Gå til innhold

Råd om kommende rettssak? Konkurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en barnefar som kort og grovt fortalt er uegnet til å ha ansvar for noen andre, egentlig inkludert seg selv også. Ingen jobb, rusproblemer, fratatt sertifikat, ingen hus, bor hjemme hos foreldre, osv. 

Han stevnet meg, og vi dro på et rettsforberedende møte. Vi inngikk forlik, og kort etter brøt han dette forliket. Jeg stoppet det hele. Vi hadde allerede fått et tidspunkt til når møte nr. 2 skulle være, FØR forliket ble brutt, men jeg så ingen grunn til det. Vi kommer ikke til å bli enige, og jeg var ikke villig til å fortsette på den samme kontrakten. I tillegg sa barnefar selv til meg at han ønsket å ta dette utenfor retten. Nå har jeg fått beskjed av advokaten min om at det er berammet hovedforhandling om et halvt år, og at vi må finne en midlertidig løsning på samvær til da. 

Hva betyr det? Det er jo rettsak? Å herregud.. Jeg sliter enormt med å betale advokaten, og har samboer, og derfor ikke fri rettshjelp, noe barnefar har. Så ufattelig urettferdig! Jeg jobber og sliter, og nå må alt og mye mer gå til advokat og rettssak, mens barnefar ligger på sofaen eller fester dagen lang, og får alt dekket. 
Jeg kvier meg enormt for rettsaken, og redd for at det skal komme opp mye grums, selv om jeg ikke har noe å frykte. Men jeg vet aldri hva barnefar kan finne på å lyve om, om meg..

Det jeg lurer på; beramming av hovedforhandling er det med finere ord rettssak?
Er det noen sjanse for å få hjelp til den økonomiske delen selv om jeg har samboer og inntekt over grensa? 

Anonymous poster hash: dedc2...3b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hovedforhandlinger er rettssak.

Jeg kjenner ikke til noen støttemuligheter om du ikke kvalifiserer til fri rettshjelp. Dessverre.

Anonymous poster hash: 5cb3e...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...