Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Jeg fikk ikke studielån til dette semesteret,så jeg har måttet gjøre ferdig utdanningen (er profesjonsutdanning). Det har vært mye vanskeligere økonomisk enn vi hadde trodd på forhånd, og nå sitter vi med 15.000 i regninger som vi ikke klarer å betale! Deriblant et terminbeløp på boliglånet, ca 10 000, og ca 2000 i strøm, og en barnhageregning, alle tre har vi fått inkassovarsel på. Vi har ca 10 dager. hva gjør vi? Vi har ingenting å selge, og ingen familie å låne av. Vi har ca 6000 å leve for etter at faste utgifter er betalt, så det er ikke så mye å ta av... vi har barn, så vi kan jo ikke bare spise ris. Jeg har 6000 utestående i reiseregninger fra jobben min, som kommer i juni. Jeg begynner i jobb i juli, og vi får rundt 10 000 igjen på skatten, men ikke før i aug/sep. men vi trenger jo pengene NÅ! Er på nippet til å ta opp forbrukslån, men det føles galt å ta opp gjeld for å betale gjeld! råd mottas med takk! Anonymous poster hash: afbd8...afd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Det første du gjør er i alle fall å ringe banken med huslånet og forklarer situasjonen - det er ikke i deres interesse å sende det til inkasso heller dersom saken kan løses. Så ringer du jobben og sier at du må ha pengene før juni - det burde være en smal sak. Lykke til - det ordner seg. Men bare hvis du snakker med de dere skylder penger. Anonymous poster hash: c7ed5...481
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Dette er langt fra luksusfellensak, og burde gå helt fint. Strøm må prioriteres. Men vedrørende boliglån: Ring og forklar saken, og få en avtale om avdragsfrihet eller utsettelse frem til høsten mot at dere betaler renter frem til da. I verste fall, kontakt sosialkontoret for nødhjelp. Det har dere krav på. Anonymous poster hash: 3b15d...06a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Tusen takk for svar. Skal kontakte banken når den åpner i morgen. Anonymous poster hash: afbd8...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå