Gå til innhold

Hvordan forholder jeg meg til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene jenta her har hatt besøk av ei venninne. Etter at jenta har gått forteller min datter at det ikke ville være noen hjemme hos venninna i natt, at både mammaen og pappaen var borte og at småsøskene sov hos tanta, men at denne hadde så mange barn selv, at det ikke var plass til jenta. Jeg kjenner ikke foreldrene. Har hilst på mammaen noen ganger, men de prater ikke norsk, så vanskelig å kommunisere med dem. I følge jenta mi, synes venninna det var greit å være alene. Men jeg synes ikke det er greit, de er bare åtte år....

Anonymous poster hash: 11df2...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jenta bare er 8 år kontakter du barnevernsvakta eller politiet.

Anonymous poster hash: af4bd...be6

Skrevet

Ene jenta her har hatt besøk av ei venninne. Etter at jenta har gått forteller min datter at det ikke ville være noen hjemme hos venninna i natt, at både mammaen og pappaen var borte og at småsøskene sov hos tanta, men at denne hadde så mange barn selv, at det ikke var plass til jenta. Jeg kjenner ikke foreldrene. Har hilst på mammaen noen ganger, men de prater ikke norsk, så vanskelig å kommunisere med dem. I følge jenta mi, synes venninna det var greit å være alene. Men jeg synes ikke det er greit, de er bare åtte år....

Uff.. Du må hente jenta hjem til dere! Å ringe til foreldrene å si at hun sover hos dere. Å deretter ta en telefon til barnevernet på mandag og forklart situasjonen og kanskje fått forklart at de trenger litt veiledning?

Anonymous poster hash: bae57...3e6

Skrevet

Hvis dette er sant, og foreldrene lar en åtteåring være helt alene hjemme en hel natt, så er en telefon til barnevernsvakta på sin plass. Her og nå.

Og så lar du selvsagt jenta være hos dere til situasjonen er avklart.

Skrevet

Har pratet med jenta mi nå, og jeg har misforstått litt. Mamman kommer hjem elleve i kveld, hun er vist på jobb. Fremdeles drøyt, men ikke like ille kanskje? Jenta mi holder på å kle på seg nå og så kjører vi bort og er der til mamman kommer hjem.

Skrevet

Kommer til å kontakte bv på mandag uansett, så får heller de vurdere.

Hi

Skrevet

Har pratet med jenta mi nå, og jeg har misforstått litt. Mamman kommer hjem elleve i kveld, hun er vist på jobb. Fremdeles drøyt, men ikke like ille kanskje? Jenta mi holder på å kle på seg nå og så kjører vi bort og er der til mamman kommer hjem.

Skulle akkurat til å si at du burde forsikre deg om at det du hadde hørt faktisk stemte, før jeg så denne.

Men: Du skal bort dit kl. 22.15, når moren er hjemme kl 23?

Hvor lenge er det siden pappaen dro hjemmefra, og hvordan vet du at denne jenta ikke har sovnet allerede?

Jeg hadde aldri latt mitt barn være alene slik om kvelden for hun liker ikke å være alene ti minutter på dagen en gang, men jeg kan forstå at noen som har et barn på åtte som selv ikke er redd for det kunne ha latt det være alene fra f.eks. kl 21- 23.

Synes du tar litt av her, uten å verken ha snakket med foreldre eller barnet selv.

Anonymous poster hash: bd3ec...946

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...