Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Jeg skal selvfølgelig kontakt advokat inforbindelse med dette, men jeg ønsker å høre med dere hva dere tror/har erfaring med. Jeg har to barn. Det ene barnet har ingen far på papiret og jeg har foreldreansvaret alene. Det andre barnet har far og der har vi delt foreldreansvar. Jeg ønsker nå å flytte bort i 3 år, for å gå på skole. Skolen er 3 timer unna, og det er det eneste stedet jeg kan ta denne utdannelsen. Far mener at jeg ikke får lov til å flytte og at han vil gå til sak for å få hovedomsorgen. Kan også nevne at han i dag jobber offshore og er borte 5 uker og hjemme 5 uker. Han sier er han eventuelt vil si opp jobben for å få hovedomsorgen. Jeg og far har aldri bodd sammen, og jeg har hatt hovedomsorgen i alle år som barnet har levd. Jeg har tilbydd meg å kjøre barnet frem og tilbake til han når det kommer til samvær. Barnet skal må begynne på skole, så det må begrense seg til helger og ferier. Far har satt seg helt på bakbena og vil kreve hovedomsorgen. Tror dere at det er stor sjanse for at han vinner frem? Barnet har en mye sterkere tilknytning til meg, enn til far. Naturligvis, siden han har jobbet så mye borte. Når det er sagt så er det selvfølgelig ikke ønskelig å flytte barnet så langt bort fra far, men jeg har ingen utdannelse, og jeg ønsker å sikre både meg og barna en fremtid. Hva tror dere? Jeg kommer til å gjøre alt i min makt for at far og sønn fremdeles skal ha et godt forhold. Anonymous poster hash: 8d224...ab1
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Det er like fullt mulig at han får som du. Det høres kjempebra ut at han er villig til å kjempe så mye for barnet sitt! Men.. Barnet har et søsken og det veier tyngre:-) Anonymous poster hash: d887e...c10
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Har barnet fast bosted hos deg? For i så fall kan ikke far legge seg bort i flytting innenlands. Vil ikke tro han kommer noen vei uansett, men begynn å samle "bevis" som går i din favør med en eneste gang. Det kan bli mye skittkasting i slike saker og da er det greit å kunne vise til at du er og har vært en meget god mor. Lykke til! Anonymous poster hash: 8c9ea...46c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Det er IKKE like stor sjans at han får den nei. Han har ALDRI BODD med barnet. Med mindre du ikke er ved dine fulle fem så blir barnet med deg og storebror/søster. Du kan flytte hvor du vil i Norge . Lykke til og god tur !! Anonymous poster hash: f370b...444
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Det skal mye til for at du mister hovedomsorgen når du har den. Da skal du være særs lite skikket. Barn flytter hele tiden, med foreldrene sine. Det er ikke noe verre for dine barn å flytte enn det ville vært om dere bodde sammen og flyttet.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Det er like fullt mulig at han får som du. Det høres kjempebra ut at han er villig til å kjempe så mye for barnet sitt! Men.. Barnet har et søsken og det veier tyngre:-) Anonymous poster hash: d887e...c10 Nei. Kontakt med far veier mye tyngre enn kontakten med søsken i rettssystemet. Anonymous poster hash: 28185...5fd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Det er IKKE like stor sjans at han får den nei. Han har ALDRI BODD med barnet. Med mindre du ikke er ved dine fulle fem så blir barnet med deg og storebror/søster. Du kan flytte hvor du vil i Norge . Lykke til og god tur !! Anonymous poster hash: f370b...444 Nei, det er ikke slik. Det sa alle til meg også (inkludert advokaten), men jeg fikk smertelig erfare i retten at det ikke stemte. Anonymous poster hash: 28185...5fd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Det er like fullt mulig at han får som du. Det høres kjempebra ut at han er villig til å kjempe så mye for barnet sitt! Men.. Barnet har et søsken og det veier tyngre:-)Anonymous poster hash: d887e...c10 Nei han har ikke like stor sjangse og nei, det er ikke bra at far vil kjempe for å ta barnet fra mor og søsken som barnet alltid har bodd sammen med. Anonymous poster hash: ab1e2...f4b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Det er IKKE like stor sjans at han får den nei. Han har ALDRI BODD med barnet. Med mindre du ikke er ved dine fulle fem så blir barnet med deg og storebror/søster. Du kan flytte hvor du vil i Norge . Lykke til og god tur !! Anonymous poster hash: f370b...444 Nei, det er ikke slik. Det sa alle til meg også (inkludert advokaten), men jeg fikk smertelig erfare i retten at det ikke stemte. Anonymous poster hash: 28185...5fd De tar ikke et barn fra sin hovedomsorgSperson med mindre det ikke er skikket. Flytting med barn innenlands er lov og noe mange gjør så det er ikke grunn til å gi det til far. Dette barnet har aldri bodd med far Anonymous poster hash: f370b...444
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Det er IKKE like stor sjans at han får den nei. Han har ALDRI BODD med barnet. Med mindre du ikke er ved dine fulle fem så blir barnet med deg og storebror/søster. Du kan flytte hvor du vil i Norge . Lykke til og god tur !! Anonymous poster hash: f370b...444 Nei, det er ikke slik. Det sa alle til meg også (inkludert advokaten), men jeg fikk smertelig erfare i retten at det ikke stemte. Anonymous poster hash: 28185...5fd De tar ikke et barn fra sin hovedomsorgSperson med mindre det ikke er skikket. Flytting med barn innenlands er lov og noe mange gjør så det er ikke grunn til å gi det til far. Dette barnet har aldri bodd med far Anonymous poster hash: f370b...444 Dette er en myte. Jeg trodde også dette før jeg selv opplevde en rettssak. Etter det tror jeg på alle skrekkhistoriene som finnes. Sakkyndig er Gud i norske rettssaler, og de er ikke en gang pålagt å ha møtt barnet eller observert samspill for å komme med en anbefaling. Anonymous poster hash: 28185...5fd
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Du sender bare brev om at du flytter med 6 uker varsel. Det er du som har ungen og du kan flytte hvor du vill innen Norges grenser. Ikke lov at du skal kjøre ungen frem og tilbake. Det vil du angre på når du plutselig må bruke 12 timer på henting og bringing i tillegg til skole og annen unge +++ Anonymous poster hash: 4eb67...390
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 Det er IKKE like stor sjans at han får den nei. Han har ALDRI BODD med barnet. Med mindre du ikke er ved dine fulle fem så blir barnet med deg og storebror/søster. Du kan flytte hvor du vil i Norge . Lykke til og god tur !! Anonymous poster hash: f370b...444 Nei, det er ikke slik. Det sa alle til meg også (inkludert advokaten), men jeg fikk smertelig erfare i retten at det ikke stemte. Anonymous poster hash: 28185...5fd De tar ikke et barn fra sin hovedomsorgSperson med mindre det ikke er skikket. Flytting med barn innenlands er lov og noe mange gjør så det er ikke grunn til å gi det til far. Dette barnet har aldri bodd med far Anonymous poster hash: f370b...444 Dette er en myte. Jeg trodde også dette før jeg selv opplevde en rettssak. Etter det tror jeg på alle skrekkhistoriene som finnes. Sakkyndig er Gud i norske rettssaler, og de er ikke en gang pålagt å ha møtt barnet eller observert samspill for å komme med en anbefaling. Anonymous poster hash: 28185...5fd Da er kanskje du en av dem som ble ansett som mindre skikket? Anonymous poster hash: dc879...ded
Sint naken biltyv Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 Det er like fullt mulig at han får som du. Det høres kjempebra ut at han er villig til å kjempe så mye for barnet sitt! Men.. Barnet har et søsken og det veier tyngre:-) Anonymous poster hash: d887e...c10 Haha, tuller du😂😂 Ikke svar på ting du ikke vet noe om... HI, du skal være særs lite skikket for at at han skal få hovedomsorgen når han ikke har hatt hovedomsorgen, har vært så mye borte til nå og pga at de ikke skiller søsken utenom når det er sterke grunner til det. Han kan ikke nekte deg å flytte, så lenge du melder ifra seks uker før flytting, om barnet har bostedsadresse hos deg
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #14 Skrevet 2. mai 2015 Du sender bare brev om at du flytter med 6 uker varsel. Det er du som har ungen og du kan flytte hvor du vill innen Norges grenser. Ikke lov at du skal kjøre ungen frem og tilbake. Det vil du angre på når du plutselig må bruke 12 timer på henting og bringing i tillegg til skole og annen unge +++ Anonymous poster hash: 4eb67...390 HI: Vær så snill, ikke tro på at det faktisk er slik, for din egen del. Ja, du kan flytte hvor du vil innen Norges grenser, men det er ikke dermed sagt at du får ta barnet med deg. Far kan protestere, han får saken sin prøvet for retten, og det finnes mange eksempler på at hovedomsorgsforelder ikke har fått ta barnet med seg. Jeg sier ikke at det vil bli slik i ditt tilfelle, men den muligheten er reell. Skaff deg en veldig god advokat med mye erfaring i slike saker. Jeg snakker av erfaring. Anonymous poster hash: 28185...5fd
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #15 Skrevet 2. mai 2015 Det er IKKE like stor sjans at han får den nei. Han har ALDRI BODD med barnet. Med mindre du ikke er ved dine fulle fem så blir barnet med deg og storebror/søster. Du kan flytte hvor du vil i Norge . Lykke til og god tur !! Anonymous poster hash: f370b...444 Nei, det er ikke slik. Det sa alle til meg også (inkludert advokaten), men jeg fikk smertelig erfare i retten at det ikke stemte. Anonymous poster hash: 28185...5fd De tar ikke et barn fra sin hovedomsorgSperson med mindre det ikke er skikket. Flytting med barn innenlands er lov og noe mange gjør så det er ikke grunn til å gi det til far. Dette barnet har aldri bodd med far Anonymous poster hash: f370b...444 Dette er en myte. Jeg trodde også dette før jeg selv opplevde en rettssak. Etter det tror jeg på alle skrekkhistoriene som finnes. Sakkyndig er Gud i norske rettssaler, og de er ikke en gang pålagt å ha møtt barnet eller observert samspill for å komme med en anbefaling. Anonymous poster hash: 28185...5fd Da er kanskje du en av dem som ble ansett som mindre skikket? Anonymous poster hash: dc879...ded Nei. Du må gjerne prøve å såre meg eller vri på det jeg sier, det er ikke interessant. Jeg forsøker å fortelle HI at realiteten er ganske annerledes enn det folk skriver her inne. Jeg ønsker bare at hun skal være klar over at slike saker ikke er avgjort før de faktisk er det, og at ingen ting er gitt på forhånd. Jeg er ikke ute etter å skremme henne fra å flytte, jeg ønsker bare ikke at noen skal være like naive som jeg var. Anonymous poster hash: 28185...5fd
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #16 Skrevet 2. mai 2015 Min erfaring i norsk rett er at mor er viktigere enn far, selv om far er mest fornuftig. Dette gikk i et tilfelle kraftig ut over far og et uskyldig barn. Anonymous poster hash: 36ae4...c4c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #17 Skrevet 2. mai 2015 Har selv vært i retten pga flytting. En far som nesten ikke har vært tilstede i sitt barns liv de første 7 leveår skulle plutselig være superpappa. Selv om hsn brøt alle avtaler og satte sitt eget barns helse på spill til fordel for sin nye kjærestes barn så vurderte sakkyndig han på en meget positiv måte. Mor som har stillt opp på ALT , foreldremøter, frivillig i alt av aktiviteter barnet ønsket å prøve. Mor og barn hadde et helt annet samspill enn far og barn.sakkyndig kan tillate seg å bli partisk uten å innrømme det på papiret. MEN : Den samlede foreldrekontakten betyr mer så hvis barnet får mer kontakt med begge parter ved å bo hos feks. far vil det bli dømt i fars favør. Og det er dommer som har siste ordet. Anonymous poster hash: cc8a4...e79
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #18 Skrevet 2. mai 2015 Jeg skal selvfølgelig kontakt advokat inforbindelse med dette, men jeg ønsker å høre med dere hva dere tror/har erfaring med. Jeg har to barn. Det ene barnet har ingen far på papiret og jeg har foreldreansvaret alene. Det andre barnet har far og der har vi delt foreldreansvar. Jeg ønsker nå å flytte bort i 3 år, for å gå på skole. Skolen er 3 timer unna, og det er det eneste stedet jeg kan ta denne utdannelsen. Far mener at jeg ikke får lov til å flytte og at han vil gå til sak for å få hovedomsorgen. Kan også nevne at han i dag jobber offshore og er borte 5 uker og hjemme 5 uker. Han sier er han eventuelt vil si opp jobben for å få hovedomsorgen. Jeg og far har aldri bodd sammen, og jeg har hatt hovedomsorgen i alle år som barnet har levd. Jeg har tilbydd meg å kjøre barnet frem og tilbake til han når det kommer til samvær. Barnet skal må begynne på skole, så det må begrense seg til helger og ferier. Far har satt seg helt på bakbena og vil kreve hovedomsorgen. Tror dere at det er stor sjanse for at han vinner frem? Barnet har en mye sterkere tilknytning til meg, enn til far. Naturligvis, siden han har jobbet så mye borte. Når det er sagt så er det selvfølgelig ikke ønskelig å flytte barnet så langt bort fra far, men jeg har ingen utdannelse, og jeg ønsker å sikre både meg og barna en fremtid. Hva tror dere? Jeg kommer til å gjøre alt i min makt for at far og sønn fremdeles skal ha et godt forhold. Anonymous poster hash: 8d224...ab1 Han truer deg, slik jeg ser det. Dersom du har vært fleksibel og lagt til rette for hans samvær med barnet gjennom disse årene, på tross av sin turnus, og barnet aldri har bodd hos ham over tid, tror jeg hans sjanse er like stor som en snøballs i helvete, for å være ærlig. Du kan flytte alt det du vil internt i Norge, så sant du gir ham 6 ukers varsel, eller hvor lenge det nå er. Det har du gjort. Case closed. Han kan bruke gryna han tjener off-shore til å besøke barnet, syns nå jeg. Anonymous poster hash: 6222d...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå