Gå til innhold

Ny jobb i permisjon


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk tilbud om 100 % stilling rett før jeg gikk ut i fødselspermisjon.

Det blir korrekt at jeg får utbetalt tilsvarende den stillingsandelen jeg hadde først, eller skal denne nye stillingen 100 % tas med i beregningen? Er samme arbeidsgiver!

 

Anonymous poster hash: be610...95b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får utbetalt penger ut fra hvilken lønn du hadde den siste måneden, eller de tre beste måndene de siste 10 månedene, før du gikk ut i permisjon. Fikk du ikke utbetalt noen 100%-lønn før du gikk ut i permisjon får du heller ikke utbetalinger basert på det. 



Anonymous poster hash: 09055...296
Skrevet

 

Du får utbetalt penger ut fra hvilken lønn du hadde den siste måneden, eller de tre beste måndene de siste 10 månedene, før du gikk ut i permisjon. Fikk du ikke utbetalt noen 100%-lønn før du gikk ut i permisjon får du heller ikke utbetalinger basert på det. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

 

Beklager, jeg mente de 6 beste lønningene de siste 10 måneder. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

Skrevet

 

 

Du får utbetalt penger ut fra hvilken lønn du hadde den siste måneden, eller de tre beste måndene de siste 10 månedene, før du gikk ut i permisjon. Fikk du ikke utbetalt noen 100%-lønn før du gikk ut i permisjon får du heller ikke utbetalinger basert på det. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

 

Beklager, jeg mente de 6 beste lønningene de siste 10 måneder. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Du får beklage igjen for dette er heller ikke rett.

 

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

Skrevet

 

 

 

Du får utbetalt penger ut fra hvilken lønn du hadde den siste måneden, eller de tre beste måndene de siste 10 månedene, før du gikk ut i permisjon. Fikk du ikke utbetalt noen 100%-lønn før du gikk ut i permisjon får du heller ikke utbetalinger basert på det. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

 

Beklager, jeg mente de 6 beste lønningene de siste 10 måneder. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Du får beklage igjen for dette er heller ikke rett.

 

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

 

Javel? Hadde du tenkt å fortelle hva som er rett da? Eller bare være bedreviter uten å faktisk bevise det? 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

Skrevet

 

 

 

 

Du får utbetalt penger ut fra hvilken lønn du hadde den siste måneden, eller de tre beste måndene de siste 10 månedene, før du gikk ut i permisjon. Fikk du ikke utbetalt noen 100%-lønn før du gikk ut i permisjon får du heller ikke utbetalinger basert på det. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

 

Beklager, jeg mente de 6 beste lønningene de siste 10 måneder. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Du får beklage igjen for dette er heller ikke rett.

 

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

 

Javel? Hadde du tenkt å fortelle hva som er rett da? Eller bare være bedreviter uten å faktisk bevise det? 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Det er kun arbeidsledige som kan bruke de 6 beste av de 10 siste mnd.

 

Om du ikke vet ikke svar. Henvis heller til lovverket eller la andre som vet svare.

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

Skrevet

 

 

 

 

Du får utbetalt penger ut fra hvilken lønn du hadde den siste måneden, eller de tre beste måndene de siste 10 månedene, før du gikk ut i permisjon. Fikk du ikke utbetalt noen 100%-lønn før du gikk ut i permisjon får du heller ikke utbetalinger basert på det. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

 

Beklager, jeg mente de 6 beste lønningene de siste 10 måneder. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Du får beklage igjen for dette er heller ikke rett.

 

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

 

Javel? Hadde du tenkt å fortelle hva som er rett da? Eller bare være bedreviter uten å faktisk bevise det? 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

 

 

Her er for øvrig svaret, sakset fra NAV.no. Jeg husket feil ift 3 mndr og 3 år. Beklager det. Svaret er UANSETT, at hun ikke kan få stønad ut fra 100%-stillingen som hun ende ikke har begynt i. DET er ikke galt. 

 

 

"Utgangspunktet for beregningen er den inntekten du har når stønadsperioden din starter. Arbeidsgiver må dokumentere inntekten din ved å fylle ut og sende inntektsopplysningsskjema NAV 08-30.01 til NAV. Vi sammenligner denne inntekten med gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten din de tre siste årene. Vi legger vekt på opplysninger om arbeidssituasjonen din på søknadstidspunktet og vurderer om den nåværende inntekten eller gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten de tre siste årene skal legges til grunn ved fastsettelsen av grunnlaget for beregningen av foreldrepengene."

 

Anonymous poster hash: 09055...296

Skrevet

 

 

 

 

 

Du får utbetalt penger ut fra hvilken lønn du hadde den siste måneden, eller de tre beste måndene de siste 10 månedene, før du gikk ut i permisjon. Fikk du ikke utbetalt noen 100%-lønn før du gikk ut i permisjon får du heller ikke utbetalinger basert på det. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

 

Beklager, jeg mente de 6 beste lønningene de siste 10 måneder. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Du får beklage igjen for dette er heller ikke rett.

 

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

 

Javel? Hadde du tenkt å fortelle hva som er rett da? Eller bare være bedreviter uten å faktisk bevise det? 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Det er kun arbeidsledige som kan bruke de 6 beste av de 10 siste mnd.

 

Om du ikke vet ikke svar. Henvis heller til lovverket eller la andre som vet svare.

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

 

Det har jeg nå gjort, henvist til NAV. Er det godt nok for deg eller? 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Du får utbetalt penger ut fra hvilken lønn du hadde den siste måneden, eller de tre beste måndene de siste 10 månedene, før du gikk ut i permisjon. Fikk du ikke utbetalt noen 100%-lønn før du gikk ut i permisjon får du heller ikke utbetalinger basert på det. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

 

Beklager, jeg mente de 6 beste lønningene de siste 10 måneder. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Du får beklage igjen for dette er heller ikke rett.

 

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

 

Javel? Hadde du tenkt å fortelle hva som er rett da? Eller bare være bedreviter uten å faktisk bevise det? 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Det er kun arbeidsledige som kan bruke de 6 beste av de 10 siste mnd.

 

Om du ikke vet ikke svar. Henvis heller til lovverket eller la andre som vet svare.

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

 

Det har jeg nå gjort, henvist til NAV. Er det godt nok for deg eller? 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Ja.

Enten NAV eller aller best lovdata

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Du får utbetalt penger ut fra hvilken lønn du hadde den siste måneden, eller de tre beste måndene de siste 10 månedene, før du gikk ut i permisjon. Fikk du ikke utbetalt noen 100%-lønn før du gikk ut i permisjon får du heller ikke utbetalinger basert på det. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

 

Beklager, jeg mente de 6 beste lønningene de siste 10 måneder. 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Du får beklage igjen for dette er heller ikke rett.

 

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

 

Javel? Hadde du tenkt å fortelle hva som er rett da? Eller bare være bedreviter uten å faktisk bevise det? 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Det er kun arbeidsledige som kan bruke de 6 beste av de 10 siste mnd.

 

Om du ikke vet ikke svar. Henvis heller til lovverket eller la andre som vet svare.

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

 

Det har jeg nå gjort, henvist til NAV. Er det godt nok for deg eller? 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

 

Ja.

Enten NAV eller aller best lovdata

 

Anonymous poster hash: a809f...16a

 

 

Så fint. Da kan du stikke et annet sted å være kjip. Kan heller ikke se at du henviste til noe som helst slags lovverk i ditt svar... 

 

Anonymous poster hash: 09055...296

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...