Gå til innhold

Noen her som er operasjonsykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det tungt for ryggen? Jeg har vært operert for en del år siden i ryggen og er redd jeg vil få plagene tilbake ved mye ståing. Kan man sette seg ned på en stol ved operasjoner som varer 5-8 timer eller står man rett opp å ned mens operasjonen pågår?

Hva ellers gjør man som operasjonsykepleier forruten om å assistere under operasjon og telle utstyr som kommer inn og ut?

Anonymous poster hash: 6837e...a52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er ikke operasjonssykepleier, men sisteårs medisinstudent jeg har assistert ved mange operasjoner. Hvis du har ryggproblemer vil jeg ikke anbefale operasjonssykepleier. Under noen operasjoner kan du sitte. Men ikke alltid det går. Medstudenter som har ryggproblemer har blitt frarådet å velge et kirurgisk fag av bedriftslegene. Det er forresten alltid to operasjonssykepleier under en operasjon. En er kledd sterilt og står ved bordet ved pasienten og holder ordenen på utstyr, hjelper kirurgene osv. Den andre kan gjerne sitte mer og må hente og fylle på ting som mangler, svare på telefoner osv. Operasjonssykepleiere er også med å stelle i stand pasienten, altså dekke til, legge pasienten i den stillingen som trengs og desinfisere. Etterpå bandasjerer de osv. Sykepleierne er også så heldige at de kan ta pauser. Da kommer en annen sykepleier og tar over. Samme gjelder for anestesien, men ikke kirurgene. Det er veldig kjipt. Jeg vil heller anbefale deg å bli anestesisykepleier! Da kan du gjøre mye praktisk og du kan sitte under nesten hele operasjonene. Hadde jeg vært sykepleier, hadde jeg sterkt vurdert anestesi.

Anonymous poster hash: 82c06...59d

Skrevet