Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Jeg vet at du tror du er til hjelp og støtte i en vanskelig situasjon. Problemet er at du faktisk gjør en vanskelig situasjon verre, bare ved å være til stede. Selv om han ikke sier det til deg, så er du en indirekte årsak til at han går. Ved at du i tillegg oppmuntrer og støtter han og er hans skulder å gråte på så gir du han store håp om en fantastisk fremtid med deg. Dere er jo i følge han så like, og har så mye felles. Han sier selv at situasjonen hadde vært annerledes om ikke du var inne i bildet, da ville dette foregått på en helt annen måte. Nå har han gitt opp alt over natten, et halvt liv har blitt til ingenting. På tre uker har alt han har hatt blitt glemt, og han haster inn i noe nytt for å finne lykken på nytt....akkurat som om vi aldri var lykkelige. Vi har hatt et utrolig godt liv sammen fylt av kjærlighet, godhet og samhørighet. En knust samboer og kjæreste sitter igjen med barn som skal forholde seg til at pappa ikke vil bo med oss mer. Håper du synes alt dette er verdt det, og kan se tilbake på dine handlinger uten å føle anger. Jeg vet at han er en god mann, vi har tross alt levd et langt og godt liv sammen. Jeg hadde bare trodd at vi skulle leve sammen for alltid. Ta godt vare på han, og håper du får et godt liv. Anonymous poster hash: 1dbaf...e5c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Hun har vel ikke gjort noe. Skal hun opphøre å eksistere slik at mannen din klarer å holde seg på matta?? Nei, dette er hans valg og hans ansvar alene. Han velger. Han må ta konsekvensene av det. Anonymous poster hash: f4642...2e3
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Du med mannen som går eller? Anonymous poster hash: 9cf23...699
Helene Harepus Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Hun har vel ikke gjort noe. Skal hun opphøre å eksistere slik at mannen din klarer å holde seg på matta?? Nei, dette er hans valg og hans ansvar alene. Han velger. Han må ta konsekvensene av det. Anonymous poster hash: f4642...2e3 Man "må" vel ikke heller stå der med armene åpne for opptatte menn? Det er lov å vise andre mennesker respekt..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Hun har vel ikke gjort noe. Skal hun opphøre å eksistere slik at mannen din klarer å holde seg på matta?? Nei, dette er hans valg og hans ansvar alene. Han velger. Han må ta konsekvensene av det. Anonymous poster hash: f4642...2e3 Man "må" vel ikke heller stå der med armene åpne for opptatte menn? Det er lov å vise andre mennesker respekt.. Vet ingenting om hva hun har gjort eller ikke gjort. Det jeg vet om henne er at hun har ikke noe ansvar for hva mannen velge. Vil tro at han er ved sine fulle fem og kan ta egne valg. Alt vi vet er at mannen til HI vil forlate henne pga. en annen kvinne. Det er hans valg og hans ansvar. Han må ikke ramle i armene på noen andre enn sin kone. Men han valgte å gjøre det. Igjen: Hans valg. Hans ansvar. Anonymous poster hash: f4642...2e3
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Har hatt noen samtaler med han de siste dagene, og han sier selv han har problemer med å tenke rasjonelt og ta riktige avgjørelser. Han ser i ettertid at ting han sier og gjør er dumt, men klarer ikke se det der og da. Hun har sagt at hun vil "redde" han....mener det går an å tenke litt lenger enn å hive seg etter et menneske i dyp personlig krise. Hi Anonymous poster hash: 1dbaf...e5c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Hun har vel ikke gjort noe. Skal hun opphøre å eksistere slik at mannen din klarer å holde seg på matta?? Nei, dette er hans valg og hans ansvar alene. Han velger. Han må ta konsekvensene av det. Anonymous poster hash: f4642...2e3 Man "må" vel ikke heller stå der med armene åpne for opptatte menn? Det er lov å vise andre mennesker respekt.. Enig med denne. Helt utrolig å se hvor ekle og selvopptatte folk her inne er. Anonymous poster hash: 872a8...83e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har mye sympati med deg HI men dette er utelukkende din manns ansvar. Dette er faktisk det han har valgt! Han har kastet deg og barna "over bord" for å kunne leve med denne kvinnen og han må ta ansvaret for det! Anonymous poster hash: 59fb3...7d5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Selvsagt er det mannens ansvar, men jeg personlig ville aldri lagt meg etter en person som går ut av et langvarig forhold, er i en dyp personlig krise og mentalt absolutt ikke på plass. Det strider i mot alt av mine prinsipper å legge seg etter opptatte menn, men meg om det. HI Anonymous poster hash: 1dbaf...e5c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Når din mann frivillig går fra forholdet med deg er han i prinsippet en fri mann og kan innlede et nytt forhold. Hvis det er deg med "mannen som går" så virker han særdeles selvsentrert og manipulerende. I prinsippet helt enig i at man ikke legger seg etter opptatte menn, men her er det vel den opptatte mannen som har lagt seg etter denne kvinnen. Virker som du gir ham ansvarsfritak for en situasjon han selv har skapt. Den andre kvinnen hadde ikke kommet noen vei om han ikke var interessert. Anonymous poster hash: 59fb3...7d5
Helene Harepus Skrevet 1. mai 2015 #11 Skrevet 1. mai 2015 Hun har vel ikke gjort noe. Skal hun opphøre å eksistere slik at mannen din klarer å holde seg på matta??Nei, dette er hans valg og hans ansvar alene. Han velger. Han må ta konsekvensene av det.Anonymous poster hash: f4642...2e3 Man "må" vel ikke heller stå der med armene åpne for opptatte menn? Det er lov å vise andre mennesker respekt.. Vet ingenting om hva hun har gjort eller ikke gjort. Det jeg vet om henne er at hun har ikke noe ansvar for hva mannen velge. Vil tro at han er ved sine fulle fem og kan ta egne valg.Alt vi vet er at mannen til HI vil forlate henne pga. en annen kvinne. Det er hans valg og hans ansvar. Han må ikke ramle i armene på noen andre enn sin kone. Men han valgte å gjøre det. Igjen: Hans valg. Hans ansvar. Anonymous poster hash: f4642...2e3 Selvfølgelig er det mannen som har hovedansvar. Men vi har alle ansvar for egne handlinger og jeg synes det er en grei regel å behandle andre slik man selv ønsker å bli behandlet. Det er klart ikke alle tenker slik og mange ser kun sine egne behov og ønsker og da er det vel ikke så farlig at hjemme sitter en familie som blir splittet opp..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #12 Skrevet 1. mai 2015 Herregud , unskyld meg! Mener de fleste at menn er vesen uten selvdisplin, dømmekraft, og totalt uten ansvar?? Ja han er skyld i det,MEN hadde de ikke vært for den andre kvinnen hadde ikke dette skjedd , da hadde han holdt seg til meg!! ?!? Legger dere ansvaret for at mannen deres skal være trofast over på alle andre kvinner???? Skjerp dere!! Anonymous poster hash: c622c...d8f
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #13 Skrevet 1. mai 2015 Herregud , unskyld meg! Mener de fleste at menn er vesen uten selvdisplin, dømmekraft, og totalt uten ansvar?? Ja han er skyld i det,MEN hadde de ikke vært for den andre kvinnen hadde ikke dette skjedd , da hadde han holdt seg til meg!! ?!? Legger dere ansvaret for at mannen deres skal være trofast over på alle andre kvinner???? Skjerp dere!! Anonymous poster hash: c622c...d8f Enig denne. Total ansvarsfraskrivelse og selvbedrag. Menn er enkle på mange områder, men de er som regel utstyrt med både følelser, viljestyrke og empati. Selvsagt er det ene og alene mannens ansvar hvis han er utro eller kvinnens hvis hun er utro. Det er da ingen som bare havner til køys med en annen uten å gjøre en hel masse vurderinger underveis. Greit at det er ufint å gå etter menn man vet er opptatt, men da er det jo hans fordømte ansvar å si nei takk. Anonymous poster hash: effb4...3d8
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #14 Skrevet 1. mai 2015 Hadde forholdet deres vært bra hadde han ikke gått til hun andre. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 9cf23...699
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #15 Skrevet 1. mai 2015 Slutt å syntes synd på deg selv ,og innse at han faktisk ikke elsker deg lenger. Han er voksen og må ta ansvar for sine handlinger, du kan ikke skylde på henne. Anonymous poster hash: 06c56...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå