Gå til innhold

Hvordan gå ned 6 kg på 8 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...uten noen ekstremkur? Og ikke minst bli der? Av diverse grunner her hjemme har jeg små muligheter for trening, bortsett fra det jeg kan ta med ungene på i helgene.

Alle gode tips mottas med stor takk 😊

Anonymous poster hash: 3a33b...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er veldig stor går det nok greit. Er du derimot bare noen kg overvektige tror jeg du skal slite med å klare det. Mulig du går ned, men trolig opp igjen etterpå..

Anonymous poster hash: 2a407...57f

Skrevet

Beklager, jeg leste 8 kg på 6 uker... inntil 1 kg i uken skal jo være oppnåelig.

Skrevet

Spise mindre.

Eller vil du ha den hemmelige kuren til alle oss tynne?

Den vi ikke vil dele med dere tykke?

Den hvor du bare kan dryppe noen dråper magisk vann over alt du spiser så fordamper alle kalorier.

Den kuren kan du glemme.

Spis mindre. Hokus pokus ned i vekt.

Anonymous poster hash: 0a0b0...fc2

Skrevet

Spise mindre.

Den hvor du bare kan dryppe noen dråper magisk vann over alt du spiser så fordamper alle kalorier.

Den kuren kan du glemme.

Har du hatt en dårlig dag i dag?

Da ønsker jeg deg I så fall en ny og bedre dag i morgen 😊

Anonymous poster hash: 0cfd0...733

Skrevet

Spise mindre.

Den kuren kan du glemme.

Har du hatt en dårlig dag i dag?

Da ønsker jeg deg I så fall en ny og bedre dag i morgen 😊

Anonymous poster hash: 0cfd0...733

Seriøst. Spørre hvordan man går ned i vekt liksom.

Skrevet

jeg er slank, men har gått ned fra 64 til 58 siden påske (er 170 høy)

Jeg har kuttet ut alt av godteri og snacks, og spiser mye mindre. Spiser også minst mulig raske karbohydrater. 

Frokost: en skive, 1 knekkebrød eller  gresk naturell youghurt med litt musli

Lunsj: 3 rugsprø med makrell i tomat

Middag: rent kjøtt eller fisk med veldig mye grønnsaker

Kvelds: en lett youghurt og/ to knekkebrød. 

Spiser også litt frukt, gulrøtter. Har jeg veldig lyst på noe godt popper jeg popcorn uten noe fett eller salt

Anonymous poster hash: 79329...bc1
Skrevet

Bruk Lifesum-appen!

Jeg har gått ned 4 kg på 3,5 uke med den. Er kjempefornøyd! Spiser akkurat det jeg har lyst på, men i begrensede mengder. Er nøye på å loggføre ALT jeg spiser og drikker i appen, og veier alt for å sikre at loggen blir korrekt. Litt styr i starten, men man får taket på det etterhvert!

Anonymous poster hash: 2ba1b...383

Skrevet

Jeg har gått ned masse ved å rett og slett kutte ned på mengden til hvert måltid.

Spis akkurat litt mindre enn du har lyst på - du trenger ikke den neste porsjonen med middag. MÅ du ha den neste skiven til frokost/lunsj? Er det nødvendig å spise den ekstra vaffelen (for du kan spise den første!)

Spis til du ikke er sulten, ikke til du er mett.

Blir du sulten mellom måltidene: Tenk over om du MÅ spise noe nå, eller om du kan vente. Kan du ikke vente, ta et lite knekkebrød eller noe.

Ikke drikk kalorier.

Anonymous poster hash: 5f28a...f84
Skrevet

Hvis du er veldig stor går det nok greit. Er du derimot bare noen kg overvektige tror jeg du skal slite med å klare det. Mulig du går ned, men trolig opp igjen etterpå..

Er 62kg og ønsker å gå ned til 56kg, så jeg er ikke overvektig. Jeg er bare så lite fit. Styrketrening er vel sikkert det eneste riktige, men det blir jo ikke gjort....

Tusen takk for veldig mange gode tips, (og selvfølgelig noen surmaga, med det er jo dib da...)

HI

Skrevet

6 kg på 8 uker skulle ikke være noe problem uten trening.. LifeSum, Grete Roede eller VGs vektklubb er gode hjelpemidler. Legg deg på ca. 1500-1600 kalorier pr. dag (litt avhengig av utgangspunktet såklart), og loggfør alt du spiser og drikker. Velg magert kjøtt og fisk, mye grønnsaker, lite sukker og fett, bruk lite fett når du lager maten og styr unna godteri og snacks. Alkoholholdige drikker er kaloribomber. Spis 5 måltider om dafen:frokost, lunsj, lite mellommåltid (f,eks. to knekkebrød), middag, liten kveldsmat. En typisk middag består av 150 gram kjøtt eller fisk, 100 gram kokt pasta, ris eller poteter, så mye grønnsaker eller salat du vil. Se på Greteroede.no for oppskrifter.

Anonymous poster hash: 0d9c9...ccd

Skrevet

Null problem. Gjør som meg, jeg skal føde rundt de tider ;)

Anonymous poster hash: b33fc...1b3

Skrevet

Hvis du er veldig stor går det nok greit. Er du derimot bare noen kg overvektige tror jeg du skal slite med å klare det. Mulig du går ned, men trolig opp igjen etterpå..Anonymous poster hash: 2a407...57f

Er 62kg og ønsker å gå ned til 56kg, så jeg er ikke overvektig. Jeg er bare så lite fit. Styrketrening er vel sikkert det eneste riktige, men det blir jo ikke gjort....

Tusen takk for veldig mange gode tips, (og selvfølgelig noen surmaga, med det er jo dib da...)

HIAnonymous poster hash: 3a33b...15e

Hvis problemet ditt er at du er utrent vil det jo ikke hjelpe gå ned 6 kilo, du er jo slank allerede. Da må du trene.

Skrevet

Hvis du er veldig stor går det nok greit. Er du derimot bare noen kg overvektige tror jeg du skal slite med å klare det. Mulig du går ned, men trolig opp igjen etterpå..Anonymous poster hash: 2a407...57f

HIAnonymous poster hash: 3a33b...15e

Hvis problemet ditt er at du er utrent vil det jo ikke hjelpe gå ned 6 kilo, du er jo slank allerede. Da må du trene.

He he, jo jeg ser den, men noen av kiloene er til overs også. Jeg så utrolig mye bedre ut for to år siden, da vekta var midt på 50-tallet. Nå har jeg noen kg for mye på magen og begynnende love-handles. Du hadde mange fine tips i det første innlegget ditt, som jeg skal ta med med. Tusen takk 😊

Skrevet

Det går fint å trene hjemme.

Søsteren min har vekkerklokken på 5 om morgenen og trener en time før barna skal opp (3 ganger i uken)

Jeg foretrekker en 20-30 min på stuegulvet etter at barna er i seng.

Søk opp ned + buksestørrelse + Yngvar + Puls. Det er et fint lite styrkeprogram beregnet for stuegulvet

Jeg har gått ned 5 kg nå ved å spise 4 måltider om dagen og ingenting annet.

Spiser

-En yoghurt med müsli

-2 brødskiver

-En posjon middag

-2 knekkebrød + en frukt

Ikkenoe mellommåltider, ikkenoe snop, drikker ikke kalorier.

Anonymous poster hash: 8cabb...ced

Skrevet

Det går fint å trene hjemme.

Søsteren min har vekkerklokken på 5 om morgenen og trener en time før barna skal opp (3 ganger i uken)

Jeg foretrekker en 20-30 min på stuegulvet etter at barna er i seng.

Søk opp ned + buksestørrelse + Yngvar + Puls. Det er et fint lite styrkeprogram beregnet for stuegulvet

Jeg har gått ned 5 kg nå ved å spise 4 måltider om dagen og ingenting annet.

Spiser

-En yoghurt med müsli

-2 brødskiver

-En posjon middag

-2 knekkebrød + en frukt

Ikkenoe mellommåltider, ikkenoe snop, drikker ikke kalorier.

Anonymous poster hash: 8cabb...ced

Imponert over søstra di!!!

Ellers tusen takk for føde råd. Nå skal jeg prøve å holde den dietten du setter opp der, for den var jo ikke ekstrem, det gjelder bare å holde seg unna det i mellom måltidene da...

HI

Skrevet

Null problem. Gjør som meg, jeg skal føde rundt de tider ;)

Anonymous poster hash: b33fc...1b3

DET er ihvertfall det siste som skal skje 😂😂

Hi

Skrevet

Noen som har gode tips i forhold til små grep som å bytte ut xx med yy og sånne skjulte kalorier som man kanskje ikke tenker over i hverdagen?

Hi

Skrevet

brød med knekkebrød

godeteri med gulrøtter

juice/brus  med vann

pasta/ris/poteter med grønnsaker

kaffe latte osv med svart kaffe

Skrevet

brød med knekkebrød

godeteri med gulrøtter

juice/brus med vann

pasta/ris/poteter med grønnsaker

kaffe latte osv med svart kaffe

Den var bra. Noen flere?

Hi

Skrevet

Hvorfor kan du ikke trene hjemme??

Anonymous poster hash: 5164a...520

Skrevet

Har du prøvd lavkarbo?

Anonymous poster hash: 1a6f7...2a0

Skrevet

Har du prøvd lavkarbo?

Anonymous poster hash: 1a6f7...2a0

Nei, har ikke prøvd det, men tror det blir en litt for stor omveltning, og dermed vanskelig å holde. Skal lese meg litt opp på det før jeg avskriver dethelt da 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...