Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Vårt barn har tre par med besteforeldre. En av personene i det ene paret oppfører seg på en slik måte, at de andre parene nå syns det er vanskelig å være i samme rom som denne personen, og har ytret ønske om å få komme på bursdagsfeiring til barnet på andre tidspunkt enn denne personen. I utgangspunktet syns jeg dette er et dustete problem, man får klare å skjerpe seg såpass for barnebarnet sitt. Men i dette tilfellet føler jeg at det kanskje er best å ha flere feiringer allikevel, det er tross alt to par som uavhengig av hverandre opplever denne personen som så vanskelig å forholde seg til. Er det noen som har erfaringer eller innspill på hvordan jeg kan løse dette? Det er dessverre ikke en løsning å snakke med den "vanskelige" personen, for vedkommende vet nok veldig godt at hun oppfører seg dårlig, men hvis noen kommenterer det, er helvete løs og det kommer bare til å føre til mer problemer. Anonymous poster hash: b0ccd...446
overlord Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Dersom barna som feirer bursdag kan leve med dette mennesket så burde jo de andre klare det. Og hvordan forklare separate feiringer for barna? Nei, det syns jeg er en dårlig idé. Om vedkommende oppfører seg så bedritent ville jeg heller sagt at vedkommende ikke ville bli invitert igjen før vedkommende lærte å oppføre seg.
mamma_bergen Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Dersom barna som feirer bursdag kan leve med dette mennesket så burde jo de andre klare det. Og hvordan forklare separate feiringer for barna? Nei, det syns jeg er en dårlig idé. Om vedkommende oppfører seg så bedritent ville jeg heller sagt at vedkommende ikke ville bli invitert igjen før vedkommende lærte å oppføre seg. Er enig med dette, snakk med den ene personen som er grunnen til dette.
Iselilja Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Dersom barna som feirer bursdag kan leve med dette mennesket så burde jo de andre klare det. Og hvordan forklare separate feiringer for barna? Nei, det syns jeg er en dårlig idé. Om vedkommende oppfører seg så bedritent ville jeg heller sagt at vedkommende ikke ville bli invitert igjen før vedkommende lærte å oppføre seg. Enig. Og om det nå er en person som ikke klarer å oppføre seg, bør de andre være voksne nok til å heve seg over det en gang i blant for barnets skyld.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Jeg er som sagt i utgangspunktet enig med dere i at man bør kunne klare å være sammen denne ene gangen i året. Men jeg syns det er vondt at voksne mennesker ikke skal glede seg til å komme på bursdag til barnebarnet fordi dette ene mennesket oppfører seg så dårlig. Anonymous poster hash: b0ccd...446
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Jeg er som sagt i utgangspunktet enig med dere i at man bør kunne klare å være sammen denne ene gangen i året. Men jeg syns det er vondt at voksne mennesker ikke skal glede seg til å komme på bursdag til barnebarnet fordi dette ene mennesket oppfører seg så dårlig. Anonymous poster hash: b0ccd...446 Men da er det jo dette ene mennesket som ødelegger for alle andre, som burde få beskjed, om han/hun ikke er velkommen før han/hun kan oppføre seg skikkelig Anonymous poster hash: 8dda0...f3b
Gjest Antarctica Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Hva gjør vedkommende, da? Og hvilken rolle har personen? Hvis det var f eks mormors nye mann som alltid ble for full og var en idiot i selskaper, så ville jeg klare å fortelle min mor at hun får komme alene og la dusten være igjen hjemme. Hvis det er en farmor og en farfar som har skilt seg og ikke klarer å være i samme rom, ville det bli min manns jobb å snakke hardt til begge sine foreldre og si de fikk skjerpe seg og ha fokus på barnebarnet den ene dagen.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Alle er voksne. Jeg tåler ikke barnslig oppførsel av voksne i familien. Jeg ville hadt en feiring. De som klarer å oppføre seg som voksne, klarer å sitte sammen for engangs skyld og ha det gøy, er velkomne. De andre kan godt bare være hjemme. Anonymous poster hash: 58988...423
Roheryn Skrevet 3. mai 2015 #9 Skrevet 3. mai 2015 Her har vi alltid minst to runder med familieselskap, vanligvis en med barn (som kan bli ganske høylydt og hektisk), og en med voksne. Vi har rett og slett ikke plass til far, storesøster, fars foreldre, to sett onkel/tante og fem søskenbarn (alle på fars side), samt min familie med besteforeldre, to voksne men barnløse onkler + samboere, voksne stesøsken og de nærmeste stetanter... så da er det naturlig å dele i minst to puljer, en med far og hans familie (dvs totalt sju unger opp til konfirmantalder), og min og stefars familie som kun er voksne og blir langt mer rolig og behagelig. Og så slenger det nesten alltid noen utenom resten, for det passer jo aldri for alle på en gang (eller to ganger :-P ) Jeg ville ikke hatt noe problem med å la noen besteforeldre komme utenom - man trenger ikke gjøre noe større poeng utav det enn at det ikke passet å ha alle samme dag. Koseligere med to feiringer uten kjip stemning enn å trumfe igjennom at alle skal være voksne og oppføre seg (hvilket de selvsagt burde klart) når man vet at det ikke kommer til å skje.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #10 Skrevet 3. mai 2015 Her har vi alltid minst to runder med familieselskap, vanligvis en med barn (som kan bli ganske høylydt og hektisk), og en med voksne. Vi har rett og slett ikke plass til far, storesøster, fars foreldre, to sett onkel/tante og fem søskenbarn (alle på fars side), samt min familie med besteforeldre, to voksne men barnløse onkler + samboere, voksne stesøsken og de nærmeste stetanter... så da er det naturlig å dele i minst to puljer, en med far og hans familie (dvs totalt sju unger opp til konfirmantalder), og min og stefars familie som kun er voksne og blir langt mer rolig og behagelig. Og så slenger det nesten alltid noen utenom resten, for det passer jo aldri for alle på en gang (eller to ganger :-P ) Jeg ville ikke hatt noe problem med å la noen besteforeldre komme utenom - man trenger ikke gjøre noe større poeng utav det enn at det ikke passet å ha alle samme dag. Koseligere med to feiringer uten kjip stemning enn å trumfe igjennom at alle skal være voksne og oppføre seg (hvilket de selvsagt burde klart) når man vet at det ikke kommer til å skje. Det er litt i denne retninga jeg tenker. Vi blir uansett veldig mange hvis alle skal komme samtidig, over 30 stykker, så sånn sett er det også mer naturlig å dele. Og så prøve å ikke gjøre så stort nummer ut av det. Hi. Anonymous poster hash: b0ccd...446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå