Gå til innhold

Stemor som skal flytte ut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til dere alle tapre stemødre og andre som leser dette forumet.

Jeg og mannen min har fått et barn sammen for snart ett år siden.

Her må jeg hoppe over alt vi har vært gjennom ila de siste månedene - hvor mye tvil det har vært, hvor mye tårer, hvor stor håp som ble knust og hvor naiv samt arrogant jeg har vært som trudde at felles barn ville gjøre forholdet vårt sterkere. Jenta vår er et fantastisk lille menneske med det artigste smilet jeg har sett. Hun er så klart en baby med sine opp- og nedturer men etterhvert fylte hun opp mitt hjerte med følelsene jeg ikke visste om at de fantes.

Jeg har tenkt mye, lest mye, snakket med folk og har gått til psykolog i noen måneder for å finne ut av ting. Og nå skal jeg og jenta mi flytte ut. Mannen min har to gutter fra før (9 og 12 år) som har bodd hos oss 50/50.

Mitt spørsmål er - hvordan skal vi fortelle det til guttene hans? At jeg og lillesøstera deres skal flytte ut? Jeg ønsker at faren og jenta vår skal ha god kontakt både de imellom og sammen med storebrødre. Hvordan skal vi presentere denne avfhørelsen for guttene?

Anonymous poster hash: e3502...87b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville gjort det slik at dere begge to snakker med guttene sammen, slik at guttene ikke får følelse av at dere er veldig uvenner, men at dere kan snakke greit sammen. Hvis bare en av dere sier det til guttene så kan det blir vanskelig for dem å vite hvordan de skal forholde seg til den andre inntil du har flyttet ut.

Fortell dem også at det er de er like mye brødrene til jenta som alltid, og du ønsker at de skal ha et godt forhold til søsteren sin videre. Når jenta blir større så vil vel far også ha mer samvær med henne enn det han vil ha til å begynne med.

Lykke til!

Klem

Anonymous poster hash: 419ca...e73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...