Gå til innhold

behandling av hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål. En hund bjeffer som en galning pga ytterdøren plutselig går opp, og man hører noen kommer inn. Dette er en liten hund på rundt 6 kg. Vedkommende som kommer inn blir fly forbanna, drar hunden ut av buret (hunden gjemte seg der når den så hvem som kom), bærer hunden ut på badet etter nakkeskinnet, setter den i dusjen, og spyler den i ansiktet med dusj strålen. Er dette virkerlig måten å lære en hund til å ikke varsle og bjeffe ukontrollert når noen kommer inn døren?

Anonymous poster hash: 5f7d8...19b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er dyremishandling og bør meldes til mattilsynet!!

Skrevet

Dyremishandling, ring Mattilsynet straks! 

Anonymous poster hash: fb747...8a6
Skrevet

Ja dette er helt klart dyremishandling! Det kan være svært skadelig for hunder å bli løftet etter nakkeskinnet...

Anonymous poster hash: 584ee...fc4
Skrevet

Det hunden lærer av dette er at buret ikke er et trygt sted, dusjen er et sted der man blir straffa og at man bør bjeffe når folk kommer inn pga de kan angripe deg og din familie.... 

PS: denne personen høres slettes ikke god ut! Hvordan oppfører man seg mot mennesker når man gjør dette mot hunder?? Håper virkelig det ikke er noen barn i dette husholdet!!

Anonymous poster hash: fcd03...348
Skrevet

Åh Gud så forferdelig! Hvem gjorde dette? Noen du kjenner?

Skrevet

Jeg klarte nesten ikke lese dette engang. Det er helt grusomt å gjøre noe sånt. Jeg vet det finnes mange syke mennesker i verden, men bare tanken på å gjøre noe sånt er umulig for meg... 

Og #5 har rett. Den lærer at buret er et farlig sted. Den lærer at dusjen er avstraffing. Den lærer at den MÅ varsle når noen kommer fordi vedkommende kan være farlig for flokken/familien dens. Den ser ikke at det er straff - den ser ubegrunnet smerte og lidelse.

Anonymous poster hash: 39827...9fc
Skrevet

Det er min samboer som gjorde dette mot hunden min. Hunden bjeffer alltid når det ringer på eller noen kommer inn, ukontrollert bjeffing. Min samboer er dritt lei av det. Men i mine øyne er dette IKKE måten å håndtere det på. Og jeg ønsker IKKE at ungen vår skal vokse opp og tro at det er greit å gjøre slikt mot en hund, eller et annet dyr.

Skrevet

Huff, hjertet mitt blør.

Omplasser hunden, eller kvitt deg med det empatiløse monsteret du bor sammen med. Fysj.

Anonymous poster hash: 7cf2f...3d1

Skrevet

Kvitt deg med samboer. Folk som gjør slikt mot dyr er ingenting å samle på. Du tar selvfølgelig med deg hunden.

Skrevet

Jeg hadde blitt usikker på hva mannen hadde gjort når barnet kastet brødskiva i gulvet for ørtende gang jeg.

Anonymous poster hash: 760d5...5aa

Skrevet

Ut med mannen. Sånt vil du ikke leve med.

Skrevet

Det er min samboer som gjorde dette mot hunden min. Hunden bjeffer alltid når det ringer på eller noen kommer inn, ukontrollert bjeffing. Min samboer er dritt lei av det. Men i mine øyne er dette IKKE måten å håndtere det på. Og jeg ønsker IKKE at ungen vår skal vokse opp og tro at det er greit å gjøre slikt mot en hund, eller et annet dyr.

Det beste du kan gjøre er å dumpe samboeren så fort som mulig!

Du bør faktisk også melde ham til Mattilsynet når du har dumpet han, slik kan han kanskje lære at slikt ikke er lov.

Anonymous poster hash: de3ed...ffb

Skrevet

Kvitt deg med mannen eller omplasser hunden. Dette er helt uakseptabelt. 

Anonymous poster hash: fb747...8a6
Skrevet

Behold hunden, omplasser mannen.

Folk som er slemme mot dyr har jeg virkelig ingenting til overs for.

Skrevet

Så godt som alle hunder bjeffer når det kommer noen på døra. Noen bjeffer mer enn andre. Dette er nesten umulig å lære bort, og hard fysisk avstraffalse/mishandling vil kun gjøre det verre siden hunden nå er livredd for at det skal komme noen på døra og vil bjeffe for å skremme dem bort.

Forstår at folk av og til mister besinnelsen, men da skal han jammen vise anger etterpå og prøve å gjøre det godt igjen. Hvis han mener at dette var grei behandling av hunden, ville jeg kvittet meg med mannen fortere enn svint. Takler ikke folk som er stygge mot dyr.

Skrevet

Det er min samboer som gjorde dette mot hunden min. Hunden bjeffer alltid når det ringer på eller noen kommer inn, ukontrollert bjeffing. Min samboer er dritt lei av det. Men i mine øyne er dette IKKE måten å håndtere det på. Og jeg ønsker IKKE at ungen vår skal vokse opp og tro at det er greit å gjøre slikt mot en hund, eller et annet dyr.Anonymous poster hash: 5f7d8...19b

Fy faen! Hva gjør du da når han gjør dette med hunden? Står du å ser på???

Dette må være tull, dette er for jævlig til å være sant.

Samboeren di bør skamme seg! Og du også, for at du ikke gjør noe med det men spør her inne om det er normalt?!?!

Selvfølgelig er det IKKE normalt å oppføre seg slik mot en hund, det skjønner du vel selv??

Anonymous poster hash: b406e...2d1

Skrevet

LOT du ham gjøre dette med bikkja di? Hva i HELVETE. Jeg kan ikke fordra hunder, men jeg er glad i dyr. Jeg hadde ALDRI godtatt at noen mishandlet ungen min eller dyrene mine uten at jeg grep inn. Han hadde kommet så langt som til å prøve å nappe hunden ut av buret før jeg hadde vært på ham og lempet ham ut. Det er IKKE greit, og jeg begriper ikke hva du tenkte på?

Anonymous poster hash: d6d36...976
Skrevet

Den mannen hadde jeg ikke prket så mye som å SE på en gang. En som kan være så slem mot en hund er rett og slett ikke god nok for meg.

Mange hunder har et varsler-instinkt: det er en del av deres natur å si ifra når noen kommer. det kan de ikke noe for, og det er ikke 'feil'.

Hårreisende! Hiv ut monsteret (mannen)

Anonymous poster hash: c4cc8...f31
Skrevet

Stakkers hund! Tenk hvor redd og utrygg den føler seg i nærheten av den personen . En person som skal være en del av flokken til hunden, så blir den behandlet på den måten. Hadde aldri latt han psykopaten være alene eller i nærheten av hunden igjen!

Anonymous poster hash: 7131c...55a

Skrevet

Selvfølgelig er ikke det måten å lære hunden å la være å bjeffe på! Forstår du virkelig ikke det?? Avstraffing er generelt et dårlig triks hos hunder, og dette var langt over streken. Hva gjorde/sa du når han gjorde dette?

Anonymous poster hash: da3aa...a14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...