Gå til innhold

Om å svare på henvendelser! Folkeskikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke snakk om god eller dårlig folkeskikk å gi beskjed?

Jeg skal tenke på det!

Angående de du foreslo, jeg har ikke bestemt meg!

Jeg fikk meldingen din, kan ikke svare enda!

Blir irritert på folk som ikke svarer, ja, nei eller vet ikke. Blir irritert når noen skal komme tilbake med svar og ikke gjør det. Så man enten ikke vet hva man skal forholde seg til, eller man blir tvungen til å mase.

😡😡😡😡😡

Anonymous poster hash: 28289...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg! Man bør gi en bekreftelse på at meldingen er mottatt.

Anonymous poster hash: d598a...36f
Skrevet

Slipper ikke at jeg har for å svare på meldinger. Noen ganger har jeg ikke lyst å svare i det hele tatt.

Mange som er masete og forventer svar innen 1 min. Som regle har jeg ikke med meg tlf. Den kan ligge for seg selv i mage timer og gjerne hele dagen om jeg holder på med noe annet.

På jobb har jeg ikke mulighet til å svare og de som må har nr.til jobben ( sfo,skole og mannen)

Nekter å ha være tilgjengelig til en hver tid for å leve opp til andres forventninger.

Anonymous poster hash: 997c9...5cc
Skrevet

Enig. Har bedt svigerinnen med familie til podens tiårsdag. Hvis de ikke kommer vil han gjerne utsette bursdagen sin for at de også kan komme. Bursdagen er om to dager og de har ennå ikke svart om de kommer. Begynner å bli litt sent å si til de andre gjestene at bursdagen blir utsatt...

Anonymous poster hash: e0a03...581
Skrevet

Enig. Har bedt svigerinnen med familie til podens tiårsdag. Hvis de ikke kommer vil han gjerne utsette bursdagen sin for at de også kan komme. Bursdagen er om to dager og de har ennå ikke svart om de kommer. Begynner å bli litt sent å si til de andre gjestene at bursdagen blir utsatt...

Anonymous poster hash: e0a03...581

I en slik situasjon tar man en telefon.

Anonymous poster hash: cd24a...67f

Skrevet

Slipper ikke at jeg har for å svare på meldinger. Noen ganger har jeg ikke lyst å svare i det hele tatt.

Mange som er masete og forventer svar innen 1 min. Som regle har jeg ikke med meg tlf. Den kan ligge for seg selv i mage timer og gjerne hele dagen om jeg holder på med noe annet.

På jobb har jeg ikke mulighet til å svare og de som må har nr.til jobben ( sfo,skole og mannen)

Nekter å ha være tilgjengelig til en hver tid for å leve opp til andres forventninger.

Anonymous poster hash: 997c9...5cc

Jeg tror HI mente de som ikke svarer skikkelig når de først svarer. Altså i stede for å svare ja eller nei, så kommer det med vage "jeg skal tenke på det", og så kommer det aldri noe svar slik at en ev. må mase på dem dersom man vil ha et skikkelig svar.

Anonymous poster hash: 44d01...c82

Skrevet

Selvsagt svarer man på henvendelser - på en ordentlig måte også! Det er normalt og høflig. Selvsagt trenger man ikke gjøre det med en gang. Men når man har anledning. Det tar ikke lang tid og er vennlig mot den som har sendt melding:) 

Anonymous poster hash: 932d6...ca9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...