Gå til innhold

2 år og ingen hjørnetenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen tegn til at de kommer heller. Burde vi sjekket det opp? Og når kommer de siste jekslene? Han er akkurat blitt 2 år. 

Anonymous poster hash: 97674...57c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det bør du få sjekka! Alle mine tre hadde alle tennene de skulle ha når de var seinest 1,5 år :)

Ikke sikkert det er noe galt, men ring å hør m tannlege du!

Anonymous poster hash: 370db...dac

Skrevet

Da skal jeg svare motsatt. Her hadde jenta vår fått kun to tenner når hun var 15 mnd. Spurte på helsestasjonen når vi var der på kontroll, og fikk beskjed om at det ikke var noe å stresse med.

Tennene dukker opp ettehvert😊

Nå er hun 20 mnd, og har fått noen jeksler, ingen hjørnetenner, og kun 3 fortenner nede. Det er ikke uvanlig, og de vil dukke opp 😄

Skrevet

Han fikk sin første tann da han rundet 1år. Etter det har de kommet en etter en. :) Men ingen hjørnetenner... Hi

Anonymous poster hash: 97674...57c
Skrevet

Jeg tror det er vanlig at hjørnetennene kommer sent og i en del tilfeller sist.

Jeg ville ringt tannlege å forhørt meg:)

Har en venninne som aldri fikk hjørnetenner og ble en lang prosess m tannregulering mm. Men d legger ikke merke til det i dag at hun mangler 4 tenner.

Anonymous poster hash: 370db...dac

Skrevet

Bare vent en stund til, noen får de senere enn andre og noen tidligere enn andre. Men om dere kjenner de etterhvert, tannkjøttet er rødt og hovent men tennene kommer aldri opp så må dere ta han til tannlegen,for da må tannkjøttet skjæres opp. Det skjedde med dattera til ei venninne.

Anonymous poster hash: 599db...f83

Skrevet

min har alle de 18 tennene han skal ha,men de 2 drøyer, helsesøster mener at de kommer mellom 2 år og noen er nærmere 3 år

Skrevet

Har også en på nesten to år, har fått mange jeksler, men ingen hjørnetenner. 

Anonymous poster hash: eb6fd...c74
Skrevet

Hmm! Da ene min var 15 mnd var det bare kommet 4 tenner, veldig sent med alle tennene! Nå i 1 klasse er det absolutt ingen tegn på tannfelling! Vært på kontroll hos tannlege, beskjeden er at han bare er treg tannmessig og ingenting å bekymre seg for! Men tannlegen mente det ikke ble noen løse tenner før tidligst 2 klasse!

Så kanskje ditt barn er som mitt? Men er du bekymret så oppsøk tannlege og hør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...