Gå til innhold

Best måte å introdusere barna på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 3 mnd nå, og har ennå ikke introdusert barna. Nå har vi begynt å snakke om det, og tenker at vi kommer til å gjøre det i  løpet av sommeren.

Noen som har noen erfaring? Dette er gutter, begge på barneskolen med 3 års mellomrom.

Kjenner jeg er litt nervøs for dette også, vi har det jo så bra når vi ikke har barna, og jeg lurer på hvordan dette vil påvirke forholdet vårt. Dersom f eks barna ikke kan fordra hverandre osv...

Anonymous poster hash: 17d34...84f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

altfor tidlig og involere barna enda synes jeg

Skrevet

Jeg synes også 3år er for tidlig.

Vi ventet 1år

Skrevet

Nå sier jo HI at introduksjonen blir i løpet av sommeren ikke nå etter 3 mnd.

Jeg tenker 6 mnd er greit. Men være veldig forsiktig i begynnelsen. Man skal jo ikke flytte sammen med det første. og man få oppføre seg som venner i begynnelsen og la barna møtes en gang innimellom. Ikke annen hver helg og hver ledige stund. Men la de møtes innimellom og bli vant til og kjent med nye mennesker og den nye tilværelsen. Ikke tvinge alt på barns med det første

Anonymous poster hash: 1fa47...78b

Skrevet

Er det snakk om å introdusere barna for hverandre, eller for mammas/pappas nye kjæreste? Jeg ville først latt barnet mitt forstå at jeg hadde en kjæreste, deretter la det bli nysgjerrig på ham for så å etter hvert møte ham. Ikke for lenge første gangen og ikke med masse intimitet mellom ham og meg. Jeg er enig med de andre her som har svart i at det er for tidlig. Min datter var riktignok yngre enn deres barn, men hun møtte ikke ham jeg nå er gift med før etter et år. 

Skrevet

spørs jo hva du mener med å introdusere barna da? vi møttes "tilfeldigvis" på lekeplassen med våre etter noen måneder, og barna lekte sammen som om det skulle være hvilke som helst andre barn. mine barn er ihvertfall vant til at man møter andre med barn på samme alder og leker uten at de legger noe mer i det. de er også vant til at jeg har venner og bekjente av begge kjønn uten at de reflekterer noe mer om det. de har nå møttes noen ganger (kanskje en gang i måneden eller sjeldnere, men ingen av de vet at vi er kjærester:) men hyggelig å se at de har det hyggelig sammen. det er jo hyggelig å gjøre noe sammen med andre som har barn uten at det trenger å bety noe mer... om, mot formodning, det nå skulle bli slutt mellom oss kommer nok ikke barna til å tenke noe mer over det. barna hans og mine kommer godt overens, men de er ikke i nærmeste bekjentskapskrets. 

men om dere mener introdusere som i "barna til mammas kjæreste" ville jeg ventet mye lenger. 

Anonymous poster hash: 0d90c...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...