Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Ser hun en liten flue eller maur blir hun helt hysterisk. Begynner å grøsse/skjelve og gråte hysterisk. Hun er straks 4år. Er dette vanlig? Anonymous poster hash: c9003...94b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Ikke vanlig, akkurat. Det er vel en fobi. Anonymous poster hash: e0467...ea0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Kan høres ut som fobi ja. Har hatt det nesten hele livet selv, og skal begynne i terapi for det snart. Anonymous poster hash: f5671...2bb
Fandens Oldemor Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Nei, jeg synes faktisk det er å dra det litt langt å kalle det en fobi. Min var prikk lik. Ble helt ute av seg hver gang det kom noe flyvende, og ville ikke spise utendørs. Hun var da på samme alder som din. Det gikk over av seg selv, nå er hun nesten tøffere enn meg.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Sånn var min også. Vi ignorerte så godt vi kunne. Og vi styrtet ikke til for å redde henne ut av situasjoner. Varte en kort periode. Anonymous poster hash: 2d3fc...e06
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Dette harvært siden hun var veldig liten,så er ikke noe som bare har vært en periode. Anonymous poster hash: c9003...94b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Datteren var livredd for maur en periode. Utstyrte henne med forstørrelsesglass og en krukke, dro på "forskningstokt" i hagen for å samle dyr på glass. Sørget for at mauren var inkludert og så kikket vi på dem i forstørrelsesglasset og snakket om oppgaver som mauren har. Nå er hun ikke redd lengre. Nå er det humler.....jobben fortsetter 😜 Anonymous poster hash: 651a8...151
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Datteren min er forresten straks fire år. Hilsen oss med humleskrekk 😉 Anonymous poster hash: 651a8...151
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #9 Skrevet 3. mai 2015 Sønnen vår var også sånn frem til førskolealder omtrent, men han hadde kun en enorm frykt for flygende insekter. Helt hysterisk. Etter førskolealder gikk det helt over. Ikke redd for noen verdens insekter. Anonymous poster hash: 22f08...a60
Chl85 Skrevet 3. mai 2015 #10 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Tror ikke det er så uvanlig... Her vræler datteren min hvis hun ser en flue.... Det gjør flere av de andre jentene på avdelingen hennes og. Tror de jasser opp hverandre, og nå er hun hysterisk uansett småkryp. Tror det var en voksen som skvatt av et kryp eller no på avdelingen og etter det så har ungene tatt etter. Men fobier er jo reelt da. Min har blitt FRYKTELIG redd for høyder, så ille at hun synes det er skummelt å bli bært av pappan og hun liker ikke trapper med åpne trinn. Fatter ikke hvorfor det plutselig ? Kanskje hjernen har begynt å koble konsekvens? At hvis det krypet biter meg gjør det vondt, detter jeg ned her får jeg vondt osv. Jah foglarna vet Hun er 4 forresten.. Endret 3. mai 2015 av Chl85
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #11 Skrevet 3. mai 2015 Godt å høre at dette ikke er unormalt. Var lurt å kjøpe forstørrelsesglass. Takk for tips Anonymous poster hash: c9003...94b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #12 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har en toåring som gikk fra å være nysgjerrig til å være livredd for insekter etter barnehagestart. Jeg vet de har MYE veps i barnehagen, og at barna blir stukket rett som det er, og de ansatte jager etter veps. Jeg tror rett og slett at de ansatte i barnehagen er redde for insekter (som jo mange er), og lærer dette videre til barna. Ser hun en edderkopp, henter hun papir til meg og sier jeg må hive edderkoppen i do/søpla, og er helt hysterisk. Jeg er selv livredd edderkopper og insekter generelt (edderkopper spesielt), men etter jeg fikk barn, har jeg virkelig skjerpet meg. Jeg holder avstand, men jeg viser barnet mitt edderkoppen (og alle andre insekter vi snubler over), og studerer dem. Snakker om hvordan de ser ut, hvor mange bein de har, hva de gjør/hvorfor de finnes, og finner vi dem innendørs så snakker vi mye om å befri dem fra innetilværelsen sånn at de kan overleve og gjøre jobben sin (dette gjelder da særlig flygende insekter som ikke har noe innendørs å gjøre). Så vi jobber med saken. Humleskrekken ser ut til å være over (humle, bier og veps er det samme for henne) inntil videre (men den dukker vel opp når vepsene dukker opp i bhg igjen). Vi befridde den største humla jeg har sett i mitt liv for bare noen dager siden, etter å ha studert den fra ende til annen, og snakket masse om den. Når hun blir litt eldre, blir det innkjøp av forstørrelsesglass (og nei, jeg har ikke tenkt å lære henne å sette fyr på maur med det. Slik jeg husker min bror lærte meg da jeg var liten...)... Anonymous poster hash: 333e5...4e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå