Gå til innhold

Beklager, men enda et slankeinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det nok! Skammer meg sånn. Har en tendens til å fråtse litt vel mye i god mat og ikke minst sjokolade. Er ikke nok sjokolade før 200g plata er borte 😳

Så meg selv i speilet og tenkte at det er ikke sånn jeg egentlig skal se ut! Det verste var at det ikke hjelper å trekke inn magen!! Ser nesten ingen forskjell. De kg jeg har lagt på meg etter 2 barnet har nesten kun lagt seg på magen. Mistenker at det er inni magen. Der det absolutt ikke må ligge!

Har alltid vært litt smålubben med polstring på de rette stedene, men nå er jeg rett og slett feit😔

Har meldt meg inn i Grethe Rohde klubben Og skal føre opp alt jeg putter i munn. Har ført opp det jeg har rukket å trykke i trynet i dag. Ojoj, 2 måltider og 1700 kcal allerede.

Dette skal nå fordeles på minst 5 måltider fremover.

Har en fysisk tung jobb med mye gåing og sykling, så trening blir ingen prioritet med det første.

Håper det hjelper på viljestyrken at jeg skriver dette nå.

Blæ!

Anonymous poster hash: 73f9d...7c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til!

Ta det dag for dag, ikke planlegg for langt frem i tid.

Sett deg feks mål som "i dag skal jeg spise 1700 kcal. Jeg skal spise ca 300 kalorier til både frokost og lunsj. Dette skal være gode ting som jeg liker å spise, både grove skiver, deilig pålegg og kanskje frukt eller grønt.

Så skal jeg spise et godt mellommåltid med maks 200 kcal, kanskje en "Byggrynslunsj" eller noe frukt. Når jeg kommer hjem fra jobb så er jeg så heldig at jeg skal nyte en deilig middag med hele 700-800 kcal, kanskje saftig kylling med poteter/pasta/ris, salat og saus. Mmm. Så skal jeg runde av denne fantastiske dagen med en søt belønning på 100-200 kcal, kanskje en skål med jordbær og banan?"

Etter at du har klart denne dagen, legger du deg i senga og smiler før du sovner. Du skryter av deg selv, og legger deg til å sove.

Neste morgen starter du på nytt. Legg en plan, fokuser på alt du FÅR spise, ikke alt du må kutte ut. Sett deg klare mål. Skryt av deg selv på slutten av dagen.

Jeg har gått ned 27 kg.

Anonymous poster hash: 09b46...dc9

Skrevet

Jeg anbefaler skyr med 5-6 jordbær oppi. Det inneholder ca 120 kcal. 3 rugsprø med en halv skive ost pluss skinke er ca 200 kcal. Til middag kan du slenge fisk, kjøtt og strimlet potet i en ildfast form med ca 5 g olivenolje. Ovnstekt brokkoli er også supersnadder, og inneholder svært lite kalorier. Du skal spise mye før du bikker 400 kcal da! Er jeg sjokoladesugen tar jeg en nutrilette premium dark, 215 kcal :)

Jeg loggfører også alt jeg spiser. De dagene jeg spiser mye proteiner holder jeg meg mett lenge og blir ikke så fysen om kvelden.

Du gjør deg nå bevisst på hva du putter i munnen, det er bra :) Lykke til!

Skrevet

😊

Takk for gode tips og oppmuntring!

Gleder meg liksom litt til i morgen når jeg skal begynne mitt "nye" sunnere liv.

Og ikke minst kjenne de gode forandringene dette skal medføre. Er og forberedt på tunge dager og tilbakefall. Men da får jeg virkelig håpe jeg klarer å ta meg sammen og fortsette på den riktige måten neste måltid. Eller dag.

Dette skal jeg gjøre for min egen skyld og ikke minst barnas skyld.

Hi

Skrevet

Lykke til!

Ta det dag for dag, ikke planlegg for langt frem i tid.

Sett deg feks mål som "i dag skal jeg spise 1700 kcal. Jeg skal spise ca 300 kalorier til både frokost og lunsj. Dette skal være gode ting som jeg liker å spise, både grove skiver, deilig pålegg og kanskje frukt eller grønt.

Så skal jeg spise et godt mellommåltid med maks 200 kcal, kanskje en "Byggrynslunsj" eller noe frukt. Når jeg kommer hjem fra jobb så er jeg så heldig at jeg skal nyte en deilig middag med hele 700-800 kcal, kanskje saftig kylling med poteter/pasta/ris, salat og saus. Mmm. Så skal jeg runde av denne fantastiske dagen med en søt belønning på 100-200 kcal, kanskje en skål med jordbær og banan?"

Etter at du har klart denne dagen, legger du deg i senga og smiler før du sovner. Du skryter av deg selv, og legger deg til å sove.

Neste morgen starter du på nytt. Legg en plan, fokuser på alt du FÅR spise, ikke alt du må kutte ut. Sett deg klare mål. Skryt av deg selv på slutten av dagen.

Jeg har gått ned 27 kg.

Anonymous poster hash: 09b46...dc9

Du må være stolt over den prestasjonen! Håper jeg kan være like flink som deg! Godt å høre om de som får det til😊

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...