Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har endelig fått rumpa ut av sofaen, siden slutten av Januar har jeg gått og jogget ca. 60 mil som er registrert på Endomondo og noe som ikke er registrert. (Gått tom for batteri på mobilen osv) Jeg kjøpte nye sko når jeg begynte å trene. Ett par Asics gel kayano. (Veldig gode sko forresten!) Men nå har jeg plutselig begynt å få vannblemmer under føttene på lengre turer (over 1 mil.) Jeg går/jogger mest på asfalt og veide 108 kg når jeg startet, nå veier jeg 97 kg. Er det skoene som har blitt utslitt allerede? I dempingen? Jeg er jo tung, men allerede? Noen som har erfaring med dette? Anonymous poster hash: 28b88...46a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Vanligvis bør et par joggesko holde omtrent et år, men i og med at du er ganske tung og sansynlig vis har løpt mye på hardt underlag i vinter kan du ikke regne med at skoene holder så lenge. Skoene dine bør også få god tid til å hvile mellom hver tur. Hvis du bruker dem oftere enn omtrent 3 ganger i uka rekker de ikke å lufte seg ut og gå tilbake til normal fasong før neste tur. Da holder de heller ikke så lenge. Det kan godt hende skoene er utslitt. Ta dem med i en butikk og prøv dem vekselvis med nye sko av samme type da merker du om de er slitt. Anonymous poster hash: 4dcd6...c93
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Ja, bruker dem i snitt 4-5 ganger i uka. Noen uker 6 dager i uka... Hmm, får kanskje kjøpe ett par til uansett. Så får jeg veksle mellom de nye og gamle en stund. Får begynne å gå/jogge i skogen når jeg bruker de gamle også, er jo mykere underlag der. Blir jo litt dyrt med to par på en gang.... Men de slites nok ikke ut så raskt etterhvert som vekten går nedover da, så det er jo lysere tider i sikte, he, he. 😉 😄 Men uansett verdt det! 👍👍 Anonymous poster hash: 28b88...46a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Kjøp deg to nye par. Jeg vet at 3000 kr kan være mye, men det er superviktig med gode sko! Når du er såpass tung er kneproblemer et monster som lurer bak hver en sving. Viktig med gode sko, og har du to par å veksle mellom er det enda bedre. Bor du i en by som har løplabbet: Gå dit, ta test, få sko som er helt passe til deg. Sko er alfa og omega skal du fortsette med løpingen! Anonymous poster hash: 72056...9eb
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Anbefaler deg å prøve Hoka One One. De er fantastiske. Sjekk omtale på Løplabbet. Anonymous poster hash: 1097e...5ed
mamma_til_gutt Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Får du ned i vekt? Prøv å snøre litt hardere. Du kan ha fått mindre føtter. Nye sokker kan også gi mer friksjon. Ikke umulig at de er utslitt, men skulle kanskje tro det vistes på andre måter enn vannblemmer, kanskje?
gresskar Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Kjøpte nettopp løpesko,og da sa damen at om en jogget 3 ganger i uka,så holdt skoene ca 6 mnd. Halvparten om jeg gikk en tur hver dag i de.... løpesko var visstnok ferskvare...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Utifra hva min søster sier om joggesko så holder de ikke så lenge som de i butikken sier de skal holde. Veir en mye, holder de kortere også. Brukes de ofte, holder de kortere. Ikke bruk sko du trener i til vanlige sko, disse skoene skal få hvile mellom hver gang de blir brukt. Min søster trener mye, veldig mye mer enn folk flest. Nå har hun lagt opp som toppidrettsutøver for mange år siden, men kan fortsatt kalles en treningsnarkoman. Nå har hun bare fire par med løpesko stående i gangen. To til asvalt, som veksles på og to til skogen som veksles på. Disse skiftes ut hvert halvår, da er de helt utslitt. Så bruk heller mer penger på skobytte. Du trenger nok hellere ikke å kjøpe de dyreste, kjøp heller to bra par joggesko som du veksler på. Anonymous poster hash: 58ce1...8e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå