Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....han du dater hadde fortalt deg at eksen har beskyldt han for å bruke vold?

Er i et nytt forhold som har vart i litt over 2 mnd. Vi er mye sammen og lever mye sammen i hverdagen hos hverandre. Han er verdens snilleste og den mest omsorgsfulle mannen jeg har møtt. Er utrolig omsorgsfull mot familie og venner (og meg selvfølgelig) og behandler alle med respekt. Åpen, ærlig og følsom.

Har sett han gretten og frustrert helt uten at det på noen måte har gått ut over meg. Han behandler meg som en prinsesse. For ikke veldig lenge siden fortalte han at eksen som han hadde et stygt brudd med hadde spredd rundt at han var voldelig mot henne. Han syns dette er vondt og fortvilende og han viste tydelig følelsene sine og syns dette var vondt og sa at det hadde han aldri vært.

Jeg er så sikker på at han aldri ville gjort noe slikt. Hadde det skjedd med meg så er jeg en sterk person med nulltoleranse mot slikt. Jeg hadde forlatt han på flekken.

Nå har jeg kommet til det punktet at jeg kjenner at det er han jeg vil satse på, men jeg merker at dette gnager litt selv om jeg er så sikker på at han snakker sant. Hvordan håndtere slikt?

Anonymous poster hash: e9f18...3bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks var voldelig. Han behandlet meg også i begynnelsen som en prinsesse, fikk meg til å stole på ham, gjorde meg avhengig av ham, fikk meg til å kutte ut venner, så familie, psyket meg ned og så kom slagene, volden, voldtektene....

Hadde jeg bare hørt på de som advarte meg og sett signalene:(

Han har ny dame nå. Jeg vet at han sier at jeg har løyet og at jeg er gal.

Hun skulle vært i rettssalen, visst om fengselsstraffen og sett alle bildene.

Sier ikke at det blir slik for deg, men vær på vakt. Aldri si aldri.

Anonymous poster hash: df710...211

Skrevet

Min eks var voldelig. Han behandlet meg også i begynnelsen som en prinsesse, fikk meg til å stole på ham, gjorde meg avhengig av ham, fikk meg til å kutte ut venner, så familie, psyket meg ned og så kom slagene, volden, voldtektene....

Hadde jeg bare hørt på de som advarte meg og sett signalene:(

Han har ny dame nå. Jeg vet at han sier at jeg har løyet og at jeg er gal.

Hun skulle vært i rettssalen, visst om fengselsstraffen og sett alle bildene.

Sier ikke at det blir slik for deg, men vær på vakt. Aldri si aldri.

Anonymous poster hash: df710...211

Det er akkurat dette jeg tenker på, det er så klassisk. Han er så fantastisk på alle måter, men har sine dårlige sider, men ingen av dem inkluderer vold. Dette er så vanskelig, men føler meg så sikker på at han er god tvers gjennom. Har begynt å lete etter faresignaler, men jeg vil jo ikke gå å være så usikker hele tiden. Er utrolig glad i mannen, men det er den usikkerheten om det skulle dukke opp noe etter flere måneder eller år....

Skrevet

Spør eks-kjæresten hans? Jeg har fortsatt papirer fra rettsaken som beviser at eksen min var voldelig mot meg. Han var kjempe snill til å begynne med, men det gikk over etter 4-5 måneder. Og han har fortalt nye kjærester at det er meg det er noe galt med.

Anonymous poster hash: d4271...237

Skrevet

Nå er det slik at jeg kjenner til eksen hans, uavhengig av han. Hadde felles bekjente og har møtt henne flere ganger i årenes løp. Mitt inntrykk er at det er en meget spesiell dame, hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd hun har en eller annen diagnose, ADHD, bipolar eller noe i den kategorien. Vi har aldri kommer veldig godt ut av det, så jeg ville følt det var ukomfortabelt å spørre henne.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen. Jeg ser ut i fra det du svarer her, at det ikke er svaret du vil ha, men det er faktisk det eneste riktige å gjøre.

Selvfølgelig er de snille og gode i starten. Det ligger i sakens natur. Mannen min var også det. Og fortalte om eksen som hadde anmeldt han for vold, men trukket anmeldelsen senere, fordi det "bare var noe hun fant på". Jeg anger den dag i dag, hver dag, på at jeg ikke tok dette på alvor og snakket med eksen.

Anonymous poster hash: 99b3d...886

Skrevet

Har du en urolig magefølelse vedr dette ville jeg faktisk stolt mer på den enn hva du faktisk ser pr nå. Du kan jo forsøke gjøre han urolig da og se hva som skjer, type dra på byn/fest alene med venner/kolleger etc. Maser han da vettet av deg, sitter utenfor å venter eller på andre måter opptrer kontrollerende får du kanskje en visshet

Anonymous poster hash: c99f7...a36

Skrevet

Her må du bare prøve deg frem. La ikke fremmede damer på et babyforum bestemme over noe som kan være et godt forhold med en bra mann - eller det stikk motsatte. 

Anonymous poster hash: 76daa...1d3
Skrevet

Nå som du er forelsket vil det være nærmest umulig å forlate denne mannen på grunn av disse ryktene. Men gjør deg selv en tjeneste: IKKE gå inn i forpliktelser med ham på en lang lang stund! Ikke la ham flytte inn, selv om han skulle bli kastet ut fra der han bor nå. Ikke kjøp noe sammen med ham. Hold på din selvstendighet, i minst et år. Da vil du ikke så lett bli fanget i dette spillet de ofte spiller, skulle han vise aggressiv oppførsel kan du enkelt og greit si takk og farvel, uten å måtte bruke tid på å ordne opp eller finne ny bolig. Stol på meg, det er lett å si nå at du er en sterk kvinne som ikke vil finne deg i slikt. Men når det første slaget faller, er det lett å finne på unnskyldninger for denne mannen du har blitt så glad i.

"Jeg provoserte ham."

"Han misforsto situasjonen, jeg kunne kanskje gjort det samme."

"Det er kanskje fordi han har så sterke følelser for meg at han mister hodet."

"Han har jo ikke gjort noe slikt mot meg før, og dette var nok som han sier et engangstilfelle."

"Det var jo ikke direkte et slag, han lugget meg bare i håret/la meg i gulvet/kløp meg i magen."

"Han var jo ikke fysisk direkte, kalte meg bare forbanna hore og sa at jeg burde passe meg, hvis jeg ikke ville se hva som KUNNE skje."

Vær på vakt! Det ER ikke så lett å komme seg bort fra slike menn, de fleste damer i Norges land ER sterke, tillater ikke å bli behandlet slik, og mener de ville gått på dagen. Likevel blir mange av oss fanget i denne djevelskapen, og får ødelagt egne liv og barns liv.

Sett deg selv først!

Anonymous poster hash: 716e2...323

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...