Gå til innhold

hvor mye penger gir man til konfirmanten "i boligfeltet"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjenner ikje de to familiene, annet enn at vi bor i samme boligfelt, nikker og sier ett kort "hei" på butikken, og løfter handa når vi paserer hverandre i bil.

Vi kan så vidt veksle noen ord om vær og vind under dugnad eller sånn.

Nå skal to gutter så stolte stå til konfirmasjon i helgen og jeg er usikker på summen jeg skal gi.

250, 300, 500?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å gi 200 eller 300 til naboen her

Anonymous poster hash: cb375...905
Skrevet

Gir man virkelig til folk man ikke kjenner?

Min datter fikk fra den ene naboen vi har litt med å gjøre. Ingenting fra de 10-12 andre. Har aldri tenkt at hun burde fått heller.

Anonymous poster hash: 177de...a0f

Skrevet

50 og 100 kr er vanlig på feltet her jeg bor.

Skrevet

Vi har gitt 200 kr.

Anonymous poster hash: 346a9...8db

Skrevet

Om du ikke kjenner dem, og bare er på nikk med de, holder det med et kort med lykkeønskninger, evnt en 50lapp. Man kan ikke gi til alle.

Skrevet

50 kr var vanlig da jeg konfirmerte meg (i 98), så jeg ville lagt meg på 200, eller en liten blomst eller noe. Opererer man med telegram lenger? Det fikk vi også endel av på min tid husker jeg... 😛 (fra sambygdinger som man bare "visste av")

Skrevet

200 har vi gitt til naboene.

Anonymous poster hash: 80181...76c

Skrevet

Vi gir 100kr til de vi bare er på "hils" med, men om vi kjenner konfirmanten gir vi 200kr :)

Anonymous poster hash: d5cfb...a69

Skrevet

Vi har gitt 200 tidligere, men jeg angret i ettertid og synes det var for lite. Neste gang gir jeg 500.

Anonymous poster hash: 149ec...3bb

Skrevet

Vi har da aldri gitt gave til nabokonfirmanter... Kort hvis vi kjenner dem litt, 200kr og kort hvis det er venner av våre barn.

Anonymous poster hash: 077f6...ca6

Skrevet

Vi har gitt 200 der vi kjenner foreldrene men ikke barna, og vi ikke er invitert i konfirmasjonen. Til naboer vi ikke kjenner gir vi ingenting, evt en blomst til de som bor aller nærmest.

Anonymous poster hash: 5d65b...969
Skrevet

Jeg gir 100 kr til nabogutten her, har ikke særlig kontakt med dem.

Anonymous poster hash: 8ab0b...b02
Skrevet

200

Anonymous poster hash: 7c63a...039

Skrevet

Jeg kommer ikke til å gi til barn jeg ikke kjenner! :)

Anonymous poster hash: a2b5b...bfb

Skrevet

Hvis man bare er på nikk/hils og aldri prater ville jeg ikke tenkt på det som naturlig å gi noe som helst. Men kanskje et kort hadde vært hyggelig? Men nå bor jeg i Oslo da. Folk i storbyen er kanskje litt mer fremmed for hverandre?

Anonymous poster hash: 755f7...758

Skrevet

Hvis jeg hadde gitt noe så hadde det blitt en 100-lapp.

Anonymous poster hash: a8ede...ab5

Skrevet

Hundrings holder.

Anonymous poster hash: 4dc81...1b2

Skrevet

Skal man nå også gi konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner? Til dåp og? Jul? Bursdag? Jeg hadde ikke gitt noe til fremmede. Noe annet om man kjenner barnet og/eller foreldrene. Da hadde jeg gitt kanskje 200kr.

Anonymous poster hash: 19fe4...835

Skrevet

Ettersom jeg husker jeg fikk 50 og hundrelapper da jeg ble konfirmert i 1990 (husker jeg var utrolig overrasket, postkassa var full av telegrammer med penger da vi kom hjem) ville jeg nok gitt 200 nå så sant det ikke er horder av potensielle konfirmanter i nabolaget hvert år.

Jeg tenker egentlig at det store dilemmaet blir når/hvis mine egne barn konfirmeres, gir man gave til alle i klassen f.eks? Og ev. hvorfor ikke, om det er vanlig å gi til nabobarn man knapt kjenner.

Skrevet

200,-

Anonymous poster hash: c174f...1c5
Skrevet

eh..ingenting selvsagt

Anonymous poster hash: 805df...777
Skrevet

Bare på hils med? Ingenting! Det er nok konfirmanter å gi til om man ikke skal gi til de man ikke kjenner også! Og om jeg hadde gitt: 100,-

Anonymous poster hash: 3e230...1e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...