Gå til innhold

Støyete naboer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså MÅ man høytrykkspyle hele nabolaget akkurat i dag? 😡😡😡

Anonymous poster hash: c039d...a81

Videoannonse
Annonse
Gjest Maiken og barna
Skrevet

Sikkert oss du snakker om. Ja, vi høytrykksspyler i dag. I morgen også forresten.

Skrevet

Tja, hvorfor ikke? Passer det bedre for deg i morgen eller på søndag? Eller på kveldstid? Eller mener du vedkommende skal ta seg fri fra jobb og gjøre det på dagtid i en hverdag når du selv er på jobb slik at dine sensitive ører ikke blir for belastet?

Anonymous poster hash: 907b1...251
Skrevet

De burde ventet til i morgen.

Anonymous poster hash: 8a655...f5e

Skrevet

Hvorfor det? Det er ikke noen helligdag i dag. Det er riktignok en offentlig fridag, men det er noe annet. Om du er veldig opptatt av dagen i dag, så er du vel  uansett ute å markerer den et eller annet sted? 

Anonymous poster hash: b3c50...a43

Skrevet

Tja, hvorfor ikke? Passer det bedre for deg i morgen eller på søndag? Eller på kveldstid? Eller mener du vedkommende skal ta seg fri fra jobb og gjøre det på dagtid i en hverdag når du selv er på jobb slik at dine sensitive ører ikke blir for belastet?

Hmmm... Vanskelig for deg å forstå hva loven sier om støy på helligdager? Støyende arbeid foregår på lørdager om man ikke klarer å gjøre det på ettermiddagen i ukedagene. Det handler om respekt for andre mennesker. Prøv det du også

Skrevet

Hvorfor det? Det er ikke noen helligdag i dag. Det er riktignok en offentlig fridag, men det er noe annet. Om du er veldig opptatt av dagen i dag, så er du vel uansett ute å markerer den et eller annet sted?

Der kom den ja... Den er RØD, ergo anses den som helligdag

Skrevet

Hmmm... Vanskelig for deg å forstå hva loven sier om støy på helligdager? Støyende arbeid foregår på lørdager om man ikke klarer å gjøre det på ettermiddagen i ukedagene. Det handler om respekt for andre mennesker. Prøv det du også

Arbeidernes dag er IKKE en helligdag! Det er en høytidsdag og markert som rødt på kalenderen av den grunn, men ingen helligdag. Kanskje greit å sette seg inn før man beskylder folk for "lovbrudd" om støy på helligdager?? 

Skrevet

Man må jo høytrykksspyle når man har fri fra jobb, og det er jo ikke en helligdag.

Skrevet

Hvorfor det? Det er ikke noen helligdag i dag. Det er riktignok en offentlig fridag, men det er noe annet. Om du er veldig opptatt av dagen i dag, så er du vel uansett ute å markerer den et eller annet sted?

Hahaha... Eh! NEI! Siden du er så opptatt av Helligdagsfredloven, bør du kanskje faktisk lese den også?? Helligdagsfredlovens formål er å, sitat: "verne om det gudstjenestlige liv og den alminnelige fred på helligdager, og for å gi høytiden ro og verdighet". Dette sier lovens første paragraf. La oss nå spørre oss hva ARBEIDERNES DAG har med "det gudstjenestlige liv" å gjøre??

Deretter: La meg få lov å sitere for deg § 2 i denne loven, som spesifiserer hvilke dager som er helligdager:

§ 2.Helligdager

Følgende dager er helligdag:

a) vanlige søndager, B) nyttårsdag (1. januar), c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag), d) langfredag (siste fredag før første påskedag), e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars), f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag), g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag), h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag), i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag), j) første juledag (25. desember), k) annen juledag (26. desember).

Skrevet

Hahaha... Eh! NEI! Siden du er så opptatt av Helligdagsfredloven, bør du kanskje faktisk lese den også?? Helligdagsfredlovens formål er å, sitat: "verne om det gudstjenestlige liv og den alminnelige fred på helligdager, og for å gi høytiden ro og verdighet". Dette sier lovens første paragraf. La oss nå spørre oss hva ARBEIDERNES DAG har med "det gudstjenestlige liv" å gjøre??

Deretter: La meg få lov å sitere for deg § 2 i denne loven, som spesifiserer hvilke dager som er helligdager:

§ 2.Helligdager

Følgende dager er helligdag: a) vanlige søndager, B) nyttårsdag (1. januar), c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag), d) langfredag (siste fredag før første påskedag), e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars), f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag), g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag), h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag), i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag), j) første juledag (25. desember), k) annen juledag (26. desember).

Ooohhh nice job! Smigrende at du gikk gjennom alt dette for meg😄 Hvordan kunne jeg være så dum å tro at man kunne ta hensyn til folk på en helt vanlig fridag? My bad....

Skrevet

Det er jo ikke en helligdag da ditt nek. Kanskje du selv skal begynne med å vise respekt ved å unngå å bruke hersketeknikker mot andre? Spesielt når du i tillegg bæsjer på leggen ved å gjøre det? ;)

Skrevet

§ 2.Helligdager

Følgende dager er helligdag: a) vanlige søndager, B) nyttårsdag (1. januar), c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag), d) langfredag (siste fredag før første påskedag), e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars), f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag), g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag), h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag), i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag), j) første juledag (25. desember), k) annen juledag (26. desember).

Ooohhh nice job! Smigrende at du gikk gjennom alt dette for meg Hvordan kunne jeg være så dum å tro at man kunne ta hensyn til folk på en helt vanlig fridag? My bad....

Ble det så pinlig for deg at du tok så grundig feil at du må spre om deg med hersketeknikker for å "hevde deg"? Jaja, den gleden skal du få ha. Det var ikke spesielt stor jobb gitt. Tok nøyaktig 30 sekunder å finne frem til det der, så du burde kanskje prøve det selv en dag? Lovdata er faktisk en bra hjemmeside, også for folk som er sure og bitre på en fridag som dette. 

Og hvorfor er det så mye viktigere for deg at naboen tar hensyn til deg på denne fridagen i dag, enn på en lørdag (du nevnte jo selv det at er dagen for å gjøre slikt arbeid dersom man ikke kan gjøre det på ettermiddagen) som jo også er fridag for størsteparten av Norges befolkning? 

Er det tross alt ikke bedre at de høytrykkspyler midt på dagen i dag enn etter at barna har lagt seg på en hverdag feks? 

Jeg skjønner virkelig ikke greia di, det må jeg si. 

Skrevet

Jeg er hvertfall glad jeg ikke har en så muggen nabo som deg, litt høytrykkspyling må du da tåle, med mindre naboen startet kl 0630?

Anonymous poster hash: 36fa0...7ae

Skrevet

Tenker at folk virkelig har bosatt seg på feil plass, og heller burde bodd alene i skogen, om man virkelig henger seg opp i at naboen lager litt lyd. Ikke rart det blir krig her i verden.

Om naboene i byggefeltet her driver med motorsag, gressklipping, snømåking, snekring, spyling eller lignende så gjør det meg særs lite. Jeg bryr meg heller ikke om det hadde vært helligdag.

Tenker heller som så at det er deilig å høre at alt våkner litt til liv igjen etter en lang vinter, og velger å heller glede meg over det enn å irritere meg over tullete ting.

Dessuten er det ikke alle som har mulighet til å gjøre alle sånne ting i ukedagene, eller lørdag. Noen jobber faktisk så mye og har kanskje aktiviteter med barna så de ikke rekker det da.

Pust tre ganger og smil til verden, slutt å irritere deg over filleting og nyt livet i stedet. Velg å fokusere på det positive :)

Anonymous poster hash: 72f5f...26a

Skrevet

De burde ventet til i morgen.Anonymous poster hash: 8a655...f5e

Hvorfor det? Det er ikke noen helligdag i dag. Det er riktignok en offentlig fridag, men det er noe annet. Om du er veldig opptatt av dagen i dag, så er du vel uansett ute å markerer den et eller annet sted?Anonymous poster hash: b3c50...a43
Der kom den ja... Den er RØD, ergo anses den som helligdagAnonymous poster hash: c039d...a81
Hahaha... Eh! NEI! Siden du er så opptatt av Helligdagsfredloven, bør du kanskje faktisk lese den også?? Helligdagsfredlovens formål er å, sitat: "verne om det gudstjenestlige liv og den alminnelige fred på helligdager, og for å gi høytiden ro og verdighet". Dette sier lovens første paragraf. La oss nå spørre oss hva ARBEIDERNES DAG har med "det gudstjenestlige liv" å gjøre??Deretter: La meg få lov å sitere for deg § 2 i denne loven, som spesifiserer hvilke dager som er helligdager:§ 2.HelligdagerFølgende dager er helligdag: a) vanlige søndager, B) nyttårsdag (1. januar), c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag), d) langfredag (siste fredag før første påskedag), e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars), f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag), g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag), h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag), i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag), j) første juledag (25. desember), k) annen juledag (26. desember).Anonymous poster hash: b3c50...a43
Ooohhh nice job! Smigrende at du gikk gjennom alt dette for meg Hvordan kunne jeg være så dum å tro at man kunne ta hensyn til folk på en helt vanlig fridag? My bad....Anonymous poster hash: c039d...a81

Og hvordan mener du det er mer hensynsfullt å gjøre det på en lørdag, som også er en helt vanlig fridag for de fleste...?

Skrevet

Er du alltid like trivelig?

Hjelpes.

Anonymous poster hash: 33abe...f29

Skrevet

Er du alltid like trivelig?

Hjelpes.

Anonymous poster hash: 33abe...f29

Dumme spørsmål får dumme svar :)

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Jeg er hvertfall glad jeg ikke har en så muggen nabo som deg, litt høytrykkspyling må du da tåle, med mindre naboen startet kl 0630?

Anonymous poster hash: 36fa0...7ae

Forskjell på litt og hele dagen.

Skrevet

I dag er det da ingen helligdag !! Naboene pusser opp og har borret og hamret siden klokka 9, mener du seriøst jeg kunne ha bedt de slutte med det fordi det er 1 mai?

Skrevet

I dag er det da ingen helligdag !! Naboene pusser opp og har borret og hamret siden klokka 9, mener du seriøst jeg kunne ha bedt de slutte med det fordi det er 1 mai?

Skrevet

Her startet naboen opp gravemaskinen klokken 08:00 en lørdags morgen (og holdt på i ett til kl 23). Det er jo lov etter lovene, men fryktelig irriterende. I forhold til tradisjonell skikk og bruk skal man vente med støyenede maskiner til etter kl 10 på lørdager. Uheldigvis har det blitt veldig egosentriske i dette landet. Alt skal passe MEG og passer det meg og er billigere - ja, så tar man ikke hensyn. Så 1. mai synes jeg man kan ta hensyn til at folk faktisk har mulighet til å sove litt lengre og ikke starte med støy før etter kl 10. 

Anonymous poster hash: ff2e6...ccc
Skrevet

Her startet naboen opp gravemaskinen klokken 08:00 en lørdags morgen (og holdt på i ett til kl 23). Det er jo lov etter lovene, men fryktelig irriterende. I forhold til tradisjonell skikk og bruk skal man vente med støyenede maskiner til etter kl 10 på lørdager. Uheldigvis har det blitt veldig egosentriske i dette landet. Alt skal passe MEG og passer det meg og er billigere - ja, så tar man ikke hensyn. Så 1. mai synes jeg man kan ta hensyn til at folk faktisk har mulighet til å sove litt lengre og ikke starte med støy før etter kl 10.

Amen

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Ja, om de holder på hele dagen så.

Skrevet

Det er da strengt tatt ingen i denne tråden som har bestridt det du sier her... I hovedinnlegget ble det ikke nevnt noe om tidspunkter for start av høytrykkspylingen, kun en generell klage på at det skjer akkurat i dag og med begrunnelse i at det er en helligdag. I tillegg har hun kommet med motstridende meninger om når det egentlig er "passende" å utføre slikt arbeid. 

Slik jeg ser det er det vel ingen som setter stor pris på støyende arbeid absolutt hele dagen uansett hvilken dag det er snakk om, men man kan altså ikke klage på støy midt på dagen på en slik dag som dette, og i tillegg henvise til lovverk som ikke gjelder.

Det å ta hensyn til naboer er en helt annen ting. Det er veldig lov å vise hensyn, men man kan ikke kreve fullstendig ro og stillhet på en dag som denne. Man må vise hensyn andre veien også, og skjønne at folk av og til må støye litt for å få gjort nødvendig utendørs arbeid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...