Gå til innhold

Har 4 åringen min angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun går i Bhg hver dag, og har brukt unormalt lang tid på å bli trygg. Hun er trygg på de voksne og leken inne.. Men med en gang hun kommer ut må hun ha en voksen hånd å holde i. Har blitt litt bedre nå, men plutselig trenger hun en hånd igjen. Hun har 2 bestevenner i Bhg som hun leker med hele tiden, helt til de skal leke noe hun ikke tørr å bli me på. (D er snille og rolige jenter).

På hjemmebane er hun trygg og tøff, inne!

Men hun går ikke utenfor døra d.eks, heller ikke i Hagen. Vi har en skjermet og idyllisk hage, men hun er helt avhengig av å ha en voksen med seg for å kunne gå ut.

Barna springer rundt her i gata og leker hver dag.. Hun kan ikke, for hun tørr ikke!

Jeg blir selvfølgelig med henne når jeg har mulighet.. Men d har jeg ikke alltid.. Har ei lita på 1 år og ei eldre på 11.

Så hun er mellomst i søskenflokken.

Noen som har erfaring med lignende? Evt hørt om?

Anonymous poster hash: 72c82...cbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være en slags reaksjon på at hun er blitt storesøster? En måte å få trygghet og oppmerksomhet på? Gi henne trygghet og oppmerksomhet og jeg har tro på at hun vokser det av seg.

Anonymous poster hash: 9da05...943

Skrevet

Takk for svar!

Ja d kan jo være en slags reaksjon.. Men hun har vært sånn hele livet., hun var nesten 3 år da lillesøster ble født.

Vi gir henne masse oppmerksomhet, omsorg og trygghet.. Noe jeg er ganske sikker på.. Så føler ikke at d mangler på d heller..

Skrevet

Har du sjekket synet hennes? Ser hun dårlig?

Anonymous poster hash: 08b25...a1f

Skrevet

Ja var faktisk på 4 årskontroll i uka som var. Da sjekker hun synet.

Skrevet

Pyttsan, litt småpysete! Bare støtt henne og gjør henne trygg, hun blir tøffere etter hvert ;)

Anonymous poster hash: 2875d...29e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...