Gå til innhold

Meglerhonorarer ved salg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva meglerhonorarer ligger på ved salg av rekkehus (borettslag) i Bergen?

Anonymous poster hash: 46aea...698

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer det ikke an på megler da?

Anonymous poster hash: 7da8f...f6c

Skrevet

Tenkte kanskje de pleide å ligge på cirka samme pris. Har aldri solgt i Bergen før, derfor jeg lurer😊

HI

Skrevet

Tror det står i alle salgsoppgaver, så du kan jo saumfare finn. Eller skrive i overskriften at det gjelder borettslag i Bergen.

Skrevet

Det varierer veldig, både fra megler til megler og hvor flink du er på å prute ;)

Anonymous poster hash: 184d4...9cd
Skrevet

Er det ikke prosentvis av salgssummen?

Anonymous poster hash: 7ca5a...731

Skrevet

Da får jeg prute hardt ;) Prosentvis av salgssummen er gjerne ved salg av enebolig, de bruker andre regler ved salg av borettslagsleiligheter. Vet bare at noen steder opererer med mer eller mindre fastpris. Finn viser ikke hvor mye selger må betale for tjenesten.

HI

Skrevet

Da vi solgte leiligheten vår i Oslo så hadde vi inne 3 meglere. Alle opererte med prosent av salgssummen. Det var selveierleilighet da, vet ikke om det har noe å si. Vil anbefale å ta kontakt med flere meglere så er det lettere å prute ;)

Anonymous poster hash: 7ca5a...731

Skrevet

Kommer til å ta kontakt med flere meglere, jeg har solgt før, men i en annen by. Tenkte kanskje de opererte på en litt annen måte i storby. De pleier ikke å ha prosentsats i borettslag.

HI

Skrevet

Vi betalte ca 37000 for to år siden. Dette var i Bergen, og megler fra SBV. Superdeal!

Anonymous poster hash: 862ac...4b4

Skrevet

Da får jeg prute hardt ;) Prosentvis av salgssummen er gjerne ved salg av enebolig, de bruker andre regler ved salg av borettslagsleiligheter. Vet bare at noen steder opererer med mer eller mindre fastpris. Finn viser ikke hvor mye selger må betale for tjenesten.

HI

Det står i prospektene her i Vestfold hvertfall. Meglers honorar etc står som et eget punkt. Ikke på selve finn-annonsen,du må laste ned hele salgsoppgaven. Så det er jo litt av en jobb ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...