Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Jeg fikk en venneforespørsel fra ei på jobben i dag. Jeg har nesten ikke snakket med henne, men hun virker grei og snill. Men jeg vil ikke ha folk jeg jobber med på facebook, jeg vil ikke blande privatlivet mitt med jobbfolk .. tror dere hun blir fornærmet om jeg ikke svarer på forespørselen? Anonymous poster hash: 73e14...14c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Ja, det blir hun nok Ivertfal hvis du ikke forklarer Anonymous poster hash: 2420d...9c9
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Ikke hvis du forklarer det for henne på jobb en dag Anonymous poster hash: 63372...652
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Send en pm og forklar da, det koster jo ingenting. Anonymous poster hash: 45d32...cbe
Fandens Oldemor Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Hadde nok syntes det var litt sært, men ikke noe jeg ville ligget våken for på natta.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Så opptatt som folk er av facebook i dag tror hun sikkert at du hater henne. Bare forklar henne at du ikke vil blande jobb og privatliv. Selv hadde jeg ikke brydd meg. Anonymous poster hash: dd4b4...a75
Kyllingbein Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Hadde ikke lagt merke til det engang. Bare la være med å svare.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #9 Skrevet 3. mai 2015 Ja, det tror jeg. Anonymous poster hash: 10a23...3dd
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #10 Skrevet 3. mai 2015 Du kan jo godta, men legge henne under sånn at hun ikke ser ting du poster. Anonymous poster hash: 5003b...683
februarprins2013 Skrevet 3. mai 2015 #12 Skrevet 3. mai 2015 Det er vel ikke farlig og være venner med de du jobber med, du er veldig sær, er venn med de fleste jeg jobber med
Iiiiik Skrevet 3. mai 2015 #13 Skrevet 3. mai 2015 Det er vel ikke farlig og være venner med de du jobber med, du er veldig sær, er venn med de fleste jeg jobber med Så fordi HI her tenker annerledes enn deg, er hun sær? Jeg er ikke venner med kolleger, liker å selv bestemme hva de skal vite om meg og mitt. Jeg ville altså bare ignorert forespørselen. Kommer den igjen, ville jeg tatt meg bryet med å forklare.
overlord Skrevet 3. mai 2015 #14 Skrevet 3. mai 2015 Dersom du ikke ønsker å være venner på fb. med de du jobber med syns jeg du kunne sendt henne en pm og fortalt henne det. Så slipper hun å lure. Personlig velger jeg å legge til dem som sender venneforespørsel (dersom jeg kjenner dem og de ikke er direkte sprø). De jeg ikke vil skal vite noe om meg legger jeg som "begrenset". Da ser de uansett ikke statusoppdateringene og bildene mine. En mye mer minnelig løsning enn å avvise- synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #15 Skrevet 3. mai 2015 Du kan jo bare godta, men at du går inn på innstillinger så hun ikke kan se hva du skriver eller hva andre skriver på veggen din. Du har full tilgang til hennes profil. Hun har ikke det til din, men vet det ikke. (om hun ikke er inne på siden din hver dag da og stusser på hvorfor ingenting blir lagt ut) Anonymous poster hash: c96be...9e7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #16 Skrevet 3. mai 2015 Jeg er leder i en jobb jeg tidligere var 'vanlig ansatt' og var venn med de fleste fra før. Men det ble for dumt å slette venner, så jeg har gradert dem i venner og bekjente. Når jeg legger ut noe er standard visning 'venner, unntatt bekjente' og dersom jeg vil dele med flere må jeg fysisk endre visningen for akkurat det innlegget. Ser ellers ikke noe problem i å være venn med kollegaer. Anonymous poster hash: f1544...511
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #17 Skrevet 3. mai 2015 Sært....legger du ut så mye at det må skjermes fra kollegaer? Anonymous poster hash: d2cb6...5d3
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #18 Skrevet 3. mai 2015 En slektning av meg har begrenset FB til kun å gjelde familie. Det ene er vel ikke verre enn det andre, man kan da bruke sosiale medier akkurat som man ønsker. Broren min gidder ikke registrere seg på FB, er det også sært? Anonymous poster hash: 100e0...f0e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #19 Skrevet 3. mai 2015 Jeg skjønner deg godt. Har heller ikke kollegaer (altså bortsett fra de jeg er gode venner med også privat) på face. Ikke fordi jeg legger ut så mye, men har bare de nærmeste der. Sånn er det, folk er forskjellige. Noen av kollegaene mine adder alt og alle. Har de klippet seg er de plutselig venner med frisøren osv. Det er merkelig i mine øyne, men ikke noe jeg har noe med. Si til kollegaen din at du ikke har kollegaer på face så går det nok helt greit. Anonymous poster hash: d35aa...c6c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #20 Skrevet 3. mai 2015 Hadde ikke svart på forespørselen. Jeg har heller ingen kollegaer på Facebook. Anonymous poster hash: 1d62b...195
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #21 Skrevet 3. mai 2015 Hadde ikke blitt fornærmet, men tenkt at du var sær. Om du ikke ønsker at hun skal se det du legger ut kan du alltids sørge for det gjennom innstillinger. Mange praktisert årsaker til å ha de man omgås med på Facebook. Selv sletter jeg folk jeg ikke har kontakt med lengre, men beholder de jeg omgås med. Jeg bruker Facebook nesten utelukkende til å følge bedrifter, delta i arrangement, grupper osv. Har sendt venneforespørseler til folk slik at jeg kan invitere de til grupper og arrangementer (eks fredagspils...) Men bedre å ignorere forespørselen synes jeg, enn å gjøre det til et tema og forklare den rare prinsippsaken din... Så får du la være å bli fornærmet selv om du ikke mottar invitasjon som dine kollegaer inviteres til. Anonymous poster hash: fc02b...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå