Gå til innhold

ang selvangivelsen, samboere fordele lånet mellom seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pr nå står alt lånet på han... Han vil da få mer igjen enn meg.. Men vi bruker det på huset uansett. Er det slik at vi bør fordele det mellom oss?

Anonymous poster hash: ba699...2fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde før et felles lån, men siden det var i min bank så kom det på min selvangivelse. Vi betalte begge inn 50/50 på lånet. Førte over halvparten av lånet og renter til han hvert år på selvangivelsen.

Anonymous poster hash: 623a9...85b
Skrevet

Det lønner seg å fordele så begge får igjen og ingen får baksmell, strafferenten på baksmell må unngås.

Anonymous poster hash: 9c4f2...b1b

Skrevet

Hvis du betaler like mye på lånet som hsm er det bare rett og rimelig at det blir oppført 50 % på hver av dere -også renter

Anonymous poster hash: a523c...e3a

Skrevet

Som oftest lønner det seg å føre det på den som har høyest inntekt, men det kommer an på andre faktorer også. 

Skrevet

Må man ikke fordele det da, når man ikke er gift?

Anonymous poster hash: 7cf1b...130

Skrevet

Ok... Ble ikke så mye smartere? Noen som vet om det er slik man skal gjøre? Eller bestemmer man selv?

Anonymous poster hash: ba699...2fa

Skrevet

Se på skatteetaten sin nettside. Det står at gjeld skal fordeles et ansvarsforhold ovenfor banken. Ektefeller kan velge annen fordeling men om samboere vil det må de femlegge en intern avtale. Jeg får ikke linken til teksten fra mobil..

Anonymous poster hash: 7cf1b...130

Skrevet

Her er det mange som uttaler seg om ting de ikke har greie på! Om dere uansett bruker pengene som dere får igjen felles, spiller det ingen rolle. Eneste unntak er om mannen tjener så lite at han ikke betaler skatt eller av andre grunner ikke får utnyttet fradraget. At en tjener mye, og har høy skatteprosent spiller ingen rolle på dette. Eneste du må tenke på er at so samboere kan dere ikke endre dette fra år til år. Det dere gjør i pr får derfor konsekvenser for fremtidige år. Er det planlagt at en av dere skal gå lenge uten lønn f.eks. bør det hensyntas.

Anonymous poster hash: 218d1...fe3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...