Gå til innhold

Boligjakten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor klarer ikke folk å søke bolig på finn selv ??

Men er gøy å se på

Anonymous poster hash: 2718a...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Det tror jeg de aller fleste i programmet gjør også og har gjerne gjort det en stund. Men tv 3 har nok søkt etter folk som kan tenke seg å være med og folk melder seg på.

De får jo gjerne gode innspill, hjelp til å tenke nytt, og tips og råd i en budrunde.

Anonymous poster hash: 5b0f0...4a0
Skrevet

Jeg tenker at det ikke har så mye med at de ikke klarer å søke etter bolig selv, flere sier at de ikke har klart å finne noe selv. Noen av dem har urealistiske forventninger til hva de kan få for pengene sine (det er jo bare å høre på hva enkelte av deltakerne ønsker seg og hva de kommenterer når de er på visning feks), andre er rett og slett uerfarne når det kommer til boligkjøp og trenger litt hjelp av den grunn. 

Andre igjen er rett og slett der at de ser fordelen av å kunne få hjelp av en profesjonell, spesielt når det kommer til budrunden. Det er enkelte i den serien som har gjort gode kjøp som følge av at de har fått hjelp og råd av megleren. Ikke dumt det. 

Husker selv at det var skummelt å skulle kjøpe min aller første bolig. Jeg og mannen gikk på en masse visninger i nesten et år bare for å kikke; finne ut hva vi kunne få for pengene våre, hvordan markedet var ift pris på det tidspunktet og hva vi til syvende og sist ønsket oss. For å si det sånn; vi forandret preferansene våre en god del i løpet av det året etter hvert som vi så hvilke løsninger som vi likte og ikke likte, hvilke løsninger som viste seg å ikke fungere så godt som vi først hadde tenkt osv. Vi gjorde det så mye at vi var på hils med en titalls av Oslos mest profilerte eiendomsmeglere, og kunne få kommentarer ala "Hva gjør dere her? Dette er jo ikke en leilighet for dere!". LOL. Deretter, når vi følte oss klar for å se mer seriøst på leiligheter for faktisk å kjøpe, gikk vi på visninger og bød på diverse leiligheter i ca 5 måneder før vi fikk tilslaget på en. Vi fikk en leilighet med perfekt beliggenhet, passe størrelse, fin å "vokse i" og et bra investeringsobjekt. Vi elsket den. I den perioden der kunne vi lese en boligannonse, og fastslå med rimelig stor nøyaktighet hvor mye den kom til å gå for. 

Det er klart at ikke alle har så god tid som vi hadde (eller interessen for å gjøre det vi gjorde - vi elsker å gå på visninger og er generelt interessert i slikt), og kanskje har litt urealistiske forventninger til hvor lang tid det tar å skaffe seg bolig. Hvem vet egentlig? Det kan åpenbart være flere grunner til at folk melder seg på et slikt program. Kanskje de har lyst til å komme på TV? 

Anonymous poster hash: 814ea...ae8
Skrevet

Jeg tenker at flere burde fått hjelp under budrunder.synes det er ett kjempe bra program

Skrevet

Hovedproblemet til deltakerne er jo ofte at de har satt seg litt fast med tanke på hvor de vil bo, meglerne tar dem jo ofte med til andre steder/deler av byen for å vise at de har alternativer og at de kan få det de ønsker seg, men kanskje ikke der de helst (tror de ) vil bo.

Skulle ønske de kunne tatt dem med til vårt hus...

Anonymous poster hash: 27b9b...f49
Skrevet

Takk for svar

Ja, det er kjempe kjekt program

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...