Gå til innhold

Litt hjelp til fine briller?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kjøpe meg nye briller. Og har overhode ikke snøring på hva som er ok.

Er 36 år og har ingen "stil" i klesveien.

 

Noen snille damer her som kan linke til "akseptable" briller? Blir å kjøpe briller hos specsavers.

 

 

Anonymous poster hash: 39399...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner nok garantert noen snille damer/menn hos Specsavers som kan hjelpe deg. 👍👍

 

Veldig vanskelig å svare på uten å vite ansiktsform, fargene dine osv 😉

 

Jeg gruer meg like ille hver gang jeg også, men legger meg flat og forklarer at jeg aaaaaaner ikke hva som kler meg osv. Får alltid super hjelp og er kjempefornøyd hver gang. Eneste kriteriet mitt er at de skal sitte godt i ansiktet mitt. Jeg skal jo tross alt gå rundt med dem hver dag. 😄😄

Skrevet

Ta med deg ei god venninne, søster, mann eller barn som kan fortelle deg helt ærlig hvordan brillene ser ut. De som jobber hos optikeren er nemlig selgere å ikke alltid like ærlig, så kan de ha en helt annen personlig smak enn deg på hva som ser smashing ut på din nese.

 

Anonymous poster hash: c7323...7b6

Skrevet

Takk for svar.

 

Jeg har rundt til ovalt ansikt. Mørkebrunt hår til litt nedenfor skuldrene. For å være helt ærlig, har jeg ingen "gode" venninner.

Og som du over sier er jeg litt redd betjeningen skal dytte på meg noe for kun salgets skyld.

Jeg kan jo finne briller jeg synes er kule eller fine. Men klarer liksom ikke vurdere om de er too much på en måte.

 

Sånn som disse.

http://www.specsavers.no/briller/althorp

 

Anonymous poster hash: 39399...3e6

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Takk for svar.

 

Jeg har rundt til ovalt ansikt. Mørkebrunt hår til litt nedenfor skuldrene. For å være helt ærlig, har jeg ingen "gode" venninner.

Og som du over sier er jeg litt redd betjeningen skal dytte på meg noe for kun salgets skyld.

Jeg kan jo finne briller jeg synes er kule eller fine. Men klarer liksom ikke vurdere om de er too much på en måte.

 

Sånn som disse.

http://www.specsavers.no/briller/althorp

 

Anonymous poster hash: 39399...3e6

 

Jeg fikk hjelp av betjeningen da jeg skulle finne briller for første gang i fjor :) Jeg var også litt nervøs for at de skulle kun velge de dyreste brillene, men jeg gikk først bort der de "billigste" innfatningene hang (briller er uansett ikke billig :P ).

 

Dama fant frem en innfatning til 549kr, de var de første jeg prøvde noengang. Prøvde selvfølgelig flere også, men gikk tilbake til den innfatningene for den satt penest på ansiktet mitt :)

 

De er ikke nødvendigvis ute etter at du skal kjøpe det dyreste, jeg tenker at de heller vil at du skal gå ut fra butikken og være fornøyd, føle at du ble hørt og at du sitter igjen med følelsen av at du fikk god service og dermed vil benytte deg av de igjen :)

 

Lykke til!

Skrevet

Takk for oppmuntring 😊

Må nok bare hoppe i det.

Noen synspunkter på de brillene jeg linket til da? 😳 Bare for å se hvor i landet jeg ligger smaksmessig.

 

Anonymous poster hash: 39399...3e6

Skrevet

Jeg syns de var kjerring. Du må ikke kjøpe noe selvoppnevnte du får hjelp. De fleste optikere lånet ut briller, så du kan låne med og prøve hjemme for å bli sikker. Gå til flere å få forslag selvom du har tenkt å kjøpe hos specsavers.

 

Anonymous poster hash: 85db7...2dd

Skrevet

Jeg syns de var kjerring. Du må ikke kjøpe noe selvoppnevnte du får hjelp. De fleste optikere lånet ut briller, så du kan låne med og prøve hjemme for å bli sikker. Gå til flere å få forslag selvom du har tenkt å kjøpe hos specsavers.

 

Anonymous poster hash: 85db7...2dd

Jeg er jo litt kjerring😳

Kan du være så snill å linke til hva som ikke er kjerring?

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 39399...3e6

Skrevet

Jeg syntes de første du linket til var morsomme og kule.

 

Anonymous poster hash: 23fc8...d7b

Skrevet

Jeg syntes de første du linket til var morsomme og kule.

 

Anonymous poster hash: 23fc8...d7b

😊

Er de brillene jeg stadigvekk går tilbake å ser på.

 

 

 

Men må si jeg ble litt overrasket når noen mente de var kjerring. Det jeg forbinder med kjerring er stålinfatning og de som er uten ramme nederst på glasset. Men igjen,jeg er ikke god på hva som er "pent" og passende om jeg kan bruke de ordene.

 

Hadde vært morsomt og bra for min del om flere hadde linket til kjerringbriller og de som ikke er det 😛

Smaken er selvfølgelig forskjellig, men vil vel tro at mange har samme smak.

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 39399...3e6

Skrevet

Min erfaring er at det er mye god hjelp å få i butikken, de er rimelig drevne i å finne briller tilpasset både ansiktfasong og "stil" på kunden. Jeg ville startet med å presisere hvilken prisklasse du ønsker å holde deg til før dere begynner å prøve. Husk at brillene skal være behagelig på også. Lykke til, da!

Skrevet

Alain Mikli , har morsome og fancy briller. Vet ikke om Specsaver fører det merket.

Skrevet

Mitt forslag er å kjøpe noen nøytrale om du bare har råd til ett par.

 

Men det er veldig greit å ha flere par! Og da kunne jeg lett kjøpt de du linket til.

Skrevet

Likte ikke de du linket til. Særlig ikke de fargerike. Ville hatt mer nøytrale for å ikke se ut som en klovn når jeg kler meg i farger.

Jeg liker også bedre briller som er ganske beine øverst. Disse ser man fort streng ut i.

 

Anonymous poster hash: acbbc...697

Skrevet

Takk for svar.

 

Jeg har rundt til ovalt ansikt. Mørkebrunt hår til litt nedenfor skuldrene. For å være helt ærlig, har jeg ingen "gode" venninner.

Og som du over sier er jeg litt redd betjeningen skal dytte på meg noe for kun salgets skyld.

Jeg kan jo finne briller jeg synes er kule eller fine. Men klarer liksom ikke vurdere om de er too much på en måte.

 

Sånn som disse.

http://www.specsavers.no/briller/althorp

 

Anonymous poster hash: 39399...3e6

Nei, ikke ta dem. Too much. Husk at du skal ha dem på alle dager i mange år, og at de skal passe til alt fra bunad til begravelse. Sats på noen mer nøytrale både i farge og fasong. Jeg synes det er kulest med litt kraftig mørk ramme, ikke i metall, men det har jo vært stilen lenge nå.

 

 

Anonymous poster hash: 96097...b64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...