Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Har kjøpt meg pulsklokke,og hvilepulsen min er på 90. Er ikke det alt for høyt? Jeg er relativt aktiv og trener (lett) ukentlig, men er noe overvektig. Ble litt bekymret :/ Anonymous poster hash: 78d09...323
Pobie Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Hvilepuls måles mens du fremdeles ligger i senga om morgenen, 5 minutter etter du har våknet, før du har stått opp eller gjort noe som helst. Pulsen når du sitter stille i løpet av dagen er strengt tatt ikke hvilepuls. Men ja, 90 er høyt hvis du bare sitter stille. Den vil gå opp hvis du spiser eller drikker, drikker kaffe, beveger deg på noen som helst måte, prater med folk, er stresset, har sovet dårlig osv. Overvekt øker nok også pulsen. Min hvilepuls er 60 når jeg våkner, og når jeg sitter stille i løpet av dagen ligger den mellom 68-74.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå