Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 I 2012 da gikk jeg på p-sprøyten, noe som ikke gikk så bra da jeg RASTE i vekt, gikk fra 60 kilo til 43 (ingen spesielle grunner til det, som jeg kan huske?) denne sprøyten ble sittet inn på en helestasjon, og jeg tok bare denne ene sprøyten før jeg måtte begynne på p-piller igjen (jasmine) som jeg var veldig fornøyd med. Jeg fikk en sønn for 7 måneder siden, og nå har jeg bestilt time til å sette inn p-staven. Men leste inne på sexogsamfunn at p-staven inneholder det samme hormonet gestagen som p-sprøten og gjør, det har liksom det samme i seg. Risikerer jeg at det samme skal skje denne gangen og? Er det slik at noen går ned i vekt, noen merker ikke noe endringer, og noen går opp i vekt? kommer det for alltid til å være slik og? og er dette bare pga gestagenet hormonet ? Leste at jasmine er helt normal (om dere skjønner) Anonymous poster hash: d9dc2...221
Lille krøll Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Vet ikke svaret men det er forskjeller på pstav. Du har implanon og nexplanon. De skal være forskjellige.
HvittHus Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Nexplanon er det nye navnet på Implanon. Om problemet du beskriver vil skje igjen er jo vanskelig å vite, men du burde kanskje utsette timen og heller prøve Cerazette noen måneder for å se om du får problemer. Man anbefaler gjerne Cerazette før Nexplanon fordi disse er temmelig like i virkemåte.
Lille krøll Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Nexplanon er det nye navnet på Implanon. Om problemet du beskriver vil skje igjen er jo vanskelig å vite, men du burde kanskje utsette timen og heller prøve Cerazette noen måneder for å se om du får problemer. Man anbefaler gjerne Cerazette før Nexplanon fordi disse er temmelig like i virkemåte. Er ikke 100 sikker men min lege ville ikke sette inn implanon da jeg fortsatt ammet. Cerazette inneholder melk så de kunne jeg ikke ta. Nexplanon gikk fint når jeg ammet. Satte inn siste i januar 2014.
HvittHus Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Nexplanon er det nye navnet på Implanon. Om problemet du beskriver vil skje igjen er jo vanskelig å vite, men du burde kanskje utsette timen og heller prøve Cerazette noen måneder for å se om du får problemer. Man anbefaler gjerne Cerazette før Nexplanon fordi disse er temmelig like i virkemåte. Er ikke 100 sikker men min lege ville ikke sette inn implanon da jeg fortsatt ammet. Cerazette inneholder melk så de kunne jeg ikke ta. Nexplanon gikk fint når jeg ammet. Satte inn siste i januar 2014. Da har nok legen din tatt feil. Nexplanon og Implanon er det samme produktet. http://www.felleskatalogen.no/medisin/endret-navn/2010
Lille krøll Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Nexplanon er det nye navnet på Implanon. Om problemet du beskriver vil skje igjen er jo vanskelig å vite, men du burde kanskje utsette timen og heller prøve Cerazette noen måneder for å se om du får problemer. Man anbefaler gjerne Cerazette før Nexplanon fordi disse er temmelig like i virkemåte.Er ikke 100 sikker men min lege ville ikke sette inn implanon da jeg fortsatt ammet. Cerazette inneholder melk så de kunne jeg ikke ta.Nexplanon gikk fint når jeg ammet. Satte inn siste i januar 2014. Da har nok legen din tatt feil. Nexplanon og Implanon er det samme produktet. http://www.felleskatalogen.no/medisin/endret-navn/2010 Ja han er ikke en god fastlege så er ikke så overrasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå