Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Min stesønn fyller snart 10 år. Han bor her 50 % og er hos oss på dagen sin. Han skal ha hele klassen,låner gymsalen på skolen. "Problemet" mitt er at gutten ønsker at jeg skal lage kakene. Han ønsker 3D kake og litt annet stæsj jeg har dreisen på. Jeg er redd moren skal føle at jeg kupper bursdagen. Forholdet oss i mellom er anstrengt da hun avviser meg. Vi skal også ordne alt annet ifb med bursdagen. Jeg er redd for at dersom jeg tropper opp med kakestyret mitt,så blir forholdet verre. Samtidig,gutten vet hva jeg lager til mine barn,og har også laget til han,men da har ikke mor vært tilstede. Skal jeg bare blåse i mors følelser? Blir veldig feil å skuffe gutten. Han sitter på nett og leter etter kaken han vil ha. Anonymous poster hash: 15483...49a Anonymous poster hash: 15483...49a Anonymous poster hash: 15483...49a
Tipp topp Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Hvis gutten ønsker at du skal lage kake så hadde jeg gjort det. Ville heller risikert at mor ble sur enn å skuffe et barn.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Hvis gutten ønsker at du skal lage kake så hadde jeg gjort det. Ville heller risikert at mor ble sur enn å skuffe et barn. Enig. Og dersom mor hadde sagt noe til meg om det (som i at hun ble sur, ikke som i at hun takket for kakene), så hadde jeg sagt at det ble gjort for å glede sønnen hennes ikke for å irritere henne. Har ikke skamvett nok til å ta den til seg, så er det hennes problem tenker jeg. Anonymous poster hash: 9faf8...4e4
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Hva med å få far til å snakke med mor? Jeg hadde blitt glad samme hvem som baker kaker, bare jeg slipper. Far kanvise bilde av kaken gutten lnsker seg og så høre om mor vil lage den eller si at du kan lage den om det er greit pga dere vet mor har det travelt eller noe den dagen. Anonymous poster hash: 8a6fa...bad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Lag kake til gutten. Mye verre at han blir lei seg enn at mor blir det. Mora kan da ikke reagere negativt på at gutten får en flott bursdagskake, uansett hvem som har laget den? Kjør på, du! Anonymous poster hash: e9e80...a3b
Iselilja Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Mulig jeg misforstår litt, men jeg tenker at hvis dere skal ordne alt, er det jo naturlig å lage kake også? Kommer bursdagsbarnets mor til å delta på festen? Jeg leser det som at du er flink til å lage kunstferdige kaker, og da er det vel bare topp at gutten får ønskekaken sin. Er det der problemet ligger? Ville det vært godtatt om du lagde vanlig langpannekake? Synes uansett barnets ønsker må veie tyngre enn mors, men skjønner jo at du ikke vil fremprovosere en irrasjonell reaksjon. Voksne burde kunne oppføre seg som voksne.
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Synes det er urimelig av moren å bli sur isåfall, den gleden burde hun unne sønnen sin.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Jeg tenkte også at siden han er hos dere, er det naturlig at dere uansett ordner kake, så lenge ikke noe annet er avtalt med mor(noe det ikke er i dette tilfellet:)) Anonymous poster hash: b954b...a64
3døtre1sønn Skrevet 29. april 2015 #9 Skrevet 29. april 2015 D skulle vel bare mangle at ikke han også skal få fin kake! Blir mor sur, så får hun jaggu bare være sur! Dessuten, d er da vel helt normalt å lage kake når man lager selskap...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #10 Skrevet 29. april 2015 Mulig jeg misforstår litt, men jeg tenker at hvis dere skal ordne alt, er det jo naturlig å lage kake også? Kommer bursdagsbarnets mor til å delta på festen? Jeg leser det som at du er flink til å lage kunstferdige kaker, og da er det vel bare topp at gutten får ønskekaken sin. Er det der problemet ligger? Ville det vært godtatt om du lagde vanlig langpannekake? Synes uansett barnets ønsker må veie tyngre enn mors, men skjønner jo at du ikke vil fremprovosere en irrasjonell reaksjon. Voksne burde kunne oppføre seg som voksne.Gutten ønsker seg en stor figurkake som det tar et par dager å lage,så langpannekake kan ikke bli et alternativ. Moren har sagt hun skal bake litt,men vet ikke hva. Faren har sagt til henne at han skal stå for utstyr og et par kaker. Moren har det tøft på mange plan,også økonomisk,og jeg er redd dette skal være med på å få henne til å føle seg liten,og dermed forverre situasjonen mellom oss. Jeg har forsøkt å møte henne på en hyggelig måte,småpratet litt osv,men hun gir meg en kald skulder. Vet det kan være psykiske problemer som er årsaken,sosial angst osv. Hun skal være tilstede på festen ja. Jeg tenker at leverer kaken og det andre han ønsker før festen begynner,så får mor,far og besteforeldre styre showet. Anonymous poster hash: 15483...49a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #11 Skrevet 29. april 2015 Jeg kan på et vis forstå det hvis mor blir lei seg (om jeg legger godviljen til), men samtidig så er dette irrasjonelt og ikke noe man bør ta mer hensyn til enn et barns ønske for sin egen bursdag. Selv kan jeg ikke bake noe særlig. Eller dvs jeg kan lage kaker som smaker godt, men ikke kunst. Hadde mitt barn ønsket seg kunst i stedet for mine vanlige kaker i bursdagen sin, så hadde jeg bare blitt glad til om det var noen andre som kunne lage det til ham, for om jeg skulle prøvd meg på det selv, så ville det garantert endt i katastrofe. Dette sier jo uansett bare noe om mine bakeevner, og ingenting om mine "mammaevner" eller hvor glade vi er i hverandre. Anonymous poster hash: b241f...a97
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #12 Skrevet 29. april 2015 Her vil stesønnen at jeg skal lage kake til han 🎂.. Jeg har også dreisen på dette, og vet at moren blir lei seg og irritert fordi jeg gjør dette for barnet henne. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Når han kommer til meg og spør om han også kan få en fiiiin kake til bursdagen sin så sier jeg selvsagt; JA. Anonymous poster hash: a4a16...9a0
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #13 Skrevet 29. april 2015 Hva med å be far om å snakke med mor? Det er kanskje lettere enn at du gjør det. Hvis mor synes det er sårt at hovedkaken ikke kommer fra henne kan du kanskje tilby deg å bake kaken, men at det ser ut for barnet og gjestene som den kommer fra mor? Hovedsaken for barnet er vel å få en fin kake, ikke hvem som har laget den? Anonymous poster hash: 28249...176
Teddi Skrevet 29. april 2015 #14 Skrevet 29. april 2015 Hvis dette er en kreativ kake, ville jeg foreslått for mor (via far) at mor og barn setter seg ned og tegner/designer kaken du skal lage. Lager litt gøy ut av det. Da blir hun med på prosjektet uten at hun trenger å forholde seg til deg (hvis det er ille for henne). Hun sender rett og slett deres ferdige skisser til "konditoren", og får se det ferdige produktet på festen. Barnet kommer til å skryte av dere begge to, og begge to har fortjent det! Og barnet har deltatt selv.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #15 Skrevet 29. april 2015 Hva slags selskap er dette siden dere skal ha så mange kaker? Klart du skal lage den han ønsker! Anonymous poster hash: 8a6fa...bad
petitt Skrevet 29. april 2015 #16 Skrevet 29. april 2015 Åh, jeg ville blitt kjempeglad for en stemor som kan bake, for jeg kan det ikke!! Jeg ville blitt kjempeglad for en stemor til datteren min som er glad i henne og ønsker å gjøre slike ting for henne. Jeg skulle adoptert den damen!! Gu bedre, jeg maser på min eks om å finne seg en skikkelig dame. Nei, bedre at hun blir sur enn at guttungen blir lei seg og føler at du ikke er glad i ham. Ta hensyn til det minste mennesket du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå