Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Har en toåring. Vet mange tar på dyre eller pene klær og lar ungene løpe rundt ute med dem. Det er ok, for de som har råd. Ser nå Nøstebarn annonserer for sommerkjole i gresset. Men hva med grønske, da? Går det lett av ull? Det går vel ikke lett av noen klær? Jeg tar på ungen billige klær om sommeren fordi ungen min leker i gresset og får grønske på osv. Anonymous poster hash: b9f84...586
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Bruker Zalo på grønske og helt ærlig så bryr jeg meg ikke så mye. Skitne barn med flekker på klærne er ofte glade barn i fri utfoldelse:) Anonymous poster hash: 358db...0ca
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Bruker Zalo på grønske og helt ærlig så bryr jeg meg ikke så mye. Skitne barn med flekker på klærne er ofte glade barn i fri utfoldelse:) Anonymous poster hash: 358db...0ca Jeg skjønner ikke hva du mener med denne kommentaren, man kan ikke bruke zalo på ull? Og barn som leker har ingen snakket noe om i grunn. De må nødvendigvis leke for å få grønske på seg...... Anonymous poster hash: b9f84...586
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Ok du har dårlig råd og liker at barna dine til enhver tid ser ren og pen ut. Mine barn bruker fritidsklær når de leker. Kjole til pent. Skulle de få grønske på penklær, ingen krise. Anonymous poster hash: 16282...130
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Jo, man kan bruke zalo på ull. Poden sølte ketchup på en ulltrøye her om dagen. Googlet etter tips, og gnikket zalo rett på flekken, lot virke i 15 min og skylte den. All ektchup borte, genser like fin. Om det virker på grønske, vet jeg ikke. Jeg gidder ikke kjøpe dyre sommerklær og barnehageklær. Når det gjelder festklær og yttertøy, da sparer jeg ikke på kostnadene. Anonymous poster hash: 5e467...b5c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Grønske var visst helt krise da jeg vokste opp, husker det enda. "Har du fått grønske på den nye buksa ? Ja da er den ødelagt" Jeg har derfor tenkt at mine barn ikke skal begrenses av klærne de har på, men at vi heller fikser opp etterpå om det blir flekker. Det har jo også skjedd noe på vaskemiddelfronten siden 70-tallet. Kjøper de klærne vi synes er pene, men er ikke redd for grønske nei. Alt kan fikses tenker jeg. Anonymous poster hash: 41593...2e7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 Sitronsåpe (kjøpes bl.a. På Banyshop) fjerner alt av flekker på ull er min erfaring. Plagget må ikke vaskes før du bruker sitronsåpe, for det virker ikke ved neste vask. Er usikker på om jeg har prøvd på grønske, men vanlige matflekker, litt blod, gjørme etc går av. Anonymous poster hash: 75a62...2e0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 Bruker Zalo på grønske og helt ærlig så bryr jeg meg ikke så mye. Skitne barn med flekker på klærne er ofte glade barn i fri utfoldelse:) Anonymous poster hash: 358db...0ca Jeg skjønner ikke hva du mener med denne kommentaren, man kan ikke bruke zalo på ull? Og barn som leker har ingen snakket noe om i grunn. De må nødvendigvis leke for å få grønske på seg...... Anonymous poster hash: b9f84...586 Kan bruke Zalo på ull. Rett på flekken, la det ligge litt, vask godt av i kaldt vann og vask på ullprogram i maskinen. Om det ikke fungerer for deg så kan du koke flekken i melk. Anonymous poster hash: 358db...0ca
Modesty Blaise. Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Flekker og grønske nekter jeg å ha noe fokus på. Vil at barnet vårt skal herje og kose seg så mye det orker ute, så flekker blir aldri nevnt. Klær er til for å brukes, og får det en grønskeflekk som ikke går av, så betyr det ingenting. Men så ville jeg nok heller aldri sendt ungen ut i helhvite klær for å leke i hagen. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå