Gå til innhold

Er så lei av min egen far!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pusset opp et hus i rekordfart for to år siden. Alt fra nytt elektrisk til rør og nye bad, nesten alt nytt. Så gjenstår det småplukk som å gå over spikerhull på lister i noen rom, og noen lister i en gang vi sjelden går i. Vaskerommet venter vi med til vi får litt mer penger inn.

Hver uke de siste to årene har faren min kommet og påpekt disse spikerhullene som skulle vært malt over, listene som mangler i den ene gangen vi nesten aldri går i, og selvfølgelig dette vaskerommet.

Sier at vi er så leie av oppussing at det sitter i halsen, men det nytter ikke. Kommer og peker ut alle "feil". Han er perfeksjonisten selv. Prøver å si det på en fin måte, men han kommer og sier det samme hver uke! Kanskje flere ganger per uke. Nå går det et sukk i meg og mannen hver gang han kommer og jeg synes faktisk det er respektløst å komme her å peke ut feil gang på gang.

Dette er sånt som andre ikke legger merke til engang, får bare masse skryt av alle som kommer på besøk om hvor fint det er blitt.

Nå er det rett før jeg låser døra for nå har jeg hørt på det i to år. Har sagt vi ikke har råd til vaskerommet, men han mener det blir såvidt en kostnad. Da føler jeg meg enda mindre for jo, det blir dyrt!

Ser ikke helt hvor respekten for oss er her? Når jeg ikke er hjemme maser han ekstra på mannen om dette og omvendt. Om det er så forbanna viktig kan han vel gjøre det selv?!

Anonymous poster hash: 9ef21...548

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har vel sagt ordentlig i fra om at dere er drittlei av maset hans?

Kanskje dere skal si hver gang han begynner at han må gjerne gjøre gøre det selv om det plager han så mye.

Anonymous poster hash: 81870...92b

Skrevet

Kan du ikke si rett ut til ham noe slikt som at: "Nå har du påpekt dette veldig mange ganger. Det er ikke så hyggelig at du alltid peker på ting du mener er feil i hjemmet vårt. Vi er klar over disse tingene, men vi velger å ikke ta det akkurat nå. Vær så snill å respektere det." Hvis han likevel nevner det igjen, svarer dere bare:"Dette har vi snakket ferdig om." 

Anonymous poster hash: b5a84...b8a
Skrevet

Hadde glatt sagt: du er mer enn hjertelig velkommen til å fikse det. Og ment det når jeg sa det.

Skrevet

Ikke belønn uønsket atferd med oppmerksomhet. Skift samtaleemne hver gang han kommenterer det, blir til slutt lei.

Skrevet

Men så gi han sparkel og sandpapir neste gang han kommer med kommentarer. Si at han har bedre tid enn dere og at siden det plager han såpass er han hjertelig velkommen til å hjelpe til! Om han ikke tar imot utfordringer kan du med god samvittighet be han holde kjeft.

Skrevet

Har sagt ifra flere ganger at vi kommer til å vente med dette. Spesielt nå som mannen har en skade og jeg jobber kun natt og har tre små barn under skolealder.

Når de endelig er i seng på kvelden slenger jeg ikke frem malerkosten altså. Minste går ikke i bhg og er veldig krevende for tiden.

Jeg føler han prøver å trykke oss ned psykisk med dette maset sitt. Aldri er noe godt nok. Om vi fikser noe han har parker på så finner han fort noe nytt..

HI

Anonymous poster hash: 9ef21...548

Skrevet

Hadde sagt noko slikt som at "no er eg skitlei dette pratet ditt, no får du komme og gjere det sjølv, om du ikkje kan late vere å kommentere det"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...