Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Teller man alltid 52 uker bakover ved sykmelding? Selv om det ikke har gått 26 uker mellom ulike sykmeldinger? Det har seg sånn at jeg i 2014 var sykmeldt feb-april og så juli-des. Nå ser det ut til at jeg muligens går inn i en lengre sykmelding igjen, vil de da telle tilbake fra de siste 52 ukene eller vil de to mnd i feb-april også telle med siden det da ikke gikk 26 uker mellom og dermed "nullstilt" sykmeldingsperioden? Anonymous poster hash: a441d...696
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Nei. Etter 26 uker har du rett på sykepenger i et år.. Men du blir jo ikke sykemeldt med et års perspektiv? Anonymous poster hash: d5194...67f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Nei men det har ikke gått 26 uker mellom sykmeldingene. Så da lurer jeg på om de regner 2 mnd + 6 mnd, dvs at jeg da har 4 mnd med sykmelding før jeg evnt må søke om aap? Anonymous poster hash: a441d...696
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 du må spørre nav hva din maxdato er! Anonymous poster hash: d8e8f...d29
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Du har rett, sykemeldingene fra første sykemeldingsperiode i fjor vil telle med om du blir syemeldt igjen nå. Er det slik at du kan velge når du skal bli syemeldt ville jeg ha ventet slik at du får vært på jobb i 26 uker. Om ikke mister du oppsigelsesvernet ditt også. Og før noen snakker om svindel, så joda det går av og til an å velge syemeldingsperioder. Om man skal inn for operasjoner og behandlinger etc. Anonymous poster hash: c7c70...fd5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Tusen takk for svar alle sammen, skal selvsagt høre med Nav ang maxdato. Anonymous poster hash: a441d...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå