Gå til innhold

Filmtips til 11 år gamle gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste skal ha guttene i klassen over på filmkveld, og jeg trenger tips til film. Antar mange har sett filmene som har gått på kino i det siste, så lurte på å gå retro og vise Ghost Busters, Tilbake til fremtiden e.l. Noen som har tips til morsom eller spennende film vi kan vise? Har tenkt på Gooners også. Ville gjerne vist Gremlins, men den har femten- eller sekstenårsgrense (som i følge min sønn er tullete siden den ikke er det fnugg skummel, mens Hunger Games-filmene han synes er råskumle har elleveårsgrense).

Er det innafor å vise film med elleveårsgrense til femteklassinger, eller er det slikt man bør avklare med foreldrene til de som fortsatt er ti?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 år det året de fyller 11 år er helt innenfor synes jeg :)

Jeg ville styrt unna de gamle filmene rett og slett fordi at barna ikke har noen nostalgi knyttet til dem slik som oss. For dem blir bare filmene dårlige og rare med elendige spesialeffekter, selv om vi synes de er morsomme/koselige.

En film som er et par år gammel og actionfylt er Clash of the Titans, mine sønner (12 og 10 år) elsket den. Det er egentlig en triologi, men de kan sees hver for seg. Ellers har du jo de som har vært på kino for 1-2-3 år siden og som mange sikkert ikke har sett som "Avengers", Guardians of the Galaxy", "Supermann" osv.

Anonymous poster hash: 28c80...b26
Skrevet (endret)

Tusen takk for tips! Skal sjekke ut Clash of the Titans. Gutta her på ti og elleve digger retrofilmene, men det er jo ikke dermed sagt at alle gjør det. Eldstemann selv kom med tipset National Treasure, så vi skal se etter den også.

Tar gjerne imot flere tips! Både til filmkveld og til andre anledninger for samme aldersgruppe :)

Endret av Iselilja
Skrevet

Tusen takk for tips! Skal sjekke ut Clash of the Titans. Gutta her på ti og elleve digger retrofilmene, men det er jo ikke dermed sagt at alle gjør det. Eldstemann selv kom med tipset National Treasure, så vi skal se etter den også.

Tar gjerne imot flere tips! Både til filmkveld og til andre anledninger for samme aldersgruppe :)

National treasure; passer det for en 9 åring? Eller er det 15 årsgrense?

Syns den tiden her er litt vanskelig for skjønner han vil se litt kulere ting enn bare Legofilmer;-)

Følger med på tråden så kanskje det dukker opp noe som passer oss også:-)

Anonymous poster hash: 777f7...2fb

Skrevet

Børning er jo supermorsom

Anonymous poster hash: 4bd8d...a5d

Skrevet

National treasure; passer det for en 9 åring? Eller er det 15 årsgrense?

Syns den tiden her er litt vanskelig for skjønner han vil se litt kulere ting enn bare Legofilmer;-)

Følger med på tråden så kanskje det dukker opp noe som passer oss også:-)

Anonymous poster hash: 777f7...2fb

I følge Filmweb har den elleveårsgrense. Jeg har ikke sett den, men eldstemann har sett den selv og likte den godt.

Skrevet

Børning er jo supermorsom

Anonymous poster hash: 4bd8d...a5d

Supert! Den har jeg ikke sett, må sjekkes :)

Skrevet

Flere som har forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...