Gå til innhold

HighSchool i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min skal ta 2.året på videregående på highschool i USA, reiser i august :)

Er superspent, og egentlig ganske misunnelig :P

Flere som skal sende barn avgårde??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så store barn enda, men kommer til å oppmuntre til det når den tid kommer.

Jeg gjorde det selv og hadde et fantastisk år! :)

Skrevet

Ja, d kan jeg tenke meg!

Jeg var au pair selv... Beste året i mitt liv, men tror faktisk at hs er bedre! :)

Skrevet

Datteren min har kjempe lyst til dette når den tid kommer. Kan jeg spørre om hva prisen er? Ser for meg at det ikke er så veldig billig :)

Anonymous poster hash: c4186...069

Skrevet

Var selv ett år på hs. Fantastisk år! Ikke så veldig dyrt faktisk, men lurt å spare noen år før :) Man får stipend også.

Skrevet

Barna våre er enda små, men selv gikk jeg 2. året i Nashville i Tennessee. Hadde en fantastisk familie og fikk oppleve mye det året. Kommer aldri til å angre, og jeg har enda god kontakt med vertsfamilien. De var på besøk like etter vi fikk første barnet, også var vi på besøk til dem i fjor.

Håper også hun får en fin opplevelse! Jeg gleder meg virkelig stort på hennes vegne, kjenner nesten jeg lengter smått tilbake til det året ;-)

Skrevet

Takk takk :) Innrømmer lett at jeg er direkte misunnelig ;)

Hun reiser med EF (jeg anser de som noen av de beste, da de gjør ALT selv uten utenforstående partnere), d koster ca 80.000 for et år.

Ekstra dersom man vil velge stat selv, vi valgte California :P

Regner med å få ca 50.000 i stipend. Tror d er vel verdt hvert eneste øre ;)

Skrevet

Takk takk :) Innrømmer lett at jeg er direkte misunnelig ;)

Hun reiser med EF (jeg anser de som noen av de beste, da de gjør ALT selv uten utenforstående partnere), d koster ca 80.000 for et år.

Ekstra dersom man vil velge stat selv, vi valgte California :P

Regner med å få ca 50.000 i stipend. Tror d er vel verdt hvert eneste øre ;)

Bare forbered deg på at det kan bli tøft både for deg og ikke minst for henne om hun skulle være uhelig. Selv hadde jeg store problemer og måtte avbryte oppholdet. Kom hjem og ble rett innlagt på psykiatrisk avdeling i 2 uker etter å ha vært suicidal den siste mnd jeg var i USA. Hadde en verstfar som gikk fysisk til angrep og ei vertsmor som brukte psykisk vold mot meg. Jeg var helt ødelagt, men fikk ikke hjelp til å komme meg unna. Både jeg, mamma og pappa var flere ganger i kontakt med organisasjonen, men fikk bare beskjed om at jeg var problemet. 

Dette er såklart skrekkens eksempel, men det kan skje- selv om familiene er godt undersøkt. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, en alle får det ikke rosenrødt. Og det er viktig at du forbereder datteren din på at hun kan være uheldig og kanskje være nødt til å bytte familie under oppholdet.

Skal sies at jeg hadde gladelig gjort det på nytt, hvis jeg bare hadde fått en grei familie. Jeg opplevde tross alt mye positivt på den tiden likevel :) Dette er 5 år siden.

Anonymous poster hash: d4b45...4fd

Skrevet

Takk takk :) Innrømmer lett at jeg er direkte misunnelig ;)Hun reiser med EF (jeg anser de som noen av de beste, da de gjør ALT selv uten utenforstående partnere), d koster ca 80.000 for et år.Ekstra dersom man vil velge stat selv, vi valgte California :PRegner med å få ca 50.000 i stipend. Tror d er vel verdt hvert eneste øre ;)

Bare forbered deg på at det kan bli tøft både for deg og ikke minst for henne om hun skulle være uhelig. Selv hadde jeg store problemer og måtte avbryte oppholdet. Kom hjem og ble rett innlagt på psykiatrisk avdeling i 2 uker etter å ha vært suicidal den siste mnd jeg var i USA. Hadde en verstfar som gikk fysisk til angrep og ei vertsmor som brukte psykisk vold mot meg. Jeg var helt ødelagt, men fikk ikke hjelp til å komme meg unna. Både jeg, mamma og pappa var flere ganger i kontakt med organisasjonen, men fikk bare beskjed om at jeg var problemet. Dette er såklart skrekkens eksempel, men det kan skje- selv om familiene er godt undersøkt. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, en alle får det ikke rosenrødt. Og det er viktig at du forbereder datteren din på at hun kan være uheldig og kanskje være nødt til å bytte familie under oppholdet.Skal sies at jeg hadde gladelig gjort det på nytt, hvis jeg bare hadde fått en grei familie. Jeg opplevde tross alt mye positivt på den tiden likevel :) Dette er 5 år siden. Anonymous poster hash: d4b45...4fd

Hvilke organisasjon reiste du med da? Du var forferdelig uheldig!! Men forarbeidet til din org. må jo ha vært fryktelig dårlig!

Vet at ting kan skje, men er faktisk ikke d minste bekymret! :) Vi er allerede "kjent" med områderep. der hun kommer til å få vertsfamilie, så dette er jeg sikker på går veldig bra!!

Skrevet

Takk takk :) Innrømmer lett at jeg er direkte misunnelig ;)Hun reiser med EF (jeg anser de som noen av de beste, da de gjør ALT selv uten utenforstående partnere), d koster ca 80.000 for et år.Ekstra dersom man vil velge stat selv, vi valgte California :PRegner med å få ca 50.000 i stipend. Tror d er vel verdt hvert eneste øre ;)

Bare forbered deg på at det kan bli tøft både for deg og ikke minst for henne om hun skulle være uhelig. Selv hadde jeg store problemer og måtte avbryte oppholdet. Kom hjem og ble rett innlagt på psykiatrisk avdeling i 2 uker etter å ha vært suicidal den siste mnd jeg var i USA. Hadde en verstfar som gikk fysisk til angrep og ei vertsmor som brukte psykisk vold mot meg. Jeg var helt ødelagt, men fikk ikke hjelp til å komme meg unna. Både jeg, mamma og pappa var flere ganger i kontakt med organisasjonen, men fikk bare beskjed om at jeg var problemet. Dette er såklart skrekkens eksempel, men det kan skje- selv om familiene er godt undersøkt. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, en alle får det ikke rosenrødt. Og det er viktig at du forbereder datteren din på at hun kan være uheldig og kanskje være nødt til å bytte familie under oppholdet.Skal sies at jeg hadde gladelig gjort det på nytt, hvis jeg bare hadde fått en grei familie. Jeg opplevde tross alt mye positivt på den tiden likevel :) Dette er 5 år siden. Anonymous poster hash: d4b45...4fd
Hvilke organisasjon reiste du med da? Du var forferdelig uheldig!! Men forarbeidet til din org. må jo ha vært fryktelig dårlig!

Vet at ting kan skje, men er faktisk ikke d minste bekymret! :) Vi er allerede "kjent" med områderep. der hun kommer til å få vertsfamilie, så dette er jeg sikker på går veldig bra!!

Har en venninne som reiste med EF, og som fikk erstatning. Har også lest mange skrekkeksempler fra EF i mediene, pluss at jeg hører mye negativt fra folk jeg kjenner som har reist med EF.

Hvis hun er heldig med familien, blir det nok ikke noe problem. Er hun derimot uheldig, er det synd hun reiser med EF.

Anonymous poster hash: da029...4dd

Skrevet

Bare forbered deg på at det kan bli tøft både for deg og ikke minst for henne om hun skulle være uhelig. Selv hadde jeg store problemer og måtte avbryte oppholdet. Kom hjem og ble rett innlagt på psykiatrisk avdeling i 2 uker etter å ha vært suicidal den siste mnd jeg var i USA. Hadde en verstfar som gikk fysisk til angrep og ei vertsmor som brukte psykisk vold mot meg. Jeg var helt ødelagt, men fikk ikke hjelp til å komme meg unna. Både jeg, mamma og pappa var flere ganger i kontakt med organisasjonen, men fikk bare beskjed om at jeg var problemet. Dette er såklart skrekkens eksempel, men det kan skje- selv om familiene er godt undersøkt. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, en alle får det ikke rosenrødt. Og det er viktig at du forbereder datteren din på at hun kan være uheldig og kanskje være nødt til å bytte familie under oppholdet.Skal sies at jeg hadde gladelig gjort det på nytt, hvis jeg bare hadde fått en grei familie. Jeg opplevde tross alt mye positivt på den tiden likevel :) Dette er 5 år siden. Anonymous poster hash: d4b45...4fd

Har en venninne som reiste med EF, og som fikk erstatning. Har også lest mange skrekkeksempler fra EF i mediene, pluss at jeg hører mye negativt fra folk jeg kjenner som har reist med EF.

Hvis hun er heldig med familien, blir det nok ikke noe problem. Er hun derimot uheldig, er det synd hun reiser med EF.

Anonymous poster hash: da029...4dd

Jeg reiste med EF og fikk en liten ubetydelig sum i erstatning :/

Men det kan godt hende de er veldig skjerpet siden den gang :) Godt du føler deg trygg, det er viktig! Og som sagt, jeg ville uten tvil reist igjen, men stått enda litt mer på kravene og presset organisasjonen enda mer hvis jeg bare visste :)

Anonymous poster hash: d4b45...4fd

Skrevet

Hvilke organisasjon reiste du med da? Du var forferdelig uheldig!! Men forarbeidet til din org. må jo ha vært fryktelig dårlig!Vet at ting kan skje, men er faktisk ikke d minste bekymret! :) Vi er allerede "kjent" med områderep. der hun kommer til å få vertsfamilie, så dette er jeg sikker på går veldig bra!!
Har en venninne som reiste med EF, og som fikk erstatning. Har også lest mange skrekkeksempler fra EF i mediene, pluss at jeg hører mye negativt fra folk jeg kjenner som har reist med EF.Hvis hun er heldig med familien, blir det nok ikke noe problem. Er hun derimot uheldig, er det synd hun reiser med EF.Anonymous poster hash: da029...4dd

Jeg reiste med EF og fikk en liten ubetydelig sum i erstatning :/Men det kan godt hende de er veldig skjerpet siden den gang :) Godt du føler deg trygg, det er viktig! Og som sagt, jeg ville uten tvil reist igjen, men stått enda litt mer på kravene og presset organisasjonen enda mer hvis jeg bare visste :)Anonymous poster hash: d4b45...4fd

Hverken jeg eller datteren min er av dem som lar seg pille på nesen ;)

Jeg kan være en skikkelig 'hellraiser', går alltid rett til toppen. Bruker media om nødvendig ;)

En ting er når d gjelder meg, men når d gjelder ungene mine... Pass opp! :P

EF er verdens største språkreiseorganisasjon, så d er ikke til å unngå at noen er uheldige...dessverre!

Men nei, jeg er overhodet ikke bekymret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...