Gå til innhold

Idiotspørsmål om økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noe å si for meg at mannen min betaler hele lånet, og at han får alle fradragene på sin selvangivelse? Skjønner at han får mer igjen på skatten, men utover det? Vil det ha betydning ved et evt brudd? Jeg gikk inn med mye mer egenkapital (drøye 2 mill, han la inn 50000) da vi kjøpte vår første leilighet

sammen, men vi eier 50% hver. Han tjener mye mer enn meg, og jeg tar meg av andre utgifter (bhg, forsikringer, tlf, mat etc).

Anonymous poster hash: ff0a4...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere eier sammen spiller det ingen rolle hvem av dere som betaler lånet og hvem som betaler barnehagen. Dere drifter familieøkonomien sammen og eier sammen.

Anonymous poster hash: 5cde3...489

Skrevet

Så lenge dere eier sammen spiller det ingen rolle hvem av dere som betaler lånet og hvem som betaler barnehagen. Dere drifter familieøkonomien sammen og eier sammen.

Anonymous poster hash: 5cde3...489

Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: ff0a4...b20

Skrevet

Jeg regner med at dere har skrevet kontrakt på at hvis det blir slutt så får du pengene du la inn tilbake???

Anonymous poster hash: d65be...b89

Skrevet

Her ville jeg undersøkt litt. For betaler han hele lånet , selv om dere eier sammen på skjøtet , kan ham kreve skjevdeling av boet ved brudd. Kjenner noen som har Vært ikke akkurat den situasjonen nå. 5 år med krig og rettssaker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...