Gå til innhold

Hvor mange her er egentlig likestilte foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mye snakk om det her nå... Så jeg lurer hvordan det er hjemme hos dere. Er far til barna like gode omsorgspersoner som dere? Synger, leser, trøster, passer på de får i seg sunn mat, får med seg rette klær på skole og barnehage, får "5 om dagen", går på foreldremøter, følger til aktiviteter, sørger for de har rene og pene klær osv.

Anonymous poster hash: 6c800...203

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har to mammaer og ingen pappa. Vi er likestilte ja

Skrevet

Ja selvfølgelig. I perioder har den ene av oss gjort den største delen, men hvem som tar størstedelen varierer jo så det blir ca likt.

Skrevet

Vi er likestilte. Mannen gjør alt du nevner og enda mer. Kjøper utstyr, bursdagsgaver, klipper negler og vasker hår, følger opp venneforhold, osv.

Kan ikke komme på noe jeg gjør som ikke han gjør

Anonymous poster hash: 3f3a0...988

Skrevet

Kjenner jeg bli misunnelig...

Anonymous poster hash: 6c800...203

Skrevet

Ja, vi er likestilte, men vi har ulike hovedansvarsområder. Det har bare blitt sånn. Jeg er bedre på å holde oversikt over klær og utstyr, ta dem med på matlaging, baking osv, han er flinkere til å følge opp treninger, ta dem med på lekeplass, ut og sykle osv. Totalt tror jeg faktisk mannen er flinkere enn meg med barna når de er små, men at jeg er litt flinkere når de er store. Det blir i hvert fall ofte til at vi fordeler oss slik at jeg tar "fightene" med 12-åringen og 10-åringen, mens han tar trassen og sutringen til 5-åringen.

Anonymous poster hash: 8dc94...9b9
Skrevet

Ja, det er vi. Er jo like mye hans barn og han er like glad i de som meg så det å følge de opp like mye faller oss naturlig.

Anonymous poster hash: 12d1b...ef6
Skrevet

Vi er ikke helt likestilte foreldre, vi er i hvert fall ikke like mye sammen med barna. Har en mann som reiser en del, og jeg har mer oversikt over venner, treninger, klær osv. Han er imidlertid mer enn godt nok i stand til å følge opp alt dette. Han lager matpakker, sørger for klær etter vær, gjør lekser, trøster og koser.

Skrevet

Her koser, duller, herjer, leser og leker far med barna hver dag. De har det veldig gøy sammen også avslutter de dagen med en lang lesestund i senga. Han følger opp barnehage (sitter i FAU og SU), følger på ballett og er med i bassenget hver uke. Han sier til de flere ganger om dagen hvor glad han er i de og er en super pappa. Han står opp med de i helgene og tar de med på twlturer og turer i skogen. Nå skal han og eldste melde seg inn i barnas turlag også. MEN han er sååå dårlig på å gi de sunn og variert mat. Han er dårlig på det selv også, så der må jeg passe skikkelig på. Også er han ikke flink til å kle de i inneklær

Anonymous poster hash: 93b50...b63

Skrevet

Nei vi er ikke likestilte her.

Anonymous poster hash: 487ab...8c8

Skrevet

I aller høyeste grad, her er "fordelingen" til og med nærmere 60-40 til fordel for superpappaen😜 Foreldrene hans var veldig likestilte og flinke så alle brødrene er helt fantastiske pappaer. Det er mange ulike oppgaver vi fordeler slik at vi er best på våre områder.

Anonymous poster hash: d9e20...308

Skrevet

Ja, og pappaen er nok mer tålmodig enn det jeg er. Kommer egentlig ikke på en ting jeg gjør som han ikke gjør.

Og vi gjør ca det samme i hverdagen. Mulig jeg kjøper mer klær osv enn det han gjør, men han hadde definitivt klart det hvis han måtte 😊

Skrevet

Nei på ingen måte. Han har sine ting han gjør fast med barna og som han er best til, og han er veldig glad i barna og de i ham. Men hovedansvaret, organiseringen og de kjedelige oppgavene som å være fornuftig og si nei når det er nødvendig, det faller på meg.

Anonymous poster hash: d5b45...4ef
Skrevet

Han er absolutt flink med barna, men her i huset tjener han penger, ordner ved, klipper plen osv, mens jeg holder huset i orden, går på foreldremøter, følger opp aktiviteter osv. Vi liker det sånn😊

Skrevet

Her er vi absolutt ikke likestilte, føles som jeg har to barn i hus av og til...

Anonymous poster hash: f60ad...ecf

Skrevet

Absolutt likestilte :-)

Anonymous poster hash: 7a5c1...7a2

Skrevet

Ja vi er helt likestilte, hvem som gjør hva varierer ettersom hvem som har det mest hektisk på jobb og hvem som til enhver tid har tid.

Anonymous poster hash: decb5...e89

Skrevet

Nå er vi skilt og har 50/50..

Vi var ikke likestilt når vi var sammen, han levde sitt eget liv og glemte nesten at han hadde familie hjemme. Han tok ikke en eneste natt eller noe annet initiativ..Jeg var utslitt tilslutt og det var en av grunnene til at det ble brudd.

Når datteren var 4 år måtte jeg ha en stor operasjon som gjorde meg hjelpeløs i ca 4 mnd, og snakket med far i forkant. Han forlangte da 50% den tiden jeg var syk og at vi skulle gå tilbake til vanlig samvær etterhvert. Dette nektet han selvsagt og vi har derfor fremdeles 50/50. Bare at nå er det stemor som holder kontrollen der, far lever fremdeles sitt eget liv..

Anonymous poster hash: 7d2b3...5c1
Skrevet

Jeg vil si at vi er godt som likestilte. Selvom han hadde mest permisjon i forbindelse med fødsel og er den som er flinkest til å stille opp på foreldremøter/aktiviteter. 

Anonymous poster hash: 817a5...fd0
Skrevet

Ja vi er likestilt, med nummer 3 rett om hjørnet er det ham son tar uro og tull med de 2 elste på natten og hver morgen. Veldig takknemlig for han 💜

Skrevet

Vi er helt likestilte. Men jeg er mer hjemme enn han siden jeg jobber redusert, så dermed har jeg bedre oversikt enn han. Ellers er vi helt likt.

Anonymous poster hash: d2ff2...a2c

Skrevet

Ja, vi er likestilte. Begge gjør like mye med barna og i hjemmet.

Anonymous poster hash: bfbb9...23b

Skrevet

Likestillt. Deler på alt med hus og unger. Er perioder han gjør mest også perioder jeg gjør mest. Alt etter hvordan vi jobber eller om det er mye som foregår av våre ting utenfor huset. Nå går jeg høygravid med nr 3 og han tar med den største selvfølge mesteparten både med hus og ungene :)

Anonymous poster hash: 5729f...266

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...