Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Vi har det, men de siste helgene har det blitt sånn som dette: Dag 1: jeg står opp med barnet. Går ut på trilletur ca ni, hjemme igjen med en sovende unge ca 10. Da står mannen opp. Dag 2: Mannen står opp. Kommer inn i senga med Lillemann og legger seg ca 8.30. Da står jeg opp og mannen sovner og sover i alle fall til 12-13 tiden. Det skal være sagt at barnet våkner ca 5.30, så full forståelse for at han er trøtt, men det er jo jeg også, uten at jeg vekker han. Litt frustrert nå kjenner jeg Anonymous poster hash: e256c...669
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Hva med å si at han må skjerpe seg? Anonymous poster hash: 724ae...140
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Å stå opp 9.30 på "sovedag" ser jeg ikke problemet med. Her er hele familien opp da uansett(har to barn). Men at han må sove til 12-13 igjen hadde jeg ikke godtatt. Dvs. hvis det er en dag vi ikke skal noe spesielt gjør det ingenting☺ Anonymous poster hash: 6a8d7...d2a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Hva med å legge seg tidlig å stå opp når ungene våkner begge to? Spise frokost og finne på ting sammen? Høres slitsomt ut å starte hver morgen i helger og ferier med krangling om hvem som skal stå opp. Anonymous poster hash: 98bdc...b7f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Hvis barnet legger seg for en lur 08:30 så ser jeg ikke noe problem med at mannen som har vært tidlig oppe også blunder. Hvis det er et problem for deg at han ikke løser ting akkurat likt som deg, så får du ta det opp med han da!! Anonymous poster hash: 84554...45a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Jeg hadde ikke godtatt det, mannen din må klare å holde seg våken hele dagen selv om han står opp 5.30. Han kan legge seg litt tidligere kvelden før. Jeg er litt bortskjem. Mannen liker å stå opp kl 5, da han gjør det i ukedagene så gjør han det i helgene og. Han har gjort det siden før vi møttes og i de 5 årene vi har vært sammen. Sønnen vår på 1,5 år er som mannen, han vil opp kl 5-6, så da er de oppe sammen 7 dager i uka, med noen få unntak når gutten sover litt lengre. I ukedagene står jeg opp kl 6 men i helgene sover jeg helt til kl 7 Får ikke til å sove lengre og det er godt å få morgenene sammen. Å sove til kl 13 hadde føltes veldig kjipt da sønnen vår legger seg kl 18.30, jeg vil være masse med han, pluss urettferdig for mannen som da måttet vært alene med gutten i 7-8 timer. I dag sov sønnen vår til en forandring til 6.30 og jeg våknet og da. Da spiste vi frokost sammen allen tre, etterpå gikk vi ut og hang sammen på lekeplassen. Etterpå dro vi å kjørte søppel på dynga, handlet mat og noe greier på apoteket. Kom hjem, spiste litt og la ungen kl 11.30. Så gjorde jeg litt husarbeid, satt pizzadeig på heving, og nå sløver jeg på sofaen med god samvittighet. Fikk gjort alt vi måtte før kl 13 Søndager er butikker stengt ja men man kan få gjort mye før kl 13. Eller bare være sammen! Når man får barn så bør man prioritere barn og hus, ikke sove til kl 13. Anonymous poster hash: a1b4f...e5b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 Hvis barnet legger seg for en lur 08:30 så ser jeg ikke noe problem med at mannen som har vært tidlig oppe også blunder. Hvis det er et problem for deg at han ikke løser ting akkurat likt som deg, så får du ta det opp med han da!!Anonymous poster hash: 84554...45a Enig i en blund ja, men å sove fra kl 8.30 til kl 13 er ikke bare en blund, jeg hadde ikke godtatt det. Han kan sove en time og så gjøre husarbeid, annet som må gjøre og være sammen med dama si. Tviler for at ungen sover helt til kl 13, dessuten så vekker han HI når han legger seg og det går an å unngå. Anonymous poster hash: a1b4f...e5b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 Om han MÅ sove kl 8.30 så la han sove 1-2 timer da, og på en betingelse at han ikke vekker deg. Ta en prat med han. Anonymous poster hash: a1b4f...e5b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Du får bare gjøre det samme mot ham og se hva han sier til det... Anonymous poster hash: 74605...c55
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Legg dere tidligere, dere sover jo bort halve dagen! Anonymous poster hash: aacf3...896
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå