Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Jeg skal løpe halvmaraton snart. Jeg er alenemor med liten mulighet for mange langkjøringer. Jeg løper mila på 60 min og trener styrketrening for løpere hjemme i stua flere ganger i uken. Vil jeg klare halvmarathon tror dere? Jeg er ganske seig og klarer å holde samme tempo i mange km.. Er så redd for ikke å klare det:( Anonymous poster hash: 2df22...020
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Er du sta og seig, så tror jeg du klarer det helt fint. Gulroten er jo den fantastiske følelsen av å klare og gjennomføre! Vært beredt på at bein/kne kan begynne å gjøre vondt når du bikker mila. Legg tempoet heller ned i starten. Ha et mål om å komme under 1 1/2 time f.eks. Anonymous poster hash: 56638...080
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Jeg skal løpe halvmaraton snart. Jeg er alenemor med liten mulighet for mange langkjøringer. Jeg løper mila på 60 min og trener styrketrening for løpere hjemme i stua flere ganger i uken. Vil jeg klare halvmarathon tror dere? Jeg er ganske seig og klarer å holde samme tempo i mange km.. Er så redd for ikke å klare det:( Anonymous poster hash: 2df22...020 Jeg ville prøvd å få lagt inn noen langkjøringer som er like lange som halvmaratonet. Jeg løper også 1 mil på 50-60 min. Jeg er også ganske seig, men merker god forskjell på å løpe 1 mil og 1,5 mil for eks. Anonymous poster hash: 4a1eb...2a2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Er du sta og seig, så tror jeg du klarer det helt fint. Gulroten er jo den fantastiske følelsen av å klare og gjennomføre! Vært beredt på at bein/kne kan begynne å gjøre vondt når du bikker mila. Legg tempoet heller ned i starten. Ha et mål om å komme under 1 1/2 time f.eks. Anonymous poster hash: 56638...080 En halv på 1,5 time som mål. Kan du regne? HI sier hun løper en mil på en time HVORDAN skal hun da løpe de neste 12 km på 30 minutter? HI. Du må få til noen langløpinger. Du må trene på det du vil bli god i. Vil du bli flink å løpe langt må du trene på dette. Du klarer nok en halv fint med det grunnlaget du har. Vil tippe du klarer det på 2:15/2:30. Mitt tips. Ta med drikkesekk. Og gjerne drikkebelte også. Drikk før du er tørst. Drikk gjerne hver km. (Det kommer sikkert km merker) Ha energidrikk i sekken og vann i beltet. Ikke stol på at arrangør klarer servere alle drikke på stasjonene. (Den smellen gikk jeg på en gang, det var VONDT) Du vil nok begynne å butte litt rundt 15 km. Har du noen du kjenner som kan stå i løypa med kaffe/cola blanding? Be de stå på ca kilometer 12. Rist ut kullsyre i brusen først da. Det smaker dritt men kroppen din kommer til å trenge det. Start i et litt lavere tempo enn du gjør på trening. Anbefaler å ta oppvarmingen den første kilometeren i løpet. Løp deg inn i løpet og øk farten til ditt vanlige tempo etter et par kilometer. Lykke til! Anonymous poster hash: e00c7...802
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Du bør få til noen økter på rundt 2 timer. Om du ikke løper en full halvmaraton før selve løpet er ikke så farlig, men det er stor hjelp i å ha kjent på følelsen av å fortsette å løpe etter å allerede ha holdt på i halvannen time. Etter en drøy time vil stort sett karbohydratlagrene i kroppen din være ganske tomme. Derfor er det viktig å få i seg ekstra næring på løp på over en time og du må la kroppen din trene på å fortsette å jobbe på fettreservene med bare litt tilskudd av karbohydrater. Klarer det gjør du nok uansett, men med noen langturer i tillegg blir det en mye hygligere opplevelse. Anonymous poster hash: c7291...dfd
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 har du et tre- fire økter med 15-18 km inne i bena før løpet så vil du lett klare det. Vil tro du greier 21km på rundt 2 t....Om du har mulighet til en treningstur på 21km antar jeg du vil komme på rundt 2t15 min (gi eller ta 5-10 min), og da er det fort gjort og løpe litt raskere på et løp. Ligger selv på ca 1t på 10km,- løp treningsrunde 21km på 2t20 min i fjor,- kom i mål på 2t1min...Året før løp jeg treninga på 2t6min,- løpet ble gjennomført på 1t59min .... Lykke til Anonymous poster hash: 14d2c...429
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Tusen takk alle sammen for oppmuntrende ord og gode tips! Jeg skal få til noen langøkter før løpet, det blir bare ikke så mange som jeg skulle ønsket. Og når jeg først skal ut og løpe, så ligger tankene om intervall i bakhodet.. Huff. Jaja, jeg skal vurdere drikkesekk. Har drikkebelte fra før, men sekk er nok ikke dumt! Takk skal dere ha<3 hi Anonymous poster hash: 2df22...020
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Jeg som foreslo 1 1/2 time, mente selvfølgelig 2 1/2t noe som burde være mulig. Ikke regn med at du klarer det på 2 timer, hvis du løper 1 mil på en time. Personlig ville jeg aldri løpt med drikkesekk, vanligvis er det drikkestasjoner etter hver 5. km i halvmaraton. Anonymous poster hash: 56638...080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå