Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Har vært en del små jordskjelv i Norge den siste tiden! Blir veldig bekymret jeg. Tror dere dette er starten på et stort jordskjelv? Jeg er hvertfall veldig redd for det.. Anonymous poster hash: a8a71...387
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Nei, selvsagt er det ikke det. Vi ligger jo ikke sånn til at vi får store skjelv. Anonymous poster hash: 4dec2...a2b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 Nei, selvsagt er det ikke det. Vi ligger jo ikke sånn til at vi får store skjelv. Anonymous poster hash: 4dec2...a2b Her ser du hvor det kommer store skjelv. det er der platene ligger inntil hverandre. Skjelvene kommer av at platene enten glir under hverandre og så glipper opp igjen, eller at de bumper borti hverandre. http://no.wikipedia.org/wiki/Platetektonikk#/media/File:Plates_tect2_en.svg Anonymous poster hash: 4dec2...a2b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 Men store skjelv kan jo forekomme. Sjeldent det er så mange skjelv her på så kort tid , leste jeg. Anonymous poster hash: a8a71...387
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 Førstemann til bananene! Hermetikkboksen med kaffen er klar 😉
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 Gleder meg til å se hvor mye bistandspenger vi får! Anonymous poster hash: deef3...80a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Jeg har selv vært med på flere skjelv da jeg var mindre, så tror ikke det er noe nytt. Anonymous poster hash: 60863...2ce
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Det er ikke noe unormalt at det er små skjelv i Norge. Leste en artikkel for noen dager siden at det er "på tide" at det kommer et større skjelv i Norge også, husker ikke helt hvor, men det var i nord. Forrige store skjelv var for 200 år siden og var rundt 6,0 i styrke. Et skjelv med den styrken i Norge vil man merke godt, men byggene vi har er mye bedre enn f.eks byggene i Nepal, så det vil derfor ikke gjøre noen store skader. Det er ikke skjelvet i seg selv som gjør at folk blir skadet eller drept, det er at bygningene ikke tåler det og raser sammen så de skader og dreper. Så det er ikke noen grunn til å være redd for store skjelv i Norge. (og et lite forbehold om at jeg har husket tallene riktig, men artikkelen leste jeg på en eller annen nettavis, så det burde være mulig å søke den opp) Anonymous poster hash: 592cd...61a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå