Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Min femåring har siste par mnd hatt mollusker i området rett under navlen. Startet med to, og har blitt til ca ti etter hvert. Er under trusekanten og plager han ikke noe, han er også veldig flink til å ikke røre dem. Nå i dag så jeg plutselig at den ene har forandret seg veldig, sånn over natta. Den ligger litt "for seg selv" øverst mot trusekanten, så mulig den er blitt irritert av strikken.. Den ser nesten ut som en sprekkeferdig kvise, og det er rødt/hovent et område rundt den - litt større enn en femkroning. Han sier det ikke hverken klør eller er ubehagelig, og vi satte på et plaster før leggetid. Ellers tenkte jeg å la den være i fred til i morgen, og så evt kontakte lege om det ikke er bedre. Har lest litt på nettet, og av det forstår jeg at mollusker kan se slik ut når "levetiden" deres nærmer seg slutten...?! Men det skal da vel ikke være så betent-aktig?? Noen som har erfaring? Tenker det kanskje må antibiotika til? Ser at mange klemmer på barnas mollusker, men jeg tenker at da er det i h!vert fall infeksjonsfare....? Anonymous poster hash: 689cd...b82
Gjest Antarctica Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Antibiotika er ikke virksomt. Mollusker er fra et virus.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Tenkte ikke på mollusken ift antibiotika, men en evt infeksjon i den bør vel muligens behandles...? Anonymous poster hash: 689cd...b82
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Her fikk gutten antibiotika når de ble skikkelig betente. Han er atopiker i tillegg så han var ille plaget i perioder. Jeg klemte en gang på en slik du beskriver. Var sjokkert over den mengden som kom ut- var et skikkelig krater langt ned i huden og det kom ut en hard tropp i tillegg til betent masse😱 blødde veldig, og alle forsvant etter det. Om det var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke men jammen verdt et forsøk. Ellers er det viktig å rense og plastre så de ikke sprer seg så mye. Anonymous poster hash: c2da8...3ac
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 To av barna mine har vært plaget med dette😠 Har prøvd mye forskjellig, men det siste jeg prøvde var inotyol. Smurte på en "kladd" på hver molusk og satte plaster over. Etter ca en uke der jeg smurte hver kveld er det helt borte på ene barnet og mye bedre på det andre👍 Anonymous poster hash: dcdad...2e6
X10ne Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Ja, det er sånn de ser ut rett før de "popper". De blir røde og hovne før de sprekker. Det kan blø litt før det blir skorpe på som gror som et "vanlig sår". Ingen smerter i følge jenta mi :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Takk for svar! Ser ut til at det er helt normalt dette her da, så får vente og se i morgen om den har poppet. Merkelige greier.... Anonymous poster hash: 689cd...b82
Mø schæl! Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Jenta mi var skikkelig plaget med mollusker da hun var liten. Disse satt under armhulen og nedover den ene siden. Vi prøvde litt forskjellig, men de forsvant ikke. Vi fikk derfor henvisning til hudlege, og dette var et kjent fenomen hos ham. Han tok rett og slett og frøs "modermolluskene" som han kalte dem (de han så var størst og mest "aktive"), var bare 2-3 stykker, og han mente at resten ville forsvinne etter kort tid. Og det gjorde de, alle var borte etter et par uker. Det er derimot sant det som noen over her skrev, at de lager store "krater". Det er nå 7 år siden hun ble kvitt molluskene, men har fortsatt nedsunkede arr der hvor de satt. Håper dere blir kvitt dem, det er noe herk, rett og slett!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Min femåring har siste par mnd hatt mollusker i området rett under navlen. Startet med to, og har blitt til ca ti etter hvert. Er under trusekanten og plager han ikke noe, han er også veldig flink til å ikke røre dem. Nå i dag så jeg plutselig at den ene har forandret seg veldig, sånn over natta. Den ligger litt "for seg selv" øverst mot trusekanten, så mulig den er blitt irritert av strikken.. Den ser nesten ut som en sprekkeferdig kvise, og det er rødt/hovent et område rundt den - litt større enn en femkroning. Han sier det ikke hverken klør eller er ubehagelig, og vi satte på et plaster før leggetid. Ellers tenkte jeg å la den være i fred til i morgen, og så evt kontakte lege om det ikke er bedre. Har lest litt på nettet, og av det forstår jeg at mollusker kan se slik ut når "levetiden" deres nærmer seg slutten...?! Men det skal da vel ikke være så betent-aktig?? Noen som har erfaring? Tenker det kanskje må antibiotika til? Ser at mange klemmer på barnas mollusker, men jeg tenker at da er det i h!vert fall infeksjonsfare....? Anonymous poster hash: 689cd...b82 Akkurat sånn var de hos min sønn også før de ble til sår og så forsvant. Tok bare et par dager. Anonymous poster hash: f049a...b37
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Jenta mi var skikkelig plaget med mollusker da hun var liten. Disse satt under armhulen og nedover den ene siden. Vi prøvde litt forskjellig, men de forsvant ikke. Vi fikk derfor henvisning til hudlege, og dette var et kjent fenomen hos ham. Han tok rett og slett og frøs "modermolluskene" som han kalte dem (de han så var størst og mest "aktive"), var bare 2-3 stykker, og han mente at resten ville forsvinne etter kort tid. Og det gjorde de, alle var borte etter et par uker. Det er derimot sant det som noen over her skrev, at de lager store "krater". Det er nå 7 år siden hun ble kvitt molluskene, men har fortsatt nedsunkede arr der hvor de satt. Håper dere blir kvitt dem, det er noe herk, rett og slett! Interresant. Da er det kanskje ikke tilfeldig at alle forsvant etter jeg fjernet den største;) Anonymous poster hash: c2da8...3ac
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #11 Skrevet 1. mai 2015 Min femåring har siste par mnd hatt mollusker i området rett under navlen. Startet med to, og har blitt til ca ti etter hvert. Er under trusekanten og plager han ikke noe, han er også veldig flink til å ikke røre dem. Nå i dag så jeg plutselig at den ene har forandret seg veldig, sånn over natta. Den ligger litt "for seg selv" øverst mot trusekanten, så mulig den er blitt irritert av strikken.. Den ser nesten ut som en sprekkeferdig kvise, og det er rødt/hovent et område rundt den - litt større enn en femkroning. Han sier det ikke hverken klør eller er ubehagelig, og vi satte på et plaster før leggetid. Ellers tenkte jeg å la den være i fred til i morgen, og så evt kontakte lege om det ikke er bedre. Har lest litt på nettet, og av det forstår jeg at mollusker kan se slik ut når "levetiden" deres nærmer seg slutten...?! Men det skal da vel ikke være så betent-aktig?? Noen som har erfaring? Tenker det kanskje må antibiotika til? Ser at mange klemmer på barnas mollusker, men jeg tenker at da er det i h!vert fall infeksjonsfare....? Anonymous poster hash: 689cd...b82 Akkurat sånn var de hos min sønn også før de ble til sår og så forsvant. Tok bare et par dager. Anonymous poster hash: f049a...b37 Ville bare legge til at noen av dem har etterlatt seg et lite innsunken arr, men de to som jeg "poppet" har mest tydelige arr. Jeg ville latt dem være i fred og la prosessen gå sin gang. Anonymous poster hash: f049a...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå