Gå til innhold

Fireåring som plutselig er mye syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen min har nesten alltid vært frisk. Fikk noen forkjølelser som baby som storebror tok med fra bhg. Første året i bhg var han hjemme i tre dager totalt, ifjor var det vel fem. Men i år har det vært mye...

Omganssyke, streptokokker, mye kraftige forkjølelser med feber. Til og med de ansatte i bhg har kommentert det. Og denne helgen kom en ny forkjølelse kastet på han og han har hatt feber i dag. Synes bare det er så rart at en som har vært så lite syk før plutselig skal ligge utslått minst en gang om mnd...

Noen andre som har erfaring med barn som fra å ikke bli smittet av noe plutselig blir smittet av alt? Trodde de fletste ble mindre og mindre syke med årene....

Anonymous poster hash: 30b0e...619
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne sin datter ble plutselig mye syk. Det viste seg at hun hadde cøliaki.

Anonymous poster hash: 71a6e...9c2

Skrevet

Mmmm, jeg får det ikke helt til å stemme med cøliaki. Han har aldri hatt mageproblemer, er over snittet på høyden, fin vekt etc. De fleste infeksjonene i vinter har vært i øvre luftveier....

Skrevet

Da tar du han med til legen og forklarer din bekymring. Kanskje greit å ta en vanlig helsesjekk?

Anonymous poster hash: 55a09...351

Skrevet

Da tar du han med til legen og forklarer din bekymring. Kanskje greit å ta en vanlig helsesjekk?

Anonymous poster hash: 55a09...351

Enig! det kan være noe han mangler av næringsstoffer f.eks, som gjør at han blir lett syk

Anonymous poster hash: f0d5e...8d7

Skrevet

Jeg må bare si at alt det du nevner har gutta mine hatt i vinter. Det har vært helt sykt mye virus og sykdom de siste månedene, og nå som jeg endelig trodde det var over, kom det en ny feberrunde i helgen. Sånn har hele barnehagen hatt det også, inkludert de som jobber der! Vi bor på Østlandet.. Du må selvfølgelig få det sjekket ut hvis du er bekymret, men tenkte bare å si at jeg kjenner meg igjen!

Anonymous poster hash: 6492f...f4c

Skrevet

Denne vinteren har det vært veldig mye sykdom.

Pga den milde vinteren så bakteriene stor koser seg og temperaturen som hopp opp og ned.

Så du kan sjekke det,men vet det har vært mye sykdom for mange i år

Skrevet

Mmmm, jeg får det ikke helt til å stemme med cøliaki. Han har aldri hatt mageproblemer, er over snittet på høyden, fin vekt etc. De fleste infeksjonene i vinter har vært i øvre luftveier....

Enig i at det ikke høres ut som typisk cøliaki.

Men min venninnes datter hadde heller ingen andre symptomer, ingen mageproblemer eller andre ting.

Hadde rett og slett et elendig immunforsvar.

Skrevet

Høres kjent ut, og det var noe så enkelt som mangel på vitamin D som var årsaken. Gikk over etter vi begynte med tilskudd (reseptfritt på apotek). Verd et forsøk!

Skrevet

Enig i at det ikke høres ut som typisk cøliaki.

Men min venninnes datter hadde heller ingen andre symptomer, ingen mageproblemer eller andre ting.

Hadde rett og slett et elendig immunforsvar.

Samme med meg. Eneste symptom var mye sykdom! Aldri vært så mye syk, er så deilig å slippe det nå 😊😊

Anonymous poster hash: da37f...fe5

Skrevet

Glemte å nevne at når vi var hos legen sist så fortalte jeg om min bekymring og det ble tatt både blodprosent og blodprøve og de fant ingen mangler.

Ser at flere skriver at det har vært mye sykdom i vinter. Vi bor selv på østlandet så kanskje det er rett og slett en skikkelig sykdomsvinter vi har vært igjennom. God trøst å vite at vi er flere da....

HI

Skrevet

Glemte å nevne at når vi var hos legen sist så fortalte jeg om min bekymring og det ble tatt både blodprosent og blodprøve og de fant ingen mangler.

Ser at flere skriver at det har vært mye sykdom i vinter. Vi bor selv på østlandet så kanskje det er rett og slett en skikkelig sykdomsvinter vi har vært igjennom. God trøst å vite at vi er flere da....

HI

Tviler på at han testet for cøliaki, legene er dessverre ikke noe flinke der.

Skrevet

HI

Nei cøliaki er han ikke testet for, men som sagt så har han ingen ting som tyder på at han har det. Kan man gå i fire år uten et symtom på en sykdom man er født med for deretter og plutselig utvikle andre symtpomer som vanligvis ikke har noenting med sykdommen å gjøre.... Tror nok heller mer på at det har vært usedvanlig mye sykdom i vinter. 

HI

Skrevet

HI

Nei cøliaki er han ikke testet for, men som sagt så har han ingen ting som tyder på at han har det. Kan man gå i fire år uten et symtom på en sykdom man er født med for deretter og plutselig utvikle andre symtpomer som vanligvis ikke har noenting med sykdommen å gjøre.... Tror nok heller mer på at det har vært usedvanlig mye sykdom i vinter.

HI

Man er ikke nødvendigvis født med cøliaki, men med genene. Cøliaki kan komme når som helst, og utløses gjerne av en infeksjon.

Men det høres jo egentlig ut som du har bestemt deg for at det ikke er det, og det er det jo sannsynligvis ikke heller. Men jeg ville aldri ha gamblet med barnets helse, når det er så enkelt å finne ut av.

Skrevet

Nå er min datter rett over to år, men hun var syk to ganger i løpet av sine to år. Det ene var en lett forkjølelse, det andre var litt øreverk (som gikk over av seg selv etter et par dager). 

Men i jula fikk hun omgangssyke. Tidlig i januar fikk hun influensa. Deretter har vi holdt det gående. Lite forkjølelse, men av og til. Feber derimot, den kommer ca annenhver uke. Vi var heldige nå just, da gikk det faktisk to uker før hun ble syk igjen. Denne helgen har hun ligget langflat med høy feber (og forkjølelse som har vart siden forrige feberrunde). 

Legen finner ingenting galt med henne. Så jeg håper det bare er denne vinteren som har vært ekstra virus og bakterie-infisert... 

Anonymous poster hash: 96bd8...805
Skrevet

Kroppen blir jo litt kjørt av en infeksjon også, immunforsvaret jobber på spreng. Og så blir man utsatt for ny smitte før man egentlig har hentet seg inn igjen og blir syk på nytt. Vi har hatt en sånn vinter vi også, for et par år siden, men etter det har det nesten ikke vært sykdom i heimen. 

Skrevet

Fikk hastetime hos fastlegen i formiddag og enda en ny streptokokkinf. Men fastlegen synes også han har vært i overkant mye syk og synes at han har alt for store mandler så han sendte en henvisning til ØNH lege. Så nå får vi se, kanskje det er en årsak til all denne sykdommen denne vinteren. Så nå får i bare vente på innkalling :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...