er for mye. Er ikke i slekt, men barnet til en god venninne. Var i konf for et par år siden, tantebarn og fadder hvor jeg ga 1500. De andre faddere der ga 1000. Har ok økonomi så står ikke på det, men jeg er av den oppfatning at dagens konfirmanter som oftest får alt for store pengegaver. Vil heller ikke gi for lite.. Ok hvis jeg lander på 1500?? Frister nesten å spørre de andre fadderne som skal dit hva de skal gi, men det er kanskje frekt?

Hi

Anonymous poster hash: 63be7...c10

Skrevet

Hvorfor i all verden skal det gis så vanvittig mye i konfirmasjonsgave?

Virker som mange her inne gir mer til en konfirmasjon enn til bryllup.

Jeg synes 1000,- er nok i massevis til fadderbarn.

Anonymous poster hash: 9b051...cfa

Skrevet

Vi har gitt 750-1000 kr, det har vært vanlig i vår familie.

Anonymous poster hash: 01fb9...5db

Skrevet

1500 gir vi.

Vi er mange søsken som er faddere til hverandres barn, så her er alle faddere familie. Jeg skiller ikke mellom tantebarn jeg er fadder eller ikke for, alle får 1500.

Jeg synes ikke fadderoppgaven er å gi dyrere gaver.

Anonymous poster hash: cf726...ec9

Skrevet

Synes 3000,- høres voldsomt ut. Jeg var både fadder og tante til en konfirmant i fjor. Ga 1000,- kr., tror det var helt greit. 

Anonymous poster hash: fa499...385
Skrevet

Tusen takk for svar! Lander nok på 1200-1500.

Hi

Skrevet

Herregud... Er 1000kr i gave lite i 2015? Ikke rart konfirmantene er kravstore, når voksne tenker slik. Mitt fadderbarn (som jeg også er i slekt med) får 1000,- av meg når han konfirmeres neste år. Det tror jeg, helt oppriktig, han blir veldig glad for. I tillegg reiser vi i konfirmasjonen, noe som sikkert kommer opp i 10000,- for alt.

Anonymous poster hash: 27ce9...3dd

Skrevet

1000 er helt OK. Har konfirmant neste helg og regner med det blir det han får fra sine faddere. Det er også det vi gir våre fadderbarn.

Skrevet

3000 når man er fadder?! Hadde jeg gitt det til mine fadderbarn tror jeg foreldrene hadde fått sjokk og blitt noe brydd. 1000 kr er en helt ok sum.

Skrevet

Jeg gir 1000 kr, synes det må være nok. Blir helt kvalm av å høre hvor masse disse ungene får, og de fleste har alt dem trenger fra før i tillegg.

Anonymous poster hash: 0ff6e...7ae
Skrevet

Jeg synes også 2-3000 er way too much!! Ikke rart ungdom får skyhøye forventninger da gitt når foreldrene synes 1000 kr er lite. Jeg synes et er en helt passelig sum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...