Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Bo i stor bolig (ikke enebolig), litt usentralt til, men ha utsikt. Få naboer. Gå ca 10 minutter til busstopp. Bo i boligfelt i et litt mindre rekkehus, mange naboer. Ingen utsikt. Mer sentralt mtp buss. Jeg klarer ikke å bestemme meg. Alle boligene vi vil ha ligger i områder som ikke er direkte usentrale, men hvor det er utfordringer med kollektivtransport. Jeg ønsker å bo sentralt for å ha en mest mulig fleksibel hverdag med mann og barn, fritidsaktiviteter, handling, jobb osv. Hva er viktigst for dere når dere velger bolig? Anonymous poster hash: 07371...eb4
Pengetreet Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Jeg ville nok helst bodd ute på bygda og da helst på et småbruk, men det er praktisk å bo nærme skole og barnas venner. Inntil videre bor vi i rekkehus rett ved skolen og datteren min og vennene hennes går inn og ut hos hverandre.
beef sister Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 For meg er det viktig å bo sentralt, men 10 minutter å gå til bussen er da ikke langt?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 Da hadde jeg valgt bushen! Jeg bor nok enda mer usentralt enn du beskriver her. Her er langt til det meste, inkludert naboer, men skogen og naturen er rett utenfor døra og vi stortrives!! Jeg er avhengig av bil, men det er en brøkdel av folk i kommunen som ikke bruker bil til å handle, komme seg til jobb, kjøre barn til og fra venner, skole eller aktiviteter. Den største forskjellen er at bilen min blir varm på turene... Anonymous poster hash: afe4b...3fe
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 For meg er det viktig å bo sentralt, men 10 minutter å gå til bussen er da ikke langt? 10 minutter er langt å gå til bussen. Man bor i Norge hvor det mange steder er høst nesten hele året med vind, regn osv. Man blir ganske våt om man skal gå 10 minutter i regnet selv om man bruker paraply. Anonymous poster hash: 07371...eb4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 For meg er det viktig å bo sentralt, men 10 minutter å gå til bussen er da ikke langt?10 minutter er langt å gå til bussen. Man bor i Norge hvor det mange steder er høst nesten hele året med vind, regn osv. Man blir ganske våt om man skal gå 10 minutter i regnet selv om man bruker paraply. Anonymous poster hash: 07371...eb4 Og i Norge vil de fleste stedene være mer enn 10 min fra busstoppet. Slik luksus har man i byene. Vil man ha stort hus med hage og ikke er millionær, må man forvente å gå 10 min til bussen. Anonymous poster hash: 48c9d...48e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 For meg er det viktig å bo sentralt, men 10 minutter å gå til bussen er da ikke langt?10 minutter er langt å gå til bussen. Man bor i Norge hvor det mange steder er høst nesten hele året med vind, regn osv. Man blir ganske våt om man skal gå 10 minutter i regnet selv om man bruker paraply. Anonymous poster hash: 07371...eb4 Og i Norge vil de fleste stedene være mer enn 10 min fra busstoppet. Slik luksus har man i byene. Vil man ha stort hus med hage og ikke er millionær, må man forvente å gå 10 min til bussen. Anonymous poster hash: 48c9d...48e Vi bor i byen. Hadde vi bodd på landet hadde 10 minutter ikke vært langt. Sammenlignet med å ha busstoppet rett utenfor døren er 10 minutter langt. Anonymous poster hash: 07371...eb4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Ville uten tvil valgt stor bolig med utsikt. 10 min ekstra å gå hadde jeg lett ofret for det. Anonymous poster hash: 48c9d...48e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #10 Skrevet 30. april 2015 For meg er det viktig å bo sentralt, men 10 minutter å gå til bussen er da ikke langt? 10 minutter er langt å gå til bussen. Man bor i Norge hvor det mange steder er høst nesten hele året med vind, regn osv. Man blir ganske våt om man skal gå 10 minutter i regnet selv om man bruker paraply. Anonymous poster hash: 07371...eb4 Det er vel bare å hive seg på sykkelen så tar det mye kortere tid. Anonymous poster hash: 075be...d1b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #11 Skrevet 30. april 2015 For meg er det viktig å bo sentralt, men 10 minutter å gå til bussen er da ikke langt?10 minutter er langt å gå til bussen. Man bor i Norge hvor det mange steder er høst nesten hele året med vind, regn osv. Man blir ganske våt om man skal gå 10 minutter i regnet selv om man bruker paraply. Anonymous poster hash: 07371...eb4 Det er vel bare å hive seg på sykkelen så tar det mye kortere tid. Anonymous poster hash: 075be...d1b He he, ja man blir jo mindre våt av å sykle en av å gå;-) Skal man drasse rundt på en sykkel hver gang man skal ta bussen? I tillegg er det bare oppoverbakke til busstoppet. Anonymous poster hash: 07371...eb4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #12 Skrevet 30. april 2015 For meg er det viktig å bo sentralt, men 10 minutter å gå til bussen er da ikke langt?10 minutter er langt å gå til bussen. Man bor i Norge hvor det mange steder er høst nesten hele året med vind, regn osv. Man blir ganske våt om man skal gå 10 minutter i regnet selv om man bruker paraply.Anonymous poster hash: 07371...eb4 Det er vel bare å hive seg på sykkelen så tar det mye kortere tid.Anonymous poster hash: 075be...d1b He he, ja man blir jo mindre våt av å sykle en av å gå;-) Skal man drasse rundt på en sykkel hver gang man skal ta bussen? I tillegg er det bare oppoverbakke til busstoppet. Anonymous poster hash: 07371...eb4 Og det er bare nedover bakke hjem fra busstoppet! Joho Anonymous poster hash: 48c9d...48e
beef sister Skrevet 1. mai 2015 #13 Skrevet 1. mai 2015 (endret) For meg er det viktig å bo sentralt, men 10 minutter å gå til bussen er da ikke langt? 10 minutter er langt å gå til bussen. Man bor i Norge hvor det mange steder er høst nesten hele året med vind, regn osv. Man blir ganske våt om man skal gå 10 minutter i regnet selv om man bruker paraply. Anonymous poster hash: 07371...eb4 Nei, 10 minutter er ikke langt, selv ikke i Norge. Finnes mange sentrale områder i Norge hvor folk må gå 10 minutter til bussen, selv i Oslo. Jeg bor i en storby, hvor vi også har vær og vind, og må gå 5-6 minutter. Kjenner flere som må gå lenger, uten at jeg tror at noen synes 10 minutter er veldig langt. Hvis du derimot synes det er veldig langt, bør du helt klart flytte til boligfeltet. Eller så kan du se på det som litt ekstra mosjon, hvor du kommer deg ut selv i regnvær. Endret 1. mai 2015 av beef sister
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #14 Skrevet 1. mai 2015 Vi kjøpte bolig ifjor og valgmulighetene deres høres nokså likt ut som det vi hadde. Vi gikk for den større boligen som lå litt mer usentralt til. 10 minutter å gå til toget i oppoverbakke, men det går helt fint - også i regn (bor på østlandet, forstår at 10 min til kollektivt blir mer slitsomt om dere bor i andre deler av landet hvor det er mer ruskevær enn her). Ellers er det jo deilig med mer plass, utsikt og rolig nabolag. Samtidig er det viktig å tenke på plassering med tanke på barnehage om det er aktuelt for dere, og i boligfeltet er det kanskje flere lekekamerater for barna? Vi ønsket (og kjøpte) en bolig som lå landlig til, men samtidig ikke mer enn 30 min til jobb i Oslo, i et område med barnefamilier, og barnehage lett tilgjengelig for henting og levering på vei til og fra toget. I tillegg var egen garasje, mye bodplass og skjermet hage viktig. Anonymous poster hash: d9330...783
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #15 Skrevet 1. mai 2015 Enebolig, litt ensomt til, et stykke fra bussholdeplassen og få naboer, da blir dere taxitjeneste for barna og deres venner, iallefall mens de er små. For barnas skyld ville jeg heller bodd litt mer sentralt, slik at de har lekekamerater i gata og ikke må organisere besøk hele tiden. Hvordan er avstanden til skolen de stedene det er snakk om? Fritidsaktiviteter? Hvor ofte går bussen? Litt usentralt men godt busstilbud er noe helt annet enn litt usentralt med dårlig busstilbud! Anonymous poster hash: 8922d...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå