Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Har fått et godt tilbud på kjøp av en leilighet i et borettslag. Av forskjellige grunner kan jeg ikke flytte inn i den selv før om ett år. Jeg vet at et styret i et borettslag må godkjenne utleie, men kan de nekte? Anonymous poster hash: 42a72...166
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Ja, de kan nekte. Anonymous poster hash: 787a4...d89
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Ja, og dette må være ordnet før du inngår kontrakt, med det burde nok gå bra. Styret kan kun si nei dersom de har saklig grunn. Anonymous poster hash: b57dc...1fd
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Det er vanligvis krav om man har bodd i boligen selv i minst ett år. Er ikke dette kravet oppfylt, kan de nekte. Du brurde ta en telefon til styreleder og sjekke hvordan borettslaget praktiserer dette, før du kjøper. Anonymous poster hash: 787a4...d89
Himmel og hav Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Sjekk reglene til borettslaget. Som regel må man ha bodd der selv i ett av de siste to år før man kan leie den ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå