Gå til innhold

store søskenflokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

De av dere som har vokst opp i store søskenflokker (4+),er det noen som ville ha byttet og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke byttet. 

Ser på min mann som bare har en gæern kravstor søster.. han har aldri hatt et godt forhold til henne. Hun har bært mye nag til at han har trukket seg unna, i deres tilfelle ville det kanskje vært enklere om de hadde hatt flere søsken? 

Jeg har en stor søskenflokk og er det bråk med den ene kan en alltids forholde seg til noen andre til det roer seg igjen  :legrine: men det koseligste er jo store familiesammenkomster eller rett og slett det vi kaller middager hos hverandre som blir ganske store sammenkomster nå som alle har flere barn.

Anonymous poster hash: 29bd8...c1f
Skrevet

Jeg har 3 helsøsken, så ingen skilsmisser og slikt. Normal oppvekst med 4 barn som kom med ca tre års mellomrom.

Jeg ville ikke byttet. Vi hadde kjærlige foreldre som var 100% tilstede i livene våre. Familietid var prioritert, for selvrealisering og egentid sto ikke på plakaten i den fasen av livet.

Mange gode minner, tradisjoner og familiekos. Alltid åpent hus hos oss, der var det alltid rom og kapasitet for en venn eller tre også.

Det er nok ikke alle foreldre, og kanskje ihvertfall ikke dagens foreldre, som passer til å ha 4 barn. Men våre foreldre gjorde det. Jeg har aldri tenkt en negativ tanke om det å ha mange søsken.

Anonymous poster hash: 100ae...085

Skrevet

Jeg har ikke vokst opp i en, men jeg har en barneflokk på 6. Eldste er 24 og yngste er 4. Mine er veldig glad for det ihvertfall:)

Skrevet

Ville ikke byttet. Hadde en utfordrende oppvekst med mobbing og til tider alvorlig syke foreldre, og søsknene har vært en fantastisk støtte å ha. Jeg har fem søsken.

Anonymous poster hash: 0f6a6...74a
Skrevet

Har 5 søsken. ALT for mange. Har ikke noe nært forhold til mine foreldre eller til søsken, bortsett fra 1 yngre bror. Skulle gjerne hatt færre søsken og mer tid med foreldrene mine.

Anonymous poster hash: e4854...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...