Gå til innhold

FrP sier nei til flyktninger fra Syria ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 000 over to år. Jeg er ikke for invadering i så måte av landet men dette er da ikke så mange? Hjertet mitt blør, har sett endel filmer av barn der nede:(

Kan de ikke iallfall ta inn barn som er alene, alenemødre eller familier med små barn... Sykt at folk står å klapper for det sandberg sier på nyhetene

Anonymous poster hash: 61b3f...531

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tragisk at vi ikke vil hjelpe andre. Håper vi aldri vil trenge hjelp for hvem vil hjelpe oss som låser døra for andre?

Enkelte har tydeligvis glemt hvordan Sverige stilte opp for oss da vi trengte det som mest. Enkelte har visst også glemt at vi også engang har vært bårflyktninger. Vi må ikke glemme.....

Den dagen vi vil trenge hjelp, og den dagen vil komme, er det ingen igjen som vil hjelpe oss.

Anonymous poster hash: 66fac...4ac
Skrevet

Klart Norge må hjelpe!

Men vi har jo også ganske mange tusen som sitter på asylmottak (og som har sittet der i årevis... Skammelig!!). Desse bør først enten integreres skikkelig eller sendes hjem...

Deretter kan man tenke på nye mottak!

Inntil da, må man hjelpe der nede! Fy f..., så fælt de har d! Har lyst å reise ned å stjele med meg en haug med unger....

Anonymous poster hash: c837d...1ad

Skrevet

Klart Norge må hjelpe!

Men vi har jo også ganske mange tusen som sitter på asylmottak (og som har sittet der i årevis... Skammelig!!). Desse bør først enten integreres skikkelig eller sendes hjem...

Deretter kan man tenke på nye mottak!

Inntil da, må man hjelpe der nede! Fy f..., så fælt de har d! Har lyst å reise ned å stjele med meg en haug med unger....

Anonymous poster hash: c837d...1ad

Helt enig. Skulle ønske det gikk an å opprette et barnehjem der eller her, hvor man kunne tatt dem inn i trygghet og kjærlighet :(

Skrevet

Først må vi hjelpe de som er her! Mange av disse har alvorlige krigstraumer som vi ikke er i stand til hjelpe de med fordi vi ikke har kapasitet nok. Jeg syns det ubehagelig og vite at det går tikkende bomber i gatene fordi de ikke får den hjelpen de trenger. Det er veldig naivt og tro at alt blir så mye bedre når de kommer hit.. Hjelp de der de er.

Norge er et lite land og vi kan dessverre ikke redde hele verden!

Skrevet

.

Anonymous poster hash: b5821...036

Gjest Antarctica
Skrevet

Sandberg er heldigvis ikke representativ for det norske folks kollektive moral, hjelpevilje ...eller intelligens. Han er langt under snittet på alle tre felter.

Skrevet

Frepperne snakker som vanlig som de har vett til.

Gjest Antarctica
Skrevet

Frepperne snakker som vanlig som de har vett til.

Og Sandberg klarer den bragden det er å slå dem alle sammen i det gamet. Tullprat-gamet.

Skrevet

Tenk hvis det var våre barn :(

Skrevet

Det er jo fullstendig sprengt overalt i Syria, Libanon og landene rundt. Fattige Libanon har tatt imot 4 millioner flyktninger! Vi diskuterer 10.000. Vi må hjelpe både der OG her.

Skrevet

Er helt enig i at Norge som et av de beste stilte land i verden har kapasitet til 10 000 flyktninger, men jeg har gjennom jobb vært med å bosette 11 overføringsflyktninger fra Syria. Det er fælt å si det , men det har vært sinnsyke tilstander. For det første går de foran i køen før de over fem tusen som allerede er i Norge på div mottak og venter på å bli bosatt.. Og så er det mange som var veldig ressurssterke der som har skyhøye forventninger til hva de skal komme til og det har vært endeløse konflikter og klaging og mange er så skadet at de drapstruer alle rundt seg og er generelt tikkende bomber, noen har og uttrykt IS-sympatiserende utsagn.. Det skremmer meg!

Inegreringsarbeid er en lang prosess, og det er ikke slik at disse som kommer tiø klare seg hverken økonomisk eller på andre måter alene på en goood stund, det krever enormt mye av lokalsamfunnet og kommunen de bosettes i. Selv om staten har mye penger så har ikke enkeltkommuner det, som regel.

Jeg skulle glatt tatt i mot 10 000 syriske barn, men når kan vi egentlig si at vi har gjort nok? 10 000 er jo bare en dråpe i havet!

Anonymous poster hash: d60ae...c71

Skrevet

Norge kan ikke ta i mot hele verden heller, selv om vi er et rikt land. Vi er relativt fattige på naturressurser, inkludert matjord. Kan ikke stille oss sånn at vi ikke greier å brødfø befolkningen i en krisesituasjon.

Så nei, 10 000 er alt for mange. Kommer ikke til å stemme på partier som vedtar dette.

Anonymous poster hash: e3cd0...bc0

Skrevet

Norge kan ikke ta i mot hele verden heller, selv om vi er et rikt land. Vi er relativt fattige på naturressurser, inkludert matjord. Kan ikke stille oss sånn at vi ikke greier å brødfø befolkningen i en krisesituasjon.

Så nei, 10 000 er alt for mange. Kommer ikke til å stemme på partier som vedtar dette.

Er vi fattige på matjord? Er du egentlig klar over hvor mye matjord som p.t. ligger brakk i dette landet? Oog hvorfor ligger den brakk? Jo, fordi norske forbrukere ikke er villige til å betale for lokalprodusert mat. FrP ønsker jo å legge enda større deler av matjorda brakk, de ønsker jo å kvitte seg med alt småskalajordbruk. Bare sånn til info, så bomma du stygt med den!

Anonymous poster hash: c0607...b1e

Skrevet

Fattige på naturressurser? Norge??

Du tror virkelig ikke at 10 000 mennesker ekstra fører til sult og hungersnød?

Skrevet

Jeg kunne ønske heller at vi kunne bruke alle de milliardene det vil koste oss med å hjelpe de der de er. Jeg er ikke frp velger men jeg er enig med de i denne saken. Det er utrolig trist det som skjer.. men hva med alle de andre flyktningene som trenger hjelp. Er det ikke bedre å hjelpe 100000 enn 10000 og hvem skal velge hvem som trenger hjelp mest.

Anonymous poster hash: 09fef...5cc

Skrevet

Det er ikke bare 10 000 stk.

Det er 10 000 stk i tillegg til alle de andre vi allerede har godtatt å ta inn årlig.

Norge har veldig dårlige resurrser på psykisk helse. Hvordan skulle vi klare å hjelpe alle disse slik at de ikke utgjør en fare for andre?

Vi klarer ikke hjelpe de som er her en gang.

Anonymous poster hash: 7b5ac...3b7
Skrevet

Jeg vil også si blankt nei, av grunner allerde nevt flere ganger i tråden. Men kan til nøds mene at vi kan ta imot kvinner og småbarn - ingen menn! 

Synes vi heller kan hjelpe dem der de hører hjemme, ellers vil det heller aldri ta slutt, og det vil ikke "bare" være 10 000 vi får spørsmål om

Anonymous poster hash: cb171...179
Skrevet

Jeg vil også si blankt nei, av grunner allerde nevt flere ganger i tråden. Men kan til nøds mene at vi kan ta imot kvinner og småbarn - ingen menn!  Synes vi heller kan hjelpe dem der de hører hjemme, ellers vil det heller aldri ta slutt, og det vil ikke "bare" være 10 000 vi får spørsmål om Anonymous poster hash: cb171...179

Jøss. Kvinner og småbarn, ingen menn? Menn har også bruk for beskyttelse, de er primære mål i en krig, du vet det?

Du ville ha vært en sånn medløper som sladret på jøder i 1942, det vedder jeg på. Av samme årsaker som du anfører i dag. Skam deg.

Anonymous poster hash: dad26...00a

Skrevet

Er helt enig i at Norge som et av de beste stilte land i verden har kapasitet til 10 000 flyktninger, men jeg har gjennom jobb vært med å bosette 11 overføringsflyktninger fra Syria. Det er fælt å si det , men det har vært sinnsyke tilstander. For det første går de foran i køen før de over fem tusen som allerede er i Norge på div mottak og venter på å bli bosatt.. Og så er det mange som var veldig ressurssterke der som har skyhøye forventninger til hva de skal komme til og det har vært endeløse konflikter og klaging og mange er så skadet at de drapstruer alle rundt seg og er generelt tikkende bomber, noen har og uttrykt IS-sympatiserende utsagn.. Det skremmer meg!

Dette skremmer meg også. Ta gjerne imot for eksempel kvinner, barn og eldre, men ikke unge, egentlig ressurssterke menn som klager og krever og har utrolig kjipe verdier når det kommer til kvinnesyn og demokratiske verdier.

Anonymous poster hash: bea35...71b

Skrevet

Sier også nei.

Anonymous poster hash: 26c19...e81

Skrevet

10 000 er for mange uansett.

Dere klager allerede på ventetid på psykiatrisk behandling for dere selv her i landet.

Hva tror dere folk fra disse stedene vil trenge av oppfølging de neste årene? Og tror dere de reiser hjem når det roer seg ned i hjemlandet?

Anonymous poster hash: 88624...484

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...